بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » معرفی کامل تفریحات اهواز
معرفی کامل تفریحات اهواز
گوناگون - جاذبه های گردشگری اهواز

معرفی کامل تفریحات اهواز

۲۹ بهمن ۱۳۹۷ 17۰4,449

برای تعطیلات نوروز و روزهایی از سال که دمای هوا هنوز جنوب کشورمان را آزاردهنده نکرده است، تفریحات اهواز و جاذبه های گردشگری موجود در این شهر شرایط ایده آلی را برای جذب گردشگر فراهم می کند. لیستی از بهترین تفریحات اهواز که تمام اعضای خانواده می توانند از آنها استفاده کنند و از سفر لذت ببرند را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

برای آشنایی با تفریحات اهواز در ادامه با وبلاگ اقامت۲۴ همراه باشید.

مقاله مرتبط : “لیست جاهای دیدنی اهواز”

مقاله مرتبط : “پل سفید اهواز، نخستین پل معلق ایران”

معرفی کامل تفریحات اهواز
Photo BY Nazanin Frhzn

تفریحات اهواز؛ شهربازی ها

یکی از اصلی ترین تفریحات اهواز در سفرهای خانوادگی، شهربازی ها و مراکز تفریحی کودکان می باشد که نقش مهمی در میزان رضایت بچه ها و همچنین خوش اخلاق بودن آنها در طول سفر دارد.

شهربازی پادادشهر اهواز

پادادشهر، یکی از قدیمی ترین و خاطره انگیزترین شهربازی های اهواز می باشد که در بین کودکان امروز و دیروز این شهر کاملا شناخته شده و پرطرفدار است. تجهیزات و وسایل بازی موجود در این پارک بعد از تعطیلی کوتاه مدت، رنگ و چهره ای جدید به خودش گرفت و در حال حاضر میزبان کودکان و خانواده هایی از شهرهای اطراف این شهر نیز می باشد.

آدرس: اهواز، بزرگراه آیت الله بهبانی، چهار راه پادادشهر

شهربازی سرزمین سحرآمیز

اگر تجربه ی خرید با کودکان را داشته باشید، بدون شک متوجه شده اید که خیلی زود خسته میشوند و گشت و گذار در مراکز خرید و بازار را کلافه کننده می دانند. به همین خاطر در مرکز خرید مهزیار می توانید یکی از بهترین گزینه ها در بین تفریحات اهواز را مشاهده کنید و لحظاتی خوش را برای آنها فراهم نمایید. در این مجموعه سینما چند بعدی، ماشین ضربه ای، اولین قطار هوایی ایران و بولینگ و بیش از ۲۴۰ دستگاه بازی فراهم شده و برای تمام اعضای خانواده گزینه ی مناسبی می باشد.

آدرس: اهواز، زیتون کارمندی، خیابان حجت، نبش زمزم، مرکز خرید مهزیار

تفریحات اهواز؛ موزه

تاریخ و هنر دو بخش جدایی ناپذیر از شهرهای ایران می باشند و با قدم گذاشتن به هر نقطه از این مرز و بوم، دنیایی از زیبایی را مشاهده خواهید کرد و بدون شک، اهواز از این قضیه مستثنی نیست. یکی از بهترین و پرطرفدارترین تفریحات اهواز، موزه گردی می باشد و می توانید یکی از سه موزه ی معروف این شهر را انتخاب نمایید.

موزه خراطی اهواز

هنر خراطی و تلفیق چوب و هنر یکی از اصلی ترین صنایع دستی و هنرهای ایران می باشد و در شهرت جهانی آن هیچ شکی نیست. اولین موزه ی خراطی ایران که مجموعه ای از ۴۰۰ اثر بی نظیر و هنرمندانه از استاد عبدالرحیم فروتن می باشد، در اهواز بنا شده و از اهمیت ویژه ای بین عاشقان هنر برخوردار است. شک نکنید که با ورود به این موزه، دید و نگاهتان کاملا درباره ی هنر خراطی و گستردگی کاربرد آن در معماری تغییر خواهد کرد.

آدرس: اهواز، بین پل هشتم و چهارم

معرفی کامل تفریحات اهواز
Photo By Google

موزه هنرهای معاصر

یکی از قدیمی ترین موزه های اهواز که بنای آن در سال ۱۳۳۸ ساخته شده است، موزه هنرهای معاصر با ۸۰ اثر هنری فوق العاده می باشد. این موزه بیشتر از اینکه یک گنجینه ی ساده از آثار هنری باشد، مجموعه ای از گالری های مختلف، سالن های همایش، کارگاه های آموزشی و اقامتگاه بوده و شرایط ایده آلی را برای بازدید کنندگان فراهم نموده است. آثار موجود در این موزه متعلق به هنرمندان خوزستانی و سایر شهرهای ایران می باشد.

