» جاذبه های گردشگری استان سمنان » لیست دیدنی سمنان با عکس
دروازه ارگ
جاذبه های گردشگری استان سمنان

لیست دیدنی سمنان با عکس

۱۹ خرداد ۱۳۹۷ 11۱5,234

سمنان شهری کهن، با قدمتی دو هزار ساله است که از دیرباز به دلیل قرار گرفتن در مسیر ارتباطی شهر های بزرگ درشمال، شرق و مرکز کشور، همواره اهمیت ویژه ای داشته است. امروزه نیز استان سمنان با بهره گیری از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری، در کنار گسترش صنعت هتل داری، توانسته شرایط مناسبی برای جذب گردشگر و احداث هتل های با کیفیت و خدمات رسانی آنلاین برای رزرو هتل در سمنان فراهم کند.

در ادامه با معرفی گوشه ای از زیبایی های سمنان در وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

 

سمنان کجاست؟

اگر از مسیر تهران به سمت مشهد سفر کرده باشید، حتما در طول مسیر راه، گذرتان به شهر زیبای سمنان افتاده است. شهری با جاذبه های تاریخی که از قدمت زندگی در دامنه های جنوبی رشته کوه زاگرس خبر می دهد. خوشبختانه به دلیل وجود فرودگاه و راه آهن در این شهر، می توانید با خرید بلیط هواپیما و بلیط قطار به سمنان سفر کنید و یا با اتوبوس و یا اتومبیل شخصی به تماشای دیدنی های این شهر بروید.

گوشه ای از جاذبه های گردشگری سمنان:

مسجد جامع سمنان

یکی از قدیمی ترین بناهای تاریخی که در سفر به سمنان می توانید ببینید، مسجد جامع شهر است که قدمت آن به قرن اول هجری می رسد. گفته می شود که در دوران باستان این مکان جایگاه آتشکده ای بوده است و این مسجد بر روی خرابه های آتشکده شهر بنا شده است. سبک معماری این بنا به سبک معماری آذری شباهت دارد و بخش های مختلف آن در دوره های سلجوقیان و تیموریان ساخته شده است.

مسجد جامع سمنان

 

دروازه ارگ

دروازه ارگ، بنای تاریخی است که به محض ورود به منطقه ارگ قدیم، با نمای خیره کننده اش نگاه هر رهگذری را محو تماشای خود می کند. این دروازه تاریخی در واقع باقی مانده ای از بنای عظیم ارگ سمنان است که متعلق به دوره قاجار و زمان سلطنت ناصرالدین شاه بوده است.

دروازه ارگ

 

بازار تاریخی سمنان

یکی از جذاب ترین بخش های سفرتان را می توانید با قدم زدن در میان بازاری تاریخی متعلق به دوره قاجار و خرید کردن از حجره های قدیمی آن تجربه کنید. بازاری که از گذشته های دور تا امروز بخش بزرگ و مهمی از تجارت شهر را به دوش کشیده است. در قسمتی از این بازار، هنوز هم می توانید آثار به جا مانده از مساجد و کاروانسراهای قدیمی این شهر را ببینید.

بازار تاریخی سمنان

 

گرمابه حضرت

در فاصله کمی از مسجد جامع سمنان، می توانید نظاره گر، حمام و گرمابه ای تاریخی باشید که به گرمابه حضرت شهرت دارد. این گرمابه تاریخی در سال ۸۵۴ هجری قمری به دستور خواجه غیاث الدین بهرام سمنانی که در دوران تیموریان، وزیر ابولقاسم بابرجان بوده است، ساخته شده. در فضای تاریخی این گرمابه، نقاشی ها و کاشی کاری های تاریخی را می بینید که حال و هوای قرن های گذشته را به بیننده القا می کنند. این بنا، استحکام و زیبایی ماندگارش را مدیون مرمت انجام شده در دوران سلطنت مظفرالدین شاه قاجار است. امروزه این حمام به صورت موزه مردم شناسی در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

گرمابه حضرت

 

قلعه کوشمغان

در فاصله ۳ کیلومتری از غرب سمنان می توانید قلعه باستانی را ببینید که در گذشته های دور منزلگاه بزرگان دین زرتشت در این شهر بوده است. درب سنگی قلعه که امروز از سالم ترین بخش های این قلعه است به همراه خندق های اطراف این قلعه، سالها از ورود بیگانگان به داخل قلعه جلوگیری می کرده اند. این قلعه در گذشته به کوشک مغان شهرت داشته است که بعدها برای راحتی گفتار به آن کوشمغان می گفتند.

برج چهل دختران

در ابتدای بافت قدیمی شهر، بقایای برجی تاریخی از خشت و گل را خواهید دید که تاریخ ساخت آن به دوران قبل از اسلام باز می گردد. گویا این برج آتشکده ای تاریخی بوده که توسط چهل دختر پیریو زردتشت و تارک دنیا ساخته شده است و یکی از مقدس ترین مکان های زرتشتیان در این شهر بوده و به برج چهل دختران مشهور است.

برج چهل دختران

 

سوغات سمنان چیست؟

در هر منطقه ای از سمنان، با بوی نان های سنتی و معروف این شهر، حسابی برای خرید این سوغاتی خوشمزه وسوسه خواهید شد، اگر شما هم تعریف نان های سنتی سمنان را شنیده اید بهتر است بدانید که تنوع این نان ها هر سلیقه ای را راضی نگه می دارد. از محبوب ترین نان های این منطقه می توان به کماج، بقسمات و شیرمال اشاره کرد. از دیگر سوغاتی های محبوب در بین مسافران می توان از ظروف سفالی، گلیم های سمنان و رومیزی ها و سفره های چاپ قلمکار این شهر نام برد.

سوغات سمنان

 

رزرو هتل در سمنان

برای رزرو هتل در سفر به سمنان، گزینه های با کیفیتی برای تجربه اقامتی دلپذیر در این شهر پیش رویتان است و می توانید با توجه به بودجه ی سفرتان در هتلی ۵ ستاره مانند هتل گوت که مال اقامت داشته باشید و یا برای رزرو هتل ارزان تر، هتل جهانگردی سمنان را برای سفرتان انتخاب کنید. کافیست برای رزرو آنلاین هتل در هر ساعتی از شبانه روز به سامانه اقامت ۲۴ مراجعه کنید و با ارزان ترین قیمت در کمترین زمان ممکن، هتل دلخواهتان را رزرو کنید‌.

رزرو هتل در سمنان

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

 

۳.۷/۵ - (۱۵ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. rasoolata

    گرمابه و نون سنتی با طعم ب یاد موندنی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×