آبشار آتشگاه لردگان
جاهای دیدنی لردگان

آبشار آتشگاه لردگان

۲۴ تیر ۱۳۹۷ 35۳۰18,502

آبشارها یکی از زیباترین مناظر طبیعی دنیا بوده و انسان با به نظاره نشستن آنها آرامشی وصف ناشدنی را کسب می کند. به ویژه اگر این آبشار از طبعت پیرامون بکری نیز برخوردار بوده و همچنین لقب طولانی ترین آبشار کشور را به خود اختصاص داده باشد.

با وبلاگ اقامت ۲۴ در آشنایی با آبشار آتشگاه لردگان همراه باشید.

آبشار آتشگاه در ۱۹۰ کیلومتری شهرکرد و ۴۰ کیلومتری شهر لردگان، در دره ای روح افزا به طول دو کیلومتر قرار گرفته و لقب طولانی ترین آبشار ایران را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید : “سفر به دریاچه های زیبای ایران

 آبشار آتشگاه لردگان

این آبشار خروشان و فوق العاده زیبا که به آبشار مینیاتوری هم شهرت دارد، یکی از بی‌نظیرترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری استان چهار محال و بختیاری به شمار می‌رود.

این آبشار چشمگیر از جوش و خروش یکی از سرچشمه‌های پر آب رودخانه بزرگ کارون به نام رود خراسان بر روی پستی بلندی ها به وجود آمده است.

این رود از ارتفاعات برف گیر و سرد دنا و زاگرس مرکزی در جنوب استان اصفهان و شمال کهگیلویه و بویر احمد سرچشمه می‌گیرد و در نهایت در دریاچه سد کارون ۳ خوزستان آرام می شود.

 آبشار آتشگاه لردگان

مسیر این آبشار از محل چشمه تا اتصال به رودخانه خرسان را فضای سرسبز و بی نظیری از انواع درختان و گیاهان جنگلی فرا گرفته است.

آتشگاه به دره‌ای می‌ریزد که با پستی و بلندی‌های خود، آبشارهای کوچک متعددی را ایجاد می‌کند و یکی از بی‌نظیرترین‌ترین جلوه‌های طبیعت را به وجود می‌آورد. مسیر این آبشار از محل چشمه تا اتصال به رودخانه خرسان از فضای پرسیب و سرسبزی می‌گذرد که در آن می توانید انواع درختان و گیاهان جنگلی کمیاب را ببینید.

پیوند عناصر زیبای طبیعی مانند دره، سبزه زار و اقلیم مناسب، فضای بسیار فرح بخشی را جهت تفرج در این مکان فراهم می آورد.

 آبشار آتشگاه لردگان

برای رسیدن به آبشار اصلی آتشگاه، باید مسیری را به صورت پیاده طی کرد. از زمانی که پیاده روی خود را از روستای آتشگاه آغاز کنید، همواره صدای جوش و خروش آب را خواهید شنید.

برای دیدن زیبایی این آبشار باید در مسیری خلاف حرکت آب قدم بردارید، اما در طول مسیر این آبشارهای پلکانی متعدد و پوشش گیاهی زیبای منطقه است که همراه شما هستند.

شما در این مسیر سنگ‌های آهکی و گچی و درختان کهنسال گردو، چنار، بلوط و زبان گنجشک را دیده که هر کدام جلوه ای خاص برای خود دارند. از هیچ کدام از این زیبایی ها نمی توان غافل شد و باید از تک تک آن ها لذت برد.

 آبشار آتشگاه لردگان

لازم است بدانید که در فصول پرآب مثل فروردین و اردیبهشت، به دلیل افزایش حجم آب ممکن است مجبور شوید در قسمت هایی از مسیر از داخل آب عبور کنید.

هنگام رسیدن به آبشار اصلی آتشگاه، می توان از دیواره های سنگی که بیشتر در سمت راست آبشار قرار دارد استفاده کرد و به بالا رفت. این صخره نوردی، کار دشواری نیست و همه حتی سالمندان با کمک صخره ها که به شکل یک پله عمل می کنند، می توانند خود را به بالای آبشار برسانند.

از آن جا به بعد با چیزی در حدود ۲ ساعت پیاده روی، می توانید به یکی از سرچشمه های آبشار برسید.

