بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » ۸ دلیل که راهنمای گردشگری را بهترین شغل دنیا می کند
راهنمای گردشگری
گوناگون

۸ دلیل که راهنمای گردشگری را بهترین شغل دنیا می کند

۱۶ تیر ۱۳۹۸ 13۰2,279

راهنمای گردشگری یا راهنمای تور مسافرتی کسی است که دارای تسلط و اطلاعات کامل درباره میراث طبیعی و فرهنگی هر منطقه است و از این رو قادر است این اطلاعات را به زبان قابل درک برای گردشگران توضیح دهد و یا ترجمه کند. 

راهنمای گردشگری
راهنمای گردشگری

تعریف راهنمای گردشگری

راهنمای گردشگری شخصی است که غالبا آگاهی و آشنایی ویژه ای با خصوصیات فرهنگی و اقلیمی و اجتماعی منطقه و نیز درک خاصی از مسائل، مقتضیات، آداب و رسوم و مقررات مرتبط با این مکان ها دارد که در راهنمایی گردشگران مورد استفاده قرار می گیرد. راهنمای گردشگری همراه گروه سفر می کند و در شرایط مختلف مسافران را راهنمایی و اطلاعات مورد نیاز آنها در سفر را در اختیارشان می گذارد.

مطلب مرتبط: “بزرگ‌ترین ارائه‌کنندگان خدمات ویژه‌ی گردشگری معلولین

مطلب مرتبط: انواع سفر

چرا راهنمای گردشگری؟

همه به شما می گویند که از کار کارمندی استعفا بده، دنبال رویایت برو، از پشت میز کارت فرار کن و به دور دنیا سفر کن. الان که پشت میزتان نشسته اید و این مطلب را مطالعه می کنید، در حال رویا پردازی درباره ی جاده های خلوت با چشم انداز های خیره کننده هستید. اما احتمالا با خود فکر می کنید “چگونه باید از پس مخارج آن برایم؟”

جواب این سوال اینست که بتوانید در حین سفر کسب در آمد کنید.

راه های زیادی برای کسب درآمد حین سفر وجود دارد ؛ تدریس زبان انگلیسی، دورکاری با شرکتتان، دستیار مجازی و حتی بلاگ نویسی سفر –  اما تنها یک گزینه است که تجربه های سفر شما را غنی می کند. انتخاب شغل راهنمای گردشکری راهی  هیجان انگیز برای دیدن دنیا، یاد گرفتن درباره تاریخ و فرهنگ ملل و در عین حال به اشتراک گذاشتن عشقتان به سفر با افرادی شبیه به خودتان است.

راهنمای گردشگری
راهنمای گردشگری

در زیر به ۸ دلیل برای اینکه انتخاب شغل راهنمای گردشگری بهترین راه برای سفر در حین کسب درآمد است، می پردازیم.

  1. یاد گرفتن مهارت های جدید برای شغل های آینده

راهنمای گردشگری باید در حین سفر مهارت های مختلفی داشته باشد. ممکن است به نظر بیاید راهنمای گردشگری در حال لذت بردن از تعطیلات خود در کنار گروه است. اما واقعیت این است که راهنمای گردشگری باید همزمان مدیر تور، روانشناس، حسابدار، مدیر رویداد، تاریخ شناس، مدیرت بحران، متخصص مالیات و ارز و یک سخن آور عالی باشد. این مهارت ها در تمام شغل های آینده بسیار تاثیر گذار خواهند بود.

بسته به نوع تورهایی که می خواهید آنها را رهبری کنید، باید مدارک مختلفی را برای صلاحیت خود اخذ کنید که برای سفر های شخصیتان نیز بسیار کارامد هستند.

مطالب مرتبط : مشاغل گردشگری

  1. شهر ها و کشورهای جدیدی را خواهید دید که هیچگاه تصور نمی کردید

در اکثر موارد راهنمای گردشگری تورهای یکسانی را در طی یک فصل انجام نمی دهد. یک راهنمای گردشگری حرفه ای و دوره دیده برنامه های سفر گوناگونی برای شرکت گردشگری که برای آن کار می کند خواهد داشت. این بدین معناست که شما مقاصد جدید بسیاری را ملاقات، مطالعه و تجربه خواهید کرد! پس شروع به جمع آوری تجربه ها کنید چون به زودی تبدیل به یک مسافر حرفه ای تمام وقت خواهید شد!

