» گوناگون » همه چیز درباره ی کنسل کردن هتل و بلیط هواپیما
کنسل کردن بلیط هواپیما
گوناگون

همه چیز درباره ی کنسل کردن هتل و بلیط هواپیما

۲۴ دی ۱۳۹۷ 20۰5,306

با وجود برنامه ریزی های مرتب و چیدن تمام کارها در بازه های زمانی مشخص، باز هم ممکن است شرایطی پیش بیاید که مجبور به کنسل کردن هتل یا بلیط هواپیما شویم. بدون شک کنسل کردن بلیط هواپیما و هتل با پرداخت هزینه و ضرر مالی به همراه می باشد. در نتیجه لازم است نکات مهمی را در این زمینه بدانید تا حد امکان از ضررهای مالی جلوگیری کنید.


برای آشنایی با اصول کنسل کردن هتل و بلیط هواپیما با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

 

مقاله مرتبط : “نکات مهم در خصوص نحوه رزرو هتل مناسب

 

مقاله مرتبط : ” تفاوت بلیط پرواز چارتر و سیستمی

 

کنسل کردن هتل

استرداد یا کنسل کردن هتل

کنسل کردن هتل به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد، برای مثال مسافر از سفر منصرف شود یا پرواز باطل شده یا مشکلاتی امنیتی برای مسافر پیش آمده و از طرف دولت مبدا یا مقصد اجازه ی سفر نداشته باشد. در برخی از مواقع ممکن است مسافر بعد از اقامت در هتل، از شرایط موجود راضی نبوده و در نتیجه نسبت به کنسل کردن هتل اقدام کند. تفاوتی ندارد که به چه دلیل بخواهید رزروتان را کنسل کنید، در هر صورت قوانین استرداد هتل بدون توجه به شرایط پیش آمده، اعمال خواهد شد.

 

کنسل کردن هتل

چطور نسبت به کنسل کردن هتل اقدام کنیم؟

با توجه به اینکه در دنیای امروز رزرو هتل به صورت اینترنتی انجام میشود، در نتیجه می توانید با توجه به شرایط ذکر شده توسط هتل، به صورت آنلاین نسبت به استرداد یا کنسل کردن آن اقدام کنید. اما لازم است بدانید که هر هتل با توجه به سیاست های مدیریتی خود شرایط مختلفی را برای کنسل کردن تعریف می کند، به طوری که برخی از هتل ها غیر قابل استرداد می باشند. در نتیجه پیشنهاد می کنیم در زمان رزرو اینترنتی هتل، حتما قوانین و قابل کنسل بودن یا نبودن آن را بررسی نمایید تا کمتر ضرر کنید.

 

تغییر تاریخ رزرو هتل

گاهی اوقات ممکن است بخاطر تغییر تاریخ سفر بخواهید تاریخ ذکر شده روی واچر هتل را جا به جا نمایید، که در این صورت باز هم باید به قوانین هتل دقت کنید. لازم به ذکر است که همه ی هتل ها این امکان را در اختیارتان قرار نمی دهند و مخصوصا اگر غیر قابل کنسل کردن باشند، به هیچ عنوان نمی توانید نسبت به تغییر تاریخ آن اقدام نمایید.

 

کنسل کردن هتل

نکات مهم در کنسل کردن هتل

برای کنسل کردن هتل لازم است تا برخی از نکات را بدانید و در زمان رزرو هتل به آنها توجه داشته باشید. از مهم ترین نکات می توان به موارد زیر اشاره نمود:
کنسل و باطل شدن یا تاخیر در پرواز برای کنسل کردن هتل قابل پذیرش نیست و هتل مطابق با قوانین تعریف شده از قبل نسبت به محاسبه ی جریمه ی کنسلی اقدام خواهد کرد.
در صورتی که رزرو هتل خارجی را انجام داده باشید و کارهای مربوط به دریافت ویزا تکمیل نشده باشد یا پروازتان را بخاطر ممنوع الخروج بودن از دست بدهید، هتل مسئولیتی در این زمینه بر عهده نخواهد گرفت و بر اساس قوانین کنسل کردن هتل عمل میشود.