 آبشار آتشگاه لردگان

مناظر زیبایی مانند دره، سبزه زار و اقلیم مناسب محیط بسیار عالی را جهت پیک نیک در این مکان فراهم می آورد و از آن جا که در کنار آبشار و رودخانه هستید، زمانی را می توانید به آب بازی اختصاص دهید و خاطراتی خوش برای خود بسازید.

در سفر به این آبشار زیبا، برای اقامت می توانید از اقامتگاه های محلی، خانه های محلی و هتل های شهرهای اطراف استفاده کنید.

کمپینگ در طبیعت هم از دیگر گزینه های شماست که البته باید یک سری نکات را رعایت کنید تا بتوانید خاطراتی خوش از سفر را برای خود و همراهانتان بسازید .

جاده آسفالته، استراحت‎گاه و فضاهایی مخصوص نشستن، آلاچیق و سرویس بهداشتی از جمله امکانات موجود در اطراف آبشار آتشگاه لردگان است

 آبشار آتشگاه لردگان

بهترین زمان سفر به آبشار آتشگاه

نزدیکی آبشار لردگان به استان خوزستان، آب و هوای گرمی را برای این منطقه به ارمغان آورده که سبب شده تا این جاذبه طبیعی در تمام فصول سال مقصدی برای گردشگران و طبیعت‎گردان باشد. آب و هوای دره آبشار آتشگاه در فصول بهار و بویژه تابستان عالی است.

در اوایل بهار و هنگام پر آبی دره، پیمایش دره گاهی کمی مشکل است، بخصوص که مستلزم خیس شدن است. به همین دلیل تابستان دلچسب‌ترین فصل برای آبشار آتشگاه است تا بتوانید خیس شدن را با آب بازی نیز توام کنید. پاییز نیز معمولا قابل قبول است ولی مراقب روزهای بارانی که ممکن است حجم آب دره بطور ناگهانی زیاد شود باشید.

بیشتر بخوانید : “شب ماندن در طبیعت و بایدها و نبایدهایش

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۳.۸/۵ - (۲۶۹ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۳۰

  1. هامین

    من مهمون خارجی دارم و قصد رفتن داشتم ولی خوب با خوندن این کامنت ها هرگز و هرگز اون هم با مهمون خارجی نخواهم رفت آبروی مملکت خواهد رفت با این اوصاف .میبرمشون همون امام زاده سید بهاالدین محمد شیخ شبان و یک روز زیبا و خاطره انگیز و به یاد ماندنی برای مهمانان نروژی خواهم ساخت…

  2. مهدی

    درود
    هنوز نرفتم وبسیار مشتاق رفتن.برنامه ریزی برای بهار۱۴۰۳ دارم.
    گردشگر اگر مزاجماتی برای اهالی هر منطقه گردشکری نداشته باشد بعید می بینم که از آنجا رفتار ناخوشایندی ببیند.بویژه مردم مهمانواز وباصالت قوم بختیاری.

  3. محمد

    با سلام
    اصلا فکر رفتن به این آبشار نکنید
    وحشی هستند
    هر خونه ای ده تا بچه ( کی درست کردند)
    حمله میکنن . پول بدی بیشتر میان از طرفی ندی سنگ و فحش نصیبت میشه
    خلاصه که آبروی لر ها هم برده اند
    من حتی ناهار هم نخوردم و فرار کردم

  4. میثم

    منم چند سال پیش به این مکان رفتم و متاسفانه با افرادی روبرو شدم که با تحدید پول میخاستن و آخر هم شیشه ماشینم رو شکستن

  5. عبداله نکونام

    تصمیم بر رفتن و دیدن طییعت موصوف آنجا را داشتم با خواندن نظرات دوستان ، با این شرایط بکلی از رفتن به آنجا منصرف شدم ، واقعا آنجا کلانتر ندارد ؟

  6. Salma

    وای تورو خدا نرید
    نرید
    نرید
    اهالی اونجا وحشی هستند

  7. مرتضی

    خواستم فردا حرکت کنیم با چند خانواده بریم اونجا کامنت ها رو توندم پشیمون شدم از رفتن جوری که میگن قوم مغول اونجا هست …… جایی که اهالی رعایت حال مسافر رو نکنن نبایدددد رفت اینجور چیزا زیاد دیدم

  8. سیده محدثه طاهریان

    توروخدا بنویسید مسافرای عزیز این ابشار و رودخونه وحشت ناک خطرناکه اصلا لب اب نرید حتی ممکنه لیز بخورید داخل و کسی که رفت داخل اب مرگش حتمیه مسافرای عزیز جون شما برای ماخیلی مهمه همین الان یه کودک ۵ساله غرق شده قبلشم یه تازه داماد اصلا گول آب رو نخورید قسمتون میدم که حتی دستتونم داخل این آب نکنید

    • علیرضا قانع

      سلام وقتتون بخیر
      خیلی ممنونیم بابت اطلاعات مفیدی که در اختیار ما قرار دادین.

