بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» استان تهران 2 » جاذبه های گردشگری تهران » پارک ژوراسیک تهران
پارک ژوراسیک تهران
جاذبه های گردشگری تهران

پارک ژوراسیک تهران

۲۶ فروردین ۱۳۹۸ 40۰2,555

پارک ژوراسیک تهران یا به عبارت دیگر بوستان دایناسورهای متحرک، یکی از جاذبه های گردشگری شهر تهران و اولین پارک موضوعی تهران به شمار می آید. در این پارک، مجسمه های دایناسورهای متحرک در گونه های مختلف و ابعاد واقعی وجود دارد که دارای صدا و جلوه های ویژه نیز هستند.

برای آشنایی بیشتر با پارک ژوراسیک تهران، این بوستان آموزشی – گردشگری و تفریحی، در ادامه با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

مقاله مرتبط : “تفریح در بام تهران

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های تهران با تخفیف

مقاله مرتبط : “جاذبه های هیجان انگیز و ترسناک اطراف تهران

پارک ژوراسیک تهران

تاریخچه احداث پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران در اوایل اسفند ماه ۱۳۹۲ خورشیدی، در محله سعادت آباد ( میدان بهرود ) به بهره برداری رسید. این پارک دارای مساحت ۳۰۰۰۰ متر مربع می باشد و جالب است بدانید که ۲۸ مجسمه دایناسور متحرک در آن قرار گرفته است. اصطلاح ژوراسیک اولین بار توسط  مایکل کرایکتون، پزشک و نویسنده آمریکایی در سال ۱۹۹۰ بر روی رمانش گذاشته شد. همچنین در سال ۱۹۹۳ فیلمی بر اساس همین کتاب توسط استیون اسپیل برگ ساخته شد و سپس در جهان در چند شهر مهم مثل ورشو، هاوانا، لوس آنجلس  و … پارک موزه دایناسورها به نام پارک ژوراسیک ساخته شد.

مطلب مرتبط: فهرست جاهای دیدنی تهران

پارک ژوراسیک تهران

آشنایی بیشتر با پارک ژوراسیک تهران

گفتنی است حدود ۴۰ سال پیش، تعداد اندکی از بقایای یک دایناسور، توسط محققان فرانسوی در حوالی شهر کرمان کشف شد که این بقایا به موزه تاریخی پاریس منتقل گردید. شاید هنوز هم کسانی باشند که دایناسورها را همچون اژدها، موجودی افسانه ای بپندارند. اما دایناسورها بخشی از تاریخ هستند که بر اثر گذشت زمان دچار انقراض شده اند. مثل یوز ایرانی و بسیاری از گونه های گیاهی و جانوری سرزمین رویایی ایران که هم اکنون در مرز نابودی و انقراض هستند. در پارک ژوراسیک تهران نام علمی، روش زندگی و همه اطلاعات مربوط به هر دایناسور به نمایش گذاشته شده است.

طراحی این دایناسورها به قدری هنرمندانه است که بسیار طبیعی جلوه می کنند. این دایناسورها حتی می توانند پلک بزنند و دست و پایشان را تکان بدهند. در این پارک یک تخم دایناسور نیز وجود دارد که نوزاد دایناسور از آن بیرون می آید و دوباره به داخل فرو میرود. تا قبل از احداث این پارک، این موجودات غول آسا که در ۱۵۰ میلیون سال پیش زندگی میکردند را فقط میشد در تصاویر و فیلم های سینمایی و در میان کتاب های علوم زیست شناسی مشاهده کرد. اما اکنون این پارک می تواند محیط رعب و وحشت را برای بینندگان به ارمغان بیاورد و مرکزی تفریحی – دیدنی و آموزشی برای کودکان و بزرگسالان باشد. در این پارک همچنین پرندگان گوشت خوار و گیاهخوار نیز در اندازه های کوچک و بزرگ به چشم میخورند.

امکانات پارک ژوراسیک تهران

از جمله امکانات این بوستان علمی تخیلی، پارکینگ، بوفه، سرویس بهداشتی و فضاهای کافی و مناسب برای خانواده ها می باشد. همچنین این پارک دارای کارگاه های آموزشی، سینمای سه بعدی، استودیو ژوراسیک و ژوراشاپ ( کافی شاپ مخصوص ژوراسیک پارک) می باشد که در آن به فروش محصولاتی با آرم و نشان دایناسورها اقدام می شود و بسیاری از گردشگران و علاقه مندان را هر روزه به بازدید از این پارک جذب می کند.

پارک ژوراسیک تهران

توصیه هایی برای دایناسور گردی در پارک ژوراسیک تهران

مراقب باشید کودکانتان از نوشتن و یا ضربه زدن به این ۲۸ گونه مجسمه متحرک دایناسورها پرهیز کنند.

قبل از حرکت به سمت این پارک، کودکان خود را با دنیای دایناسورها آشنا کنید.

تابلوهای کمی برای معرفی این پارک در سعادت آباد و شهرک غرب نصب شده است. به همین دلیل این موضوع در دستور کار سازمان زیباسازی و پارک های شهرداری تهران قرار گرفته است. امیدواریم معرفی گسترده پارک های تهران به خصوص پارک ژوراسیک در سامانه های دیجیتالی شهرداری تهران، در دستور کار قرار بگیرد.

مسیر دسترسی به پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک که در محله سعادت آباد، میدان بهرود، انتهای بلوار پاک نژاد، بلوار شقایق ( پایین تر از پارک پرواز) قرار دارد، محیطی مفرح و هیجان انگیز را برای خانواده ها فراهم کرده است. توصیه می شود از این مکان، با تجربه هیجان انگیز آن حتما دیدن نمایید. جالب است بدانید این پارک از شمال به کوه فراز، از شمال شرق به اوین و از شمال غرب به فرحزاد محدود شده است. بلوار اصلی محله سعادت آباد نیز از جنوب به بلوار دریا و از شمال به بزرگراه یادگار امام متصل شده است. مسیرهای دسترسی به پارک ژوراسیک، خطوط اتوبوسرانی در سعادت آباد می باشد و همچنین چون متروی سعادت آباد هنوز افتتاح نشده است میتوانید به ایستکاه متروی دانشگاه شریف بروید، در آنجا پیاده شوید و از آنجا به وسیله اتوبوس به میدان صنعت رفته و سپس به وسیله تاکسی خطی یا اتوبوس به سعادت آباد بروید .

پارک ژوراسیک تهران

زمان بازدید از پارک ژوراسیک تهران

برای تماشای این بوستان زیبا لازم است بدانید این پارک همه روزه از ساعت ۹ و نیم تا ۹ و نیم شب پذیرای همه گروه های سنی علاقه مندان و گردشگران می باشد. همچنین این پارک دارای کدهای تخفیف برای بازدید کنندگان می باشد که میتوانید آنها را تهیه کنید.

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۴.۷/۵ - (۱۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×