 

کنسل کردن بلیط هواپیما

کنسل کردن بلیط هواپیما

کنسل کردن بلیط هواپیما مانند هتل به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد و با توجه به نوع بلیط که چارتری یا سیستمی می باشد، نسبت به آن اقدامات خاصی را باید انجام دهید. تاخیر، تعجیل، باطل شدن پرواز و یا انصراف مسافر از سفر هر کدام شرایط مختلفی را در کنسل کردن بلیط هواپیما بوجود می آوردند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

 

کنسل کردن بلیط هواپیما

کنسل کردن بلیط چارتر هواپیما

قوانین کنسل کردن بلیط هواپیما در چارترکننده های مختلف با هم فرق دارد و درصد جریمه ی مشخصی برای این منظور تعریف نشده است. مشخص نبودن در صد جریمه ی کنسلی بلیط هواپیما چارتر و گاهی اوقات غیر قابل استرداد بودن آنها، یکی از بزرگ ترین معایب این نوع بلیط می باشد که ممکن است ضرر مالی زیادی را به همراه داشته باشد. علاوه براین، بعد از کنسل کردن بلیط چارتر هواپیما مبلغ بلیط بلافاصله به حساب مسافر برگشت داده نخواهد شد و تا واریز هزینه توسط چارتر کننده باید صبر کنید.

 

کنسل کردن بلیط هواپیما

کنسل کردن بلیط سیستمی هواپیما

درست است که گاهی اوقات ارزان بودن بلیط چارتر یک مزیت برای انتخاب آن می باشد، اما بلیط سیستمی هواپیما مزایایی دارد که در بسیاری از مواقع می تواند تا حد زیادی به نفع مسافر باشند. برای مثال، قوانین استرداد بلیط سیستمی هواپیما توسط ایرلاین ها از قبل مشخص شده می باشد و بلیط ها در اکثر مواقع قابل استرداد هستند.

 

شرایط مختلف برای کنسل کردن بلیط هواپیما

طبق قوانین تعریف شده توسط هواپیمایی کشور، تاخیر بیش از دو ساعت و باطل شدن پرواز شرایطی هستند که مسافر می تواند بدون جریمه نسبت به استرداد و کنسل کردن بلیط هواپیما اقدام نماید. علاوه بر شرایط ذکر شده، اگر مسافر بخواهد به هر دلیلی بلیط هواپیما را کنسل کند، با توجه به قوانین ایرلاین مورد نظر، کلاس نرخی پرواز و مدت زمان باقی مانده تا پرواز، درصد جریمه محاسبه و بعد از کسر آن از مبلغ بلیط، مابقی به مسافر برگشت داده میشود.

 

کنسل کردن بلیط هواپیما

چطور نسبت به کنسل کردن بلیط اقدام کنیم؟

با توجه به اینکه بلیط هواپیما را چطور خریده باشید، می توانید بلیط را کنسل کنید. به عبارت دیگر، اگر بلیط هواپیما را اینترنتی خرید کرده اید، در نتیجه استرداد آنلاین بلیط را می توانید انجام دهید و در کمترین زمان بلیط را کنسل کنید. در مقابل، اگر با مراجعه ی حضوری به آژانس های مسافرتی بلیط هواپیما را دریافت کرده اید، برای کنسل کردن بلیط باید با آژانس مربوطه تماس بگیرید.

درصد جریمه ی کنسل کردن بلیط در ایرلاین های مختلف

ایرلاین یا شرکت های هواپیمایی درصدهای مختلفی را برای هر یک از کلاس های نرخی تعریف کرده اند که اطلاع از آنها قبل از خرید بلیط هواپیما می تواند در میزان خسارت برای استرداد بلیط نقش مهمی داشته باشد. در تصویر زیر لیست درصد جریمه ی کنسل کردن بلیط هواپیما در ایرلاین های داخلی نمایش داده شده است. لازم به ذکر است که کنسل کردن بلیط هواپیما خارجی نیز به ایرلاین مربوطه بستگی دارد.

کنسل شدن پرواز

 

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۲.۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×