» گوناگون »  جلوه های طبیعت بکر در برکه کمانکوه  
برکه کمانکوه
گوناگون

 جلوه های طبیعت بکر در برکه کمانکوه  

۱۱ تیر ۱۳۹۸ 11۰2,423

اگر اهل کوهنوردی و طبیعت گردی باشید، بعید است اسم برکه کمانکوه را نشنیده باشید. وقتی کوهستان، برکه، طبیعت سبز و هوایی لطیف در کنار هم قرار می گیرند، آن وقت است که طبیعت ما را تسخیر می کند. در این شرایط فکر می کنید که هیچ چیز دیگری را به خاطر نمی آورید و همه دنیا خلاصه می شود در جذابیت طبیعت پیش رویتان.

برکه کمانکوه
برکه کمانکوه

مطلب مرتبط: “آیا می دانید گردشگری ماجراجویانه چیست؟

برکه کمانکوه، در میان رشته کوه های البرز قرار دارد و از مسیر جاده کرج به چالوس قابل دسترسی است. با ذوب شدن برف ها در فصل بهار، دریاچه ها و برکه های پر آب در میان کوه ها تشکیل می شوند. بخشی از آب هم به صورت رودخانه جاری می شود. به این ترتیب، تعداد زیادی برکه و رودخانه فصلی در این ناحیه قرار دارد که زیبایی های طبیعت کوهستان را صدچندان کرده است.

برکه
برکه

برکه کمانکوه

برکه کمانکوه، در منطقه شمالی قله های یخچال، سرماهو و کمانکوه و دره حفاظت شده وانگه رود قرار گرفته است. در پای برفچال های عظیم این قله ها، ناحیه ای نسبتا مسطح که میان آن گود است، وجود دارد. با آب شدن برف برفچال ها در بهار و تابستان، برکه ای چشم نواز با مساحت حدودا ۲۰۰ متر مربع پدیدار می شود.

برکه کمانکوه
برکه کمانکوه

در ضلع شمالی برکه، قله ای دیگر به نام آزاد کوه قرار دارد که انعکاس آن در آب برکه کمانکوه، منظره ای دلپذیر خلق می کند. در ضلع جنوبی نیز قله هایی با ارتفاع بالای ۴۰۰۰ متر شامل یخچال ، سرماهو و کمانکوه قرار دارند. در اغلب اوقات، مه غلیظی از سمت دره های نسن، ناحیه و کلاک، به سمت بالای برکه کمانکوه حرکت می کنند و نمایی مسحور کننده را نقش می زنند.

قله و برکه کمانکوه
قله و برکه کمانکوه

دسترسی به برکه کمانکوه

در مسیر جاده کرج به سمت چالوس، بعد از گچسر، تابلوی دیزین-شمشک را در سمت راست جاده خواهید دید. مسیر رایج برای صعود به این قله ها در فصل تابستان، از سمت دره وارنگه رود است. همچنین می توان از مسیر سوتک بزرگ و یا دشت کمان نیز برای صعود استفاده کرد.

برای رزرو هتل دیزین، به سایت اقامت۲۴ مراجعه کنید.

برای رزرو هتل کرج، به سایت اقامت۲۴ مراجعه کنید.

قله کمانکوه
قله کمانکوه

برای دسترسی به برکه کمانکوه، باید از روستای وارنگه رود در حاشیه رودخانه و در شمال شرقی خارج شده و پس از پیاده روی کوتاهی در مسیر پاکوب دره، به یک پل بر روی رودخانه می رسیم. بعد از این پل پاکوب دره در حاشیه شمالی رودخانه امتداد پیدا می کند. دره وارنگه رود، بعد از پل رودخانه دارای اولین انشعاب به سمت شمال است.

کمانکوه برکه
کمانکوه برکه

بعد از عبور از اولین دره به سمت شمال به دومین دره می رسیم. در جهت پاکوب رو به سمت شمال، در انتهای دره به سمت شرق، به دشت سوتک می رسیم. کمپ محیط بانی در این دشت قرار دارد. سپس با ارتفاع گرفتن در جهت شمال شرق، گردنه سوتک را می بینید. مسیر پاکوب سمت راست و قله سوتک کوچک را صعود می کنیم تا در مسیری با یک شیب ملایم به سمت شرق پیش می رویم. پس از پیمایش کوتاهی، در منطقه مسطح جبهه شمالی قله های سرماهو و کمانکوه و یخچال قرار می گیریم. اینجاست که برکه کمانکوه را خواهید دید.

دره وارنگه رود، یکی از زیباترین مسیرهای کوهنوردی است که به قله های یخچال، سرماهو، سوتک، کمانکوه و آزادکوه منتهی شود.

منبع: وبلاگ اقامت۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×