آدرس: اهواز، جاده ساحلی

معرفی کامل تفریحات اهواز
Photo By Google

موزه علم و طبیعت

موزه علم و طبیعت که در دانشگاه شهید چمران قرار دارد، در مجموع از دو بخش علم و طبیعت تشکیل شده و در هر یک آثار متفاوت و مرتبط با موضوع سالن ارائه شده است. برای مثال در سالن علم این موزه می توانید مجموعه ای از دستگاه های نجوم، زمین شناسی، مجسمه و ماکت و علم فیزیک را مشاهده نمایید. در بخش طبیعت پرندگان، حشرات، آبزیان، خزندگان و پستانداران به نمایش گذاشته شده اند و بازدید از آنها می تواند انتخابی عالی برای تمام افراد خانواده محسوب شود.

آدرس: اهواز، بلوار گلستان، دانشگاه شهید چمران اهواز

معرفی کامل تفریحات اهواز
Photo By Mehran Shoushtari

تفریحات اهواز؛ ورزش های آبی

در روزهای گرم سال که به دنبال فرصتی برای غرق شدن در خنکای هوا و لذت بردن از شنا و آب بازی هستید، ورزش های آبی در بین تفریحات اهواز می تواند به خواسته ی دلتان پاسخ دهد. از جمله پارک و مراکز آبی این شهر می توان به موارد زیر اشاره نمود:

مجموعه پارک آبی

در چند سال اخیر پارک های آبی به شدت مورد توجه همه قرار گرفته اند و یکی از بهترین نمونه های این نوع پارک ها را در اهواز می توانید ببینید و لحظات خارق العاده ای را در آن تجربه نمایید. بدون شک، این پارک با داشتن امکانات تفریحی و بازی مانند سرسره های مهیج، چاله فضایی و تعداد بسیار زیادی از وسایل بازی برای کودکان می تواند شرایط شاد و مفرحی را فراهم کند.

آدرس: اهواز، بزرگراه مدرس، نرسیده به ورزشگاه غدیر

علاوه بر این مجموعه، استخرهایی مانند پیام مخابرات، جهان، راشا، راه آهن، فجر، کوثر، موج و هلال هر یک می توانند با داشتن امکاناتی مانند استخر، سونا و جکوزی انتخابی عالی در بین تفریحات اهواز محسوب شوند.

معرفی کامل تفریحات اهواز
Photo By Alireza Zahirisorour

سایر تفریحات اهواز

علاوه بر موزه، شهربازی و پارک های آبی، با توجه به خواسته ها و روحیاتتان می توانید گزینه های دیگری را برای تفریح و خوشگذرانی در شهر اهواز انتخاب کنید. برای مثال به چند مورد از گزینه های پرطرفدار این شهر اشاره خواهیم کرد:

اسکله تفریحی

همه ی ما ایرانی ها اهواز را با رود کارون و شبهای پر از شور و هیجان آن می شناسیم و چه بسا لحظاتی را به گوش دادن موسیقی زنده ی عربی در آن سپری کرده باشیم. اسکله تفریحی که در شرق این رود قرار دارد با داشتن امکاناتی مانند قایق سواری و جت اسکی و همچنین ارائه ی غذاهای خوشمزه ی محلی در رستوران و کافه های آن، یکی از هیجان انگیزترین و خاطره انگیرترین لحظات را تا امروز برای مسافران اهوازِ دوست داشتنی فراهم کرده است.

پارک جزیره

جزیره ی کوچک و دوست داشتنی رود کارون، با شرایط بسیار ایده آل برای تفریح و دوچرخه سواری و لذت بردن از شب های فوق العاده زیبای اهواز، از دهه ۶۰ تا امروز خاطرات تکرارنشدنی را برای مردم این منطقه فراهم کرده است. اگر دوست دارید معنای واقعی شب های کارون را احساس کنید، پیشنهاد می کنیم لحظاتی را با سایر اعضای خانوده در این پارک به خوشی بگذرانید.

پارک ساحلی، لاله، مهزیار، ملت، دولت و گلستان از دیگر پارک هایی می باشند که می توانند به عنوان گزینه ای در بین تفریحات اهواز قرار گیرند و فاصله ی کم آنها با پل سفید باعث میشود تا بهترین سوژه های عکاسی را در آنها ثبت کنید.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

۳.۳/۵ - (۱۸ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×