  1. رویای خود را زندگی خواهید کرد

شما برای سفر کردن پول خواهید گرفت. کار شما در طول روز نشان دادن یک مقصد جدید به کسانی است که برای اولین بار به آنجا سفر می کنند. به عنوان یک راهنمای گردشگری، کار شما بودن بخشی از خاطرات خوش تعطیلات مسافرتان است. در واقع از شما خواسته می شود که برای کسب درآمد هنگام سفر خوش بگذرانید! مراقب باشید چون خیلی از دوستانتان که پشت میزهای کارشان نشسته اند با دیدن استوری های اینستاگرام شما از موناکو، بارسلونا و بالی به شما حسادت کنند.

راهنمای گردشگری
راهنمای گردشگری
  1. در تاریخ، هنر و معماری استاد خواهید شد

برای تبدیل شدن به یک راهنمای گردشگری عالی باید اطلاعات خود را در مورد سبک های معماری، نکات جالب تاریخی و بهترین مکان های برای خوردن و آشامیدن و مهمانی کردن افزایش دهید. قرار نیست مثل یک معلم تاریخ کسل کننده باشید – به تحقیق درباره داستان های خنده دار خانواده های سلطنتی بپردازید و با مسافران خود به اشتراک بگذارید. خیلی زود تبدیل به یک متخصص در ستون های طرح رومی، عادت های غذایی سنتی در کشورهای مختلف و نکات جذاب تاریخی خواهید شد. وقتی یک راهنمای گردشگری خوب شوید، سطح اطلاعاتتان دگرگون خواهد شد.

راهنمای گردشگری
راهنمای گردشگری
  1. همکارانتان مثل خودتان هستند!

دیگر نیازی به تلاش برای دوست شدن با استیو از منابع انسانی که شوق سفر شما را درک نمی کند ندارید. وقتی در صنعت سفر کار می کنید تمام همکارنتان به همان اندازه که شما به سفر علاقه دارید عاشق سفرند. بالاخره با کسانی احاطه می شوید که نیاز شما به دیدن و تجربه کردن فرهنگ های مختلف را درک می کنند و شما را برای آن تشویق می کنند. این یک امداد و الهام در آن واحد است.

  1. می توانید حین سفر پول ذخیره کنید

هنگام سفر به عنوان راهنمای گردشگری، هزینه های حمل و نقل، اقامت و بعضی وعده های غذاییتان پوشش داده می شود – در نتیجه می توانید نیمی از درآمد خود را ذخیره کنید. بدون پرداخت اجاره، هزینه های خودرو و قبوض ، می توانید مقدار قابل توجهی از درآمدتان حین سفر را ذخیره کنید. این بدین معناست که با شغل راهنمای گردشگری در انتهای فصل می توانید مقداری پول برای سفرهای ماجراجویانه شخصیتان ذخیره کنید!

راهنمای گردشگری
راهنمای گردشگری
  1. در انتخاب مقاصد حرفه ای خواهید شد

با شناسایی مقاصد شما همه چیز در مورد مقاصد سفر از قبیل بهترین رستوران ها، کافه ها، اماکن دیدنی و نکاتی برای جذاب تر شدن سفر، با قیمت های بهتر برای غذا و نوشیدنی، را خواهید دانست.

  1. دوستان زیادی در همه جای دنیا خواهید داشت

درست مثل مسافران، در انتهای سفر شما هم دوستان زیادی خواهید داشت که در این تجربه با شما شریک بوده اند. این بدین معناست که به عنوان راهنمای گردشگری شما صدها دوست جدید در سراسر جهان خواهید داشت که در تور های شما حضور داشته اند. دفعه بعد که به استرالیا، مکزیک، آفریقای جنوبی یا کانادا کوله گردی می کنید دوستانی در محل خواهید داشت که قبلا با آن ها در تورتان آشنا شده اید. آن ها به شما نقاط دیدنی شهرشان را نشان خواهند داد و یا حتی ممکن است شما را به اقامت رایگان در خانه شان مهمان کنند. بهانه ای فوق العاده حتی برای بیشتر سفر کردن.

راهنمای گردشگری
راهنمای گردشگری

راهنمای گردشگری شدن کار آسانی نیست. باید تمرین های زیاد و مصاحبه های طولانی را پشت سر بگذارید. اما اگر موفق شوید کار را به دست بیاورید، بدون شک بهترین راه برای سفر دور دنیا و درآمد زایی حین سفر است.

 

منبع : اقامت۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×