» دانستنی‌های سفر » نکاتی برای سفر یک روزه
نکاتی برای سفر یک روزه
دانستنی‌های سفر

نکاتی برای سفر یک روزه

۳۰ آبان ۱۳۹۷ 13۰1,832

با توجه به زندگی های شلوغ و ماشینی افراد، خروج از شهر و رفتن به نقاط مختلف یکی از لازمه های زندگی امروزه مردم بوده و باید توجه ویژه ای به این موضوع شود. اما معمولا افراد به دلایل و بهانه های گوناگون مانند هزینه، زمان، مقاصد دور و طولانی خود را از این لذت زندگی محروم کرده و زندگی را به صورت کسل کننده و رنج آور ادامه می دهند.این درصورتی است که می توان سفر یک روزه را تجربه کرد و در روزهای تعطیل با کمترین هزینه و زمان  و برای داشتن هفته و حتی سالی آرام، از اینگونه سفر ها انرژی کسب کرد.

اگر میخواهید با چگونگی و لازمه های رفتن به سفر یک روزه آشنا شوید، با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

مقاله مرتبط : “۷ هدیه مناسب برای علاقه مندان به طبیعت گردی”

مقاله مرتبط : “باید ها و نباید های سفر با دوچرخه”

نکاتی برای سفر یک روزه

محیط و مناطق اطراف خود را خوب بشناسیم

با شناسایی و آشنایی با مناطق و جاذبه های گردشگری اطراف شهر محل زندگی خود، می توان در هر لحظه از سال محلی زیبا و آرامش بخشی را به عنوان مقصدی برای سفر خود انتخاب کرده و در کمترین زمان ممکن از آنها برای سفر بهره برد.

همواره برای سفر نیاز نبوده که به مناطق دور سفر کرده و به دلیل اینکه ایران مملو از جاذبه های زیبا، مناطق بکر و چشم انداز های بی نظیر است، بی تردید می توان به راحتی با داشتن حداقل یک روز زمان بهترین سفر ها را تجربه کرد.

نکاتی برای سفر یک روزه

تور های یک روزه نزدیک را جستجو کنید

امروزه تور ها و گروه های بسیاری وجود داشته که اقدام به برگزاری تورهای یک روزه در تمام نقاط کشور می کنند. با وجود تنوع زیاد این تور ها به راحتی می توان با کمترین زمان و هزینه در هر نقطه از ایران سفر یک روزه ای دلچسبی را تجربه کرده و برای ادامه زندگی انرژی کافی جذب کرد.

نکاتی برای سفر یک روزه

غذای خود را در طبیعت میل کنید

در روزهای تعطیل می توان مقصد نزدیکی را انتخاب کرده و همان غذایی را که می خواهید در منزل میل کنید را به دل طبیعت برده و آن را در محیطی آرام و زیبا میل کرده و همچنین سفری کوتاه را تجربه کنید. حتی می توانید با به همراه بردن غذاهای آماده به طبخ و یا غذاهایی که نیاز به تجهیزات زیادی برای طبخ ندارند و غذای خود را در دل طبیعت آماده کرده و از مراحل طبخ آن نیز لذت ببرید.

این کارها نه تنها برای شما نشاط آور است، بلکه می تواند انرژی و حس خوشایندی را برای شما به ارمغان آورد.

نکاتی برای سفر یک روزه

سبک سفر کنید

در سفرهای یک روزه بی تردید شما نیاز به چندین دست لباس و یا چند مدل کفش نداشته و همچنین نیاز به لوازم اضافه زیادی ندارید. برای سفر های یک روزه بهتر است نسبت به آب و هوای منطقه لباس خود را از ابتدای سفر انتخاب کرده و تنها یک دست لباس اضافه به همراه داشته و همچنین نسبت به محلی که می خواهید به آن سفر کنید کفش بپوشید.

نکاتی برای سفر یک روزه

دوربین را فراموش نکنید و گوشی همراه را در منزل جا بگذارید

برای داشتن یک سفر یک روزه خوب بهتر است وابستگی های خود را به دنیا تکنولوژی کنار گذاشته و تنها خود را برای داشتن روزی خاطره انگیز آماده سازید. از این رو در سفر های یک روزه گوشی های همراه، همراه خوبی نبوده بهتر است آنها را در منزل جا گذاشته و بدون گوشی راهی سفر شوید.

اما این را نیز فراموش نکنید که عکس ها خاطرات را ماندگار کرده و برای این منظور بهتر است که دوربین عکاسی را فراموش نکرده و عکس های بیاد ماندنی از سفر یک روزه خود ثبت کنید.

نکاتی برای سفر یک روزه

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۴/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×