بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » ۷ ام مهرماه ، روز آتش نشانی و ایمنی
fire stations day 2
گوناگون

۷ ام مهرماه ، روز آتش نشانی و ایمنی

۶ مهر ۱۳۹۷ 7۰1,629

همه ساله در طی حوادث و اتفاق های ناگوار بخش عمده ای از جنگل های کشور از بین رفته، عده ای در حوادث جاده ای جان خود را از دست داده و خانه و کاشانه افراد بسیاری نابود می شود، ولی می توانیم در روز آتش نشانی بیشتر از هر وقتی ایمنی را رعایت کنیم تا دچار حوادثی اینچنینی نشویم و با این کار از افرادی که شبانه روز از جان خود مایه ذشته و برای کاستن ضرر و زیان های وارده و کمتر شدن آسیب های آن تلاش می کنند حمایت کنیم.

به مناسبت ۷ مهر ماه روز آتش نشانی و ایمنی، وبلاگ اقامت ۲۴ به سراغ این شغل پرخطر رفته تا علاوه بر آشنایی بیشتر با آن، به معرفی برخی اقدامات برای مقابله با بروز حادثه در سفر بپردازد.

با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

 

روز آتشنشانی
۷ام مهرماه روز آتشنشانی و امنیت

 

تعریف آتش نشانی و اهداف آن

به طور کل به کلیه اقدامات تخصصی و حرفه ای که برای مقابله با آتش، امداد و نجات به منظور کاهش خسارت های وارده و ارتقاء سطح ایمنی انجام می شود، در لغت آتش نشانی گفته می شود.

حفاظت از سلامت افراد، جلوگیری از آسیب به اموال و حفاظت از محیط زیست بخشی از اصلی ترین اهداف آتش نشانی است.

تاریخچه آتش نشانی

در سال ۱۲۲۱ شمسی نخستین ایستگاه آتش نشانی در شهر تبریز ایجاد شده و برج تاریخی یانقین به عنوان سند این نخستین ایستگاه بشمار می آید.

دلیل نام گذاری ۷ مهر ماه با نام روز آتش نشانی و ایمنی، تعداد افرادی است که در این روز به شهدا رسیده اند.

در ۷ مهر ماه سال ۱۳۵۹، پالایشگاه آبادان طی حمله حوایی نیروهای بعثی عراق دچار آتش سوزی شد که آتش نشان های منطقه و شهر های اطراف برای مقابله و مهار آتش در محل حاضر شده و به کنترل آتش پرداختد.

در زمان حضور آتش نشان ها در پالایشگاه، این مکان مجدد توسط هواپیماهای عراقی مورد حمله قرار گرفته و تعداد بسیار از آتش نشان های حاضر در محل به شهادت رسیدند.

در سال ۱۳۷۹ توسط ستاد هماهنگی امور ایمنی و آتش نشانی موضوع تعیین روز آتش نشانی مطرح شده که پس از تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی، این روز با هدف ترویج ایمنی و پیشگیری از حوادث با نام روز آتش نشانی و ایمنی نام گذاری شد.

 

روز آتشنشانی
کوچکترین سهل انگاری باعث حادثه ای جبران ناپذیر می شود

 

رعایت ایمنی و پیشگری از خطر در سفر

در روزهایی که بسیاری از مردم در سفر و تفریح به سر برده و درحال گذراندن زمان های شاد زندگی خود هستند، افرادی نیز درحال فعالیت بوده و از جان و آسایش خود در راه حفظ جان و آسایش سایرین می گذرند تا دیگران بتوانند در امنیت زندگی کند.

اما راه هایی بسیار ساده وجود داشته که می توان با انجام دادن و یا برخی انجام ندادن آنها سطح ایمنی را ارتقاء داده و تا حد زیادی از بروز حادثه جلوگیری کرده تا این مردان سخت کوش آسودگی خیال بیشتری داشته باشند.

 

روز آتشنشانی
مراقبت از طبیعت در برابر آتش سوزی

 

مراقبت از آتش افروزی در طبیعت

جنگل ها و مناظر سرسبز زیبای طبیعی، بخشی از سرمایه های ملی بوده و از ارزش بسیار بالائی در حوزه گردشگری و محیط زیست برخوردار هستند.

کوچکترین سهل انگاری و خطای انسانی و هرگونه اقدام نسنجیده حتی جزئی می تواند به وقوع حوادث ناگوار و تحمل خسارات جبران ناپذیری منجر شود و به محیط زیست نیز آسیب برساند.

برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی باید برخی از اقدامت را انجام داده و از انجام برخی رفتارها نیز خودداری شود.

بطور مثال در هنگام سفرهای برون شهری خود از رفتارهایی همچون پرت کردن ته سیگار و چوب کبریت به داخل جنگلها و روشن کردن آتش بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی جدا خودداری کنند.

در زمان روشن کردن آتش در جنگل ها به اینکه توجه کنید که مواد اشتعال زا، برگ و چوب های خشک در نزیکی محل آتش نباشند.

 

منبع : وبلاگ اقامت۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×