» استان سیستان و بلوچستان » بندر کنارک و لیست جاذبه های گردشگری این شهر
konarak harbor
استان سیستان و بلوچستان

بندر کنارک و لیست جاذبه های گردشگری این شهر

۱۴ آبان ۱۳۹۷ 20۱7,469

استان سیستان و بلوچستان، با تما محرومیت و کمتر شناخه شده بودن در میان گردشگران، دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری بوده و با سفر به این استان می توان در جای جای، دیدنی های بسیاری را از نزدیک لمس کرد، در این استان شهر های بسیاری وجود داشته که دارای تاریخ و زیبایی های منحصر به فردی بوده و هر کدام دارای ویژگی های خاصی هستند، بندر کنارک یکی از شهر های استان سیستان و بلوچستان بوده که همه روزه مسافران و گردشگران بسیاری به این شهر سفر می کنند.

با وبلاگ اقامت ۲۴ در معرفی و آشنایی با کنارک، یکی از زیبا ترین شهر های سیستان و بلوچستان همراه باشید.

مقاله مرتبط : ” کوه خواجه زابل، کوهی شگفت آور به وسعت سیستان و در دل هامون

مقاله مرتبط : ” کوه های مینیاتوری چابهار ، پدیده بی مثال طبیعت

بندر کنارک
آدرس : جنوب شرقی ایران و استان سیستان و بلوچستان بوده و در جوار آب های دریای عمان

بندر کنارک کجاست؟

کنارک یکی از شهر های بندری قرار گرفته در جنوب شرقی ایران و استان سیستان و بلوچستان بوده و در جوار آب های دریای عمان واقع شده است.

این شهر یکی از شهر های بندری و پر اهمیت استان سیستان و بلوچستان بشمار آمده و به دلیل برخورداری از موقعیت جغرافیایی مناسب و همجواری با دریای عمان، از موقعیت مناسبی برای ماهیگیری و صیادی برخوردار است.

وجه تسمیه کنارک

در خصوص نام بندر کنارک  و علت نام گذاری این شهر با این نام گفته می شود در روزگاران قدیم در مکان کنونی شهر، درخت کنارهای بسیاری وجود داشته و به همین سبب این شهر اینگونه و با نام کنارک شناخته وی شود.

بندر کنارک
دیدنی های بندر کنارک

دیدنی ها و جاذبه های گردشگری کنارک

همانطور که گفته شد، بندر کنارک جاذبه های تاریخی و طبییعی بسیاری داشته که در صورت معرفی هر چه بهتر و بیشتر این شهر می تواند به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران بدل شود.

اسکله ماهیگیری کنارک

اسکله ماهیگیری کنارک یکی از زیبا ترین جاذبه های گردشگری این شهر بوده و نظاره گر بودن صیادانی که در حال صید و یا تخلیه ماهی های تازه صید شده هستند، منظره ای زیبا را در این شهر و اسلکه بوجود آورده است.

وجود این اسکله ماهیگیری در بندر کنارک بسیار مهم و حیاتی بوده و سبب شده تا وضع اقتصادی از این طریق رونق بسیاری پیدا کند.

شبه جزیره گوردیم

در جنوب استان سیستان و بلوچستان و در فاصله ۵۰ کیلومتری شهر بندری کنارک شبه جزیره ای زیبا به نام شبه جزیره گوردیم وجود داشته که در تمام فصول سال به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری پر مخاطب استان شناخته می شود.

بندر کنارک
بندر کنارک یکی از زیباترین بندرهای ایران

گل فشان

در نزدیکی بندرکنارک و در محل روستایی به نام بندر تنگ، یکی از زیباترین، عجیب ترین و منحصر به فرد ترین جاذبه های طبیعی استان سیستان و بلوچستان با نام گل فشان وجود دارد.

گل فشان نوعی کوه آتشفشان بوده که به جای گداخته ها و مواد مذاب درونی زمین ، از آن گل هایی به رنپ خاکستری خارج شده و این گل ها بسیار فشرده و سرد هستند.

خروج گل از زمین و لغزش آن از شیپ تپه ای که به سبب این گل ها ایجاد شده ، منظره ای زیبا را شکل داده و همه روزه گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند.

بندر کنارک
بندر کنارک

خانه تاریخی آریان خان

تنها اثر ثبت شده در کنارک خانه تاریخی به نام آریان خان بوده که قدمتی در حدود ۱۲۰ سال داشته و متعلق به فردی با نام چهارشنبه آریان بوده است.

این بنا به عنوان یکی از نخستین بناهای خشت و گلی شناخته شده و چیزی در حدود ۲۰۷ متر زیر بنا دارد.

وجود ستون های زیبا و پنجره های قدیمی با تزئینات منحصر به فرد، زیبایی دو چندانی به این بنا بخشیده است.

در این شهر علاوه بر جاذبه های ذکر شده بالا مکان های دیدنی دیگری مانند زیارت حاج حسن، دماغه پزم، غار طبیعی کل بی بانک و بسیاری مکان های دیگر وجود داشته و می توان با سفر به این شهر خاطرات بسیاری را خلق کرد.

ساحل درک

روستای درک همان جایی‌ است که آب دریا و شن‌های کویر مثل خیال و واقعیت به‌هم رسیده‌اند. این منطقه زیبا از جاهای دیدنی کنارک می‌باشد که در امتداد دریای عمان واقع شده است. این ساحل زیبا در فاصله ۱۷۰ کیلومتری از منطقه ﺁزاد چابهار و در مسیر جاده ترانزیتی بندر کنارک به بندر جاسک قرار دارد. برای اقامت در این منطقه می‌توانید اقامتگاه‌های بومی مردم منطقه را انتخاب کنید. همچنین کمپ زدن در ساحل درک نیز می‌تواند انتخاب جذابی باشد.

ساحل درک

بندر پزم تیاب

بندر پزم تیاب شبیه به یک شبه جزیره است. دماغه ساحل پزم تیاب، به وال یا نهنگ شباهت دارد و شکل، موقعیت و پیکربندی خلیج پزم به‌طور کلی شبیه به خلیج چابهار است. نام بندر پزم بر‌‌‌گرفته از پوزه کوه است. برای دیدن بهتر ساحل، یک کوه بزرگ کنار دریا و ساحل است که می­‌توان ساعت‌ها روی سنگ‌های آن به تماشای قایق‌ها و لنج‌های صیادی برگشته از دریا نشست. خلیج و اسکله پزم نیز مانند اسکله بریس، بسیار زیبا و تماشایی است.

بهترین زمان سفر به کنارک

کنارک به دلیل برخورداری از آب و هوای گرم و مرطوب همواره و در تمام طول سال هوایی معتدل و دلپذیری داشته و برای سفر به این شهر می توان هر روز از سال را انتخاب کرد.

منبع : وبلاگ اقامت۲۴

۴.۷/۵ - (۷۵ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. حسن صادقی یونسی

    عالی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×