    • محمد طاها

      گردشگر

    • محمد طاها

      انتقاد

  9. گمنام

    سیزده بدر ۱۴۰۲ ب این مکان ناب رفتیم طبیعت بسیار عالی داشت و حقیقت ازاری از اهالی ندیدیم خیلی خیلی خوش گذشت و روحم تازه شد

    • س

      با سلام.
      آبشار بسیار زیبا . قشنگی هست ولی خانه های که درحال ساخت هست برای مسافران اصلا ایمنی نیستن و بدون مدیریت هست امنیت جانی ندارع

  10. مهدی

    همین دیروز خانواده ما اونجا با افرادی مواجه شدند که به زور در خواست پول کردن ازشون
    فردی با موتور جلوی اونجا اومد تا تصادف ساختگی ایجاد بشه برای خسارت و دیه
    نیروی انتظامی هم در جریانه و ترتیب اثری نمیده
    تازه بعد از اینکه متوجه شدن به نیروی انتظامی مراجعه کردن بانقاب و اسلحه سرد راهو بستن و تهدیدشون کردن
    اگر درایت یکی از بستگان نبود حتما صدمات جبران ناپذیر مالی و جانی ایجاد میشد.
    لطفا علاوه بر تعریف از جاذبه گردشگری این مسائل رو هم مطرح کنید تا فردی که می خواد بره اونجا آگاهی از اون محل داشته باشه.

  11. آرش

    اونجا رفتن و اقعا برا خانواده سخته اخه چرا باید اینجور باشه. چرا. نه فرهنگ. ن ادب ن اگاهی
    نرین. اگه رفتین اول صبح بذین و بعد از ظهرش برگردین.

  12. آرش

    به خدای. یکتا قسم. غروب رسیدم. اول روستا. فقط نمیدونم. چطور برگشتیم. بچه ها. حمله ور شدن. با سنگ. و جلو. ماشین. بخدا. خودشونو به اینه های ماشین اویزون کردن. چ فرهنکیه چ امنیتیه. چ ارامشی

  13. آزیتا

    سلام منم این آبشار زیبا رو دیدم و رفتار این بچه ها در اونجا نشان دهنده نهایت فقر در این منطقه است من متاسفم برای مسئولان کشورم که این همه فقر مخصوصا کودکان فقر رو می‌بینن و هیچ کاری نمی کنن اونا در بدترین وضعیت زندگی می‌کنند و بچه ها شون از زور گرسنگی به مسافران روی میارن اونا نه لباس گرم دارن و نه جای مناسب زندگی تنها دلخوشیشون این گردشگران هستن واقعا وضعیت غمباری دارن

    • مهدی

      منم قصد رفتن به ابشار و داشتم ولی نظر کاربران و که خوندم اکثرا با برخورد بد افراد محلی مواجه شدن و از رفتن منصرف شدم

  14. سميرا

    سلام تیر ١۴٠١رفتیم فضا را بچه های هشت نه ساله ورودی روستا خیلی ترسناک کرده بودند ولی پارکینگ های امنی بود که ماشینها را می شداونجابگذاریم وبریم بالا به سمت آبشارها کنار کوه ها خیلی داغ بود ولی آب آبشار خنک حتماتاجایی که میشه رفت بالابروید اونجایی که آب از سنگها میاد مثل غار هست متاسفانه ما همش استرس داشتیم که راه برگشت با این شرایط چجوری برگردیم تا اخرش نرفتیم به نظرم شب اونجا بخوابید صبح بروید بالا بهتر هست هوا خیلی گرم بود ما که رفته بودیم

    • زهرا

      عید ۱۴۰۱ به این منظقه رفتیم
      منطقه امکانات رفاهی درستی ندارد. یک سوپر مارکت با اقلام محدود و قیمت چنددد برابر. هنگام وردو به روستا بچه های زیادی به ماشین حمله میکنن:| با سنگ توپ یا همینجوری خودشون حمله میکنند و قتی دارید چیزی میخورید ازتون درخواست پول و غذا میکنند!!!

