بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» راهنمای سفر به ایران » استان تهران » تهران » صنایع دستی و سوغات تهران
سوغات تهران
تهران

صنایع دستی و سوغات تهران

۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ 17۰2,173

شاید شما هم  مانند اکثر مسافرهایی که به تهران سفر می کنند، به قصد تفریح و گردش راهی این شهر نشده اید. یا حتی فکر خرید سوغاتی در سفر به  تهران، این سوال را در ذهنتان ایجاد می کند که مگر تهران هم سوغاتی خاصی دارد؟! در جواب به این سوال باید بگوییم که بله تهران هم مثل خیلی از شهرها سوغات اصیل و مخصوص خودش را دارد. بهتر است علاوه بر هزینه خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در تهران، مقداری از بودجه  سفرتان را به سوغاتی های اصیل این شهر اختصاص بدید. چون در ادامه این مطلب تصمیم داریم شما را با بهترین سوغات تهران آشنا کنیم. با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

مقاله مرتبط : “بام لند تهران”

سوغات تهران

اغلب مسافرهای تهران برای خرید کردن ، پاساژ های شهر را انتخاب می کنند و بدون شناخت و آشنایی با بهترین سوغات این شهر، چمدان خود را با خرید لباس های مختلف پر می کنند. حتی این مساله را می توان در زمان رزرو هتل مسافرها هم دید، چون اغلب ترجیح می دهند که هتل های نزدیک به مراکز خرید را برای اقامت انتخاب کنند. در صورتی که این شهر به جز لباس، کیف و کفش سوغات خاص خودش را هم دارد.

چرم های نقاشی شده سوغات یادگار قاجاری ها

سوغاتی ارزنده ای که یادگار به جا مانده از دوران قاجار در این شهر است و جزو صنایع دستی معروفی است که مخصوص شهر تهران است. بعد از نقاشی روی چرم، نقاشی و طراحی روی پارچه هم در میان صنعت گران تهران رواج پیدا کرد. در کل می توان گفت که تهران یه شهر عالی برای خرید انواع و اقسام صنایع دستی است. چون اطراف این شهر بزرگ پر شده از شهر ها و روستاهایی که هر کدام صنعت مخصوص خودشان را دارند و تولیداتشان را برای فروش به بازارهای تهران می اورند. در نتیجه گزینه های متفاوتی برای خرید صنایع دستی مختلف پیش رویتان دارید.

چرم های نقاشی شده

اگر به خرید صنایع دستی علاقه مند هستید ما به شما توصیه می کنیم برای رزرو هتل در تهران، هتل هایی را برای اقامت انتخاب کنید که به بازار های بزرگ شهر نزدیک باشند.

گّلاج نان سنتی فیروزکوه

فیروزکوه به محصولات کشاورزی، انواع میوه ها و غلات اش شهرت دارد، اما همه ی این ها را می توان در شهر های دیگر هم پیدا کرد. از بین خوردنی های خوشمزه ی این شهر که حتی می توان آن را به عنوان سوغاتی با خودتان ببرید، «گلاج» بهترین گزینه است. نان سنتی که عشایر فیروزکوه در پخت آن تبهر خاصی دارند و هیچ کجا نمی توانید مانند آن را پیدا کیند.

سیب دماوند

یکی از محصولات دماوند که جزو سوغات تهران به شمار می‌رود، انواع سیب می‌باشد. سیب‌های باغات دماوند جزو بهترین سیب‌های کشور محسوب می‌گردند که با نام‌های سیب شفیع آباد، گلاب، عایق الماسی، کهنز و قندک شناخته می‌شوند.. سیب دماوند اقسام مختلفی دارد که حاوی سیب شمیرانی، گلشاهی، عباسی مشهد، دریان و اخلمد خراسان است. سیب گلاب نیز بهترین و مشهورترین سیب دماوند می‌باشد.

جاجیم های رنگارنگ فیروزکوه

اگر طرفدار سوغاتی های ماندگار هستید، به شما خرید جاجیم های منحصر به فرد فیروزکوه را پیشنهاد می کنیم. فیروزکوه که در منطقه ی کوهستانی استان تهران قرار گرفته، یکیاز بهترین مراکز دامپروری منطقه محسوب می شود و از لحاظ تولید پشم یکی از  مهم ترین مراکز کشور است. جاجیم های فیروزکوه از لحاظ نقش و جنس کیفیت فوق العاده ای دارند و می توانند یکی از بهترین گزینه ها برای خرید سوغات باشند.

سوغات تهران

چاپ باتیک

چاپ روی پارچه که با نام چاپ باتیک شناخته می‌شود یکی دیگر از صنایع دستی تهران به شمار می‌رود. برای تولید این صنایع دستی زیبا طرح‌های مختلف را بر روی پارچه با استفاده از رنگ‌های طبیعی بدست آمده از انار، زردچوبه و اسپرک و قالب‌های مخصوص ایجاد می‌کنند.

آلوچه و لواشک های دربند

دربند، علاوه بر حال و هوای خوش، گردش و تفریح، یه جای خوب برای خرید آلوچه و لواشک محسوب می شود که جزو خوشمزه ترین سوغاتی هایی هستند که می توانید از سفر به تهران با خود ببرید.

سوغات تهران

کشمش شهریار

در بین شهرهای اطراف تهران، شهریار به  داشتن انگور و کشمش های مرغوبش شهرت دارد. اگر در طول سفر به تهران مسیرتان به شهریار افتاد و یا در بازارهای تهران کشمش این شهر را دیدید، خرید مرغوب ترین کشمش تهران را به عنوان یک سوغات خوشمزه از دست ندهید.

سوغات تهران

سوهان تهران

اگر در انتخاب سوهان جزو مشکل پسندان هستید، بهتر است بدانید که علاوه بر شهر قم، تهران هم سوهان مخصوص خودش را دارد که به خاطره مزه و کیفیت بالا، یکی از بهترین سوغاتی های شهر ری محسوب می شود. اکثر مسافرانی که برای زیارت حرم شاه عبدالعظیم، سری به شهر ری و بازارهای آن می زنند و خرید پر طرفدارین سوهان شهر را از دست نمی دهند.

سوغات تهران

تابلو فرش و چهره بافی های گران قیمت

اگر برای سوغات و یادگاری به دنبال بهترین گزینه هستید، تابلو فرش و چهره بافی های تهران می توانند یادگاری های ارزشمندی در این شهر باشند، اگر هتلی که رزرو کرده اید در نزدیکی خیابان ولی عصر تهران باشد، می توانید اکثر تابلو فرش فروشی های معروف این شهر را ببینید که نمونه های بی نظیری از این صنایع دستی را به خریداران عرضه می کنند.

سوغات تهران

دوغ آبعلی

یکی از خوراکی‌ها و سوغاتی‌های مخصوص تهران دوغ آبعلی می‌باشد. این دوغ سنتی که توسط روستاییان و دامداران منطقه آبعلی در جاده هراز درست می‌شود طعمی بی نظیر و لذیذ دارد و به عنوان یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌ها محسوب می‌گردد.

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×