بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » تفریحات همدان: کجا تفریح کنیم ؟
مجتمع تفریحی تاریخی گنجنامه همدان
گوناگون

تفریحات همدان: کجا تفریح کنیم ؟

۶ شهریور ۱۳۹۷ 12۰4,440

همدان به‌عنوان یکی از پنج شهر گردشگری و تاریخی کشور مطرح است و از این لحاظ به دلیل وجود آثار تاریخی و فرهنگی منحصربه‌فرد با قدمت چند هزارساله، جایگاه ویژه‌ای در بین سایر شهرهای ایران دارد.

این بار وبلاگ اقامت ۲۴ قصد دارد تا جاهای دیدنی همدان را معرفی کرده، تا شما همراهان همیشگی در زمان سفر به جاهای تفریحی همدان، بیشترین لذت را تجربه کنید. با ما همراه باشید.

 

مقاله مرتبط : “هتل های ارزان همدان

 

مقاله مرتبط : “راهنمای سفر به همدان

 

غار علیصدر همدان

غار علیصدر به عنوان تنها غار تالابی ایران، نزدیکی روستای علیصدر شهرستان کبودراهنگ در ۷۵ کیلومتری شمال غربی استان همدان در کوه های زاگرس واقع گردیده است.

علیصدر یکی از بزرگترین غارهای آبی و مهم جهان با ارتفاع ۲۱۰۰ متر از سطح دریا و با آب و هوای نیمه خشک به ثبت رسیده و در ۴ خرداد ماه ۱۳۵۵ مورد بهره برداری قرار گرفته و سالانه بیش از ۵۰۰۰ گردشگر از آن بازدید می کنند.

 

غار علیصدر همدان
آدرس: نزدیکی روستای علیصدر شهرستان کبودراهنگ در ۷۵ کیلومتری شمال غربی استان همدان

 

بیشتر بخوانید : “غار علیصدر همدان

 

تفرجگاه عباس آباد همدان

مجتمع تفریحی و سیاحتی تپه عباس آباد، یکی از پارک های زیبا و وسیع جنوب غربی شهر همدان، در انتهای خیابان مهدیه و مشرف به میدان قائم در دامنه کوه الوند قرار گرفته است.

با توجه به موقعیت و قابلیت های ویژه این تفریحگاه که به تپه نقارخانه نیز معروف بوده، امکانات و خدمات قابل توجهی از قبیل مسجد، پارکینگ، رستوران، شهربازی، استخر بزرگ، باغ وحش، سینمای تابستانی، آبنما با ارتفاع ۶۰ متر، آبشار مصنوعی و فروشگاه احداث کرده اند و در سال ۱۳۸۰ به شرکت سیاحتی علیصدر ملحق شده است.

 

تفرجگاه عباس آباد همدان
آدرس: همدان، انتهای خیابان مهدیه و مشرف به میدان قائم در دامنه کوه الوند

 

پیست اسکی تاریک دره همدان

پیست اسکی تاریک دره همدان، بعد از پیست دیزین و شمشک، به عنوان سومین پیست مطرح و مجهز کشور در سال ۱۳۶۴ در ۱۰ کیلومتری جنوب غربی جاده گنج نامه در دامنه کوه الوند، تاسیس و بهره برداری گردیده است.

این پیست با ۴ کیلومتر طول و ۲۵ درصد شیب و تجهیزات پناهگاهی، مهمانسرا، مدرسه اسکی، برق اضطراری، ۳ دستگاه بالابر و سالن غذاخوری همواره مورد توجه علاقه مندان به این ورزش بوده است.

 

پیست اسکی تاریک دره همدان
آدرس: ۱۰ کیلومتری جنوب غربی جاده گنج نامه در دامنه کوه الوند

 

مقاله مرتبط : “پیست های اسکی ایران

 

مجتمع تفریحی رنگین کمان

بزرگترین شهربازی سرپوشیده غرب در بلوار ارم همدان و روبروی عباس آباد، مجتمع تفریحی رنگین کمان است.

این شهربازی مدرن با ۲۵۰۰۰ مترمربع مساحت، بیش از ۲۰۰ دستگاه بازی پیشرفته، بولینگ، تیراندازی، مرکز خرید، رستوران و فست فود را شامل می شود.

مجتمع رنگین کمان حدود ۱۰۰۰۰ متر مربع فضای سرپوشیده برای رفاه گردشگران نیز دارد.

 

مجتمع تفریحی رنگین کمان
آدرس: بلوار ارم همدان ، روبروی عباس آباد

 

دریاچه سد اکباتان

در ۱۱ کیلومتری شرق همدان می‌توانید از تنها دریاچه‌ این شهر بازدید کنید. دریاچه‌ای زیبا که با وجود فضای سبز و امکانات تفریحی و گردشگری، مسافران بسیاری را به‌سوی خود جذب می‌کند.

از تفریحات این دریاچه، میتوان به ورزش‌های آبی مانند قایقرانی و اسکی روی آب اشاره کرد.

همچنین به‌منظور راحتی مسافران و گردشگران، امکاناتی چون رستوران و مهمانسرا در این منطقه تفریحی ساخته‌شده است.

 

دریاچه سد اکباتان
آدرس: ۱۱ کیلومتری شرق همدان

 

مجتمع تفریحی تاریخی گنجنامه همدان

سنگ‌نوشته‌های گنج‌نامه، نوشتارهایی از دوران داریوش و خشایارشاه هخامنشی بوده که بر دل یکی از صخره‌های الوند در فاصله ۵ کیلومتری غرب همدان و در انتهای دره عباس‌آباد حکاکی شده است.

این کتیبه‌ها هرکدام در سه ستون ۲۰ سطری به زبان‌های پارسی باستان، عیلامی و بابلی نو نوشته‌شده‌اند.

متن پارسی باستان در سمت چپ هر دو لوح جای گرفته است و پهنایی معادل ۱۱۵ سانتی‌متر دارد. متن عیلامی در وسط هر دو کتیبه نوشته‌شده و متن بابلی نو در ستون سوم قرار دارد.

 

 گنجنامه همدان
آدرس: ۵ کیلومتری غرب همدان ، انتهای دره عباس‌آباد

 

در مجاورت این منطقه تاریخی، مجموعه تفریحی، توریستی و ورزشی تله‌کابین گنج‌نامه واقع‌شده است.

تله‌کابین گنج‌نامه وسیله‌ای برای عزیمت به ارتفاعات کوهستانی قله‌ای بوده که این روزها با عنوان عروس کوه‌های ایران معرف حضور همگان بوده و بدون تردید، زیبایی‌های نهفته در دل رشته‌کوه الوند ازجمله طبیعت دلربا، کوه‌ها و صخره‌های بلند و آبشار زیبای گنج‌نامه، جذابیت‌های گردشگری منحصربه‌فردی را فراهم ساخته است.

آب‌وهوای مطبوع کوهستان، دره فرح‌بخش الوند و چشم‌انداز زیبای دشت میشان، جذابیتی را پدید آورده که گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می‌نماید.

 

مجتمع تفریحی تاریخی گنجنامه همدان

 

مقاله مرتبط : “آشنایی با دشت میشان همدان

 

این پروژه بزرگ، تحولی عظیم در گردشگری ایران است که تمامی امکانات مورد نیاز یک گردشگر، اعم از تفریحی، ورزشی، اقامتی و حتی آموزشی را فراهم می‌کند.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۲.۳/۵ - (۴۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×