      اما خود آبشار خیلی زیباست مسیر قشنگی داره و هرچی بالاتر میرید قشنگ میشه
      اتاق ما دقیقا روبه روی ی رودخونه بود و خیلی دنج و قشنگ بود.

    • محمد طاها

      انتقادی

    • امیر

      دقیقا راست میگ شما میگید اونا حیوان هستن وحشی هستن اما نمیدونین تو شرایطی هستن ک شاید مجبور ب این کار هستن
      من خدم اونجا نرفتم دوس دارم برم ولی اینطوری حرف زدنم اصلا درست نیس اصفهانیا پفک از اصفهان میخرم میان پوستشو میندازن شهر کرد اگ بیام اینجا چیزی بخرن چی میشه واقعا؟
      مسافرا فقط میان شهر مارو بهم میریزن و میرن بعد اینجوری ام میگن

    • عباس خالدی

      همین پسر و دخترا ک میگی بچهای همون پارکینگیها هستن،میخان ازت پول بگیرن فکر کنم ۵۰۰تمنی هم برا ماشین پیاده شدی؟!!!
      ی مشت بی‌شعور،از کوچیک تا بزرگ،من خودم بچه لردگانم،میشناسمشون شرف مارو بردن،،،،
      خواستید برید یه آشنا از دوستان لر در چهارمحال داشته باشین ک با زبون لری صحبت کنه و بگه از همین شهریم
      من خودم هم شرمنده گردشگران هستم

  15. محمد

    من در تاریخ ۴ مرداد۱۴۰۱ به این ابشار زیبا رفتم واقعا قشنگ و دیدنی هست البته من برای دومین مرتبه می رفتم
    تمام این نظرات منفی که دوستان نوشتن ما ندیدیم
    چند تا بچه ۵ و ۶ ساله که دنبال ماشین می دویدن
    با یک نفر هماهنگ کنید که از خود روستا باشه دیگه
    اذیت هم نمیشید من یک شب با خانواده بودم خیلی خوش گذشت

  16. حمید

    اگر قصد دارید از این محل دیدن فرمایید؛حتما گروهی و ترجیحا به صورت مجردی با تجهیزات کامل تشریف ببرید زیرا هیچگونه فروشگاهی در محل مستقر نیست.(این موضوع کمی قابل تامل است که چرا افراد محلی از این جاذبه گردشگری که محل درآمد فوق العاده ای می تواند باشد استفاده نمی کنند)

    • محمد حسین برهانی

      سلام ممنون از توضیحات جامع و کاملتون من بعد از مطالعه مطالب سایت شما به این منطقه سفر کردم و خیلی لذت بخش بود و از طبیعت لذت بردیم منتهای مراتب افراد محلی اطراف آبشار را جزو اموال خود میدونن و اکیپ ما سکویی رو واسه نشستن از سه نفر اجاره کرد یعنی هر یک ساعت یه نفر میومد میگفت اینجا مال منه و کرایه رو بپردازید خلاصه آخرشم با دلخوری اونجارو ترک کردیم کاش حداقل نیرو انتظامی یا شهرداری یه نظارتی داشته باشه روی اعمال و رفتار افراد محلی اون منطقه

  17. حمید

    افراد محلی بدلیل نامعلوم اقدام به ترساندن گردشگران می نمایند-

  18. الهام

    منطقه ای زیبا و بکر با مردمانی مهمان نواز
    مهمان این دیار بودیم در بهار ۱۴۰۱

  19. مجتبی

    واقعا برای منطقه ای به این زیبایی که می تواند پزیرای هزاران گردش گر باشد وجود افراد بی ادب و با پرتاب سنگ و سرقت وسایل داخلی ماشین باعث شده که کسی این منطقه زیبا را اگر یک بار رفته باشی دیگر به کسی پیش نهاد نمیکنی چون امنیت نداری و هر لحظه منتظر شکسته شدن وآسیب به وسیله وخود هستی

    • ادیب

      دقیقا این اتفاق و بی فرهنگی در نوروز ۱۴۰۱ برایمان افتاد و جالب‌تر در حریم آبشار ساخت و ساز های عجیب و بتن کاری انجام شده بود محیط بکر نبود برای دیدن محل استرس ضرر مالی و … بخود بخرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×