بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
بوشهر
بوشهر

شهرستان بوشهر

۱۶ خرداد ۱۳۹۷ 15۵1,686

بوشهر شهری بندری در حاشیه آب های فیروزه ای خلیج فارس است.
که با وجود جاذبه های تاریخی و مناطق گردشگری منحصر به فرد، در کنار مردم مهمان نواز بندر، به یک مقصد عالی برای گردشگران تبدیل شده است.

به همین دلیل تصمیم داریم در این مطلب با معرفی بهترین جاذبه های دیدنی و گزینه های مناسب برای رزرو هتل در بوشهر، راهنمای سفرتان باشیم، در وبلاگ اقامت ۲۴ با ما همراه باشید.

بوشهر کجاست؟

بندر پنج هزار ساله بوشهر، که در گذشته با نام هایی همچون « رام اردشیر»، «ابوشهر» و «ریشهر» شناخته می شده است که یکی از آبادترین بندرهای امپراطوری باستانی عیلامی ها بوده است.
این بندر تاریخی از سمت شمال به گناوه، از جنوب به تنگستان، از غرب به خلیج فارس و از شرق به دشتسان می رسد.

بیشتر بخوانید : “غذاهای محلی جنوب کشور”

بوشهر
بوشهر ، لقب پایتخت انرژی ایران را به خود اختصاص داده است

 

پایتخت انرژی ایران

بوشهر در نوار ساحلی خود، حدود هفتصد کیلومتر با خلیج فارس هم مرز است. به لحاظ موقعیت استراتژیک جغرافیایی، جایگاه ویژه ای در میان بنادر جنوب ایران داشته است.
به خاطر وجود ذخایر نفتی و گازی فراوانی که در دامان خود به امانت نگاه داشته، لقب پایتخت انرژی ایران را به خود اختصاص داده است.

در سفر به بوشهر از کجاها دیدن کنیم؟

جاذبه های تماشایی این شهر،  طبیعت منحصر به فرد، و بناهای تاریخی این شهر در کنار هم، و همچنین، طعم فراموش نشدنی غذاهای سنتی و خوشمزه ی بندر، بسیار حائز اهمیت هستند.

عمارت ملک

در میان بافت قدیمی شهر، عمارتی تاریخی با سبک معماری خیره کننده در مقابل چشمانتان خودنمایی می کند که شکوه و عظمت وصف ناپذیری دارد.
این عمارت که نزدیک به یک قرن قدمت دارد، در اواخر عهد قاجار، با هنرنمایی معماران فرانسوی برای تاجر ثروتمندی به نام «محمد مهدی ملک التجاره» ساخته شده است.
جالب است بدانید که در طراحی این عمارت، از کاخی قرون وسطایی در کشور فرانسه الهام گرفته شده، که متعلق به یکی از وزیران این کشور بوده است.

عمارت ملک
عمارت ملک در ۸ کیلومتری بوشهر قرار گرفته است

 

عمارت گلشن

یکی دیگر از عمارت های تاریخی بوشهر، عمارت گلشن است با فاصله ی کمی از دریا و در میان بافت تاریخی شهر قرار گرفته است.
با نگاه کردن به ساختمان بنا می توانید سبک معماری قاجاری ها را ببینید که با گذشت سالیان سال هنوز هم اصالت و شکوه خود را از دست نداده است.

بازار قدیمی بوشهر

بازار صفا، به بازار قدیمی شهر معروف است.
به خاطر بنای تاریخی و سنتی اش در کنار مکانی عالی برای خرید سوغات و صنایع دستی این شهر، به یکی از پر طرفدارترین جاذبه های شهر تبدیل شده است. بنای این بازار قدیمی، متعلق به دوره قاجار است.
سال های زیادی به عنوان قلب تپنده اقتصاد و تجارت این بندر پابرجا بوده است.

بازار قدیمی بوشهر
آدرس: بوشهر – میدان ششم بهمن – بازار صفا

 

مدرسه تاریخی سعادت مظفری

مدرسه ای تاریخی در مرکز بندر بوشهر، که در دوره قاجار با کمک های مالی مظفرالدین شاه ساخته شده و روز تاسیس این مدرسه در تقویم ایران با نام روز بوشهر شناخته می شود.
این مدرسه به لحاظ فرهنگی اهمیت ویژه ای داشته و حتی از آن به عنوان «مادر مدارس جنوب» یاد می شود.

مدرسه تاریخی سعادت مظفری
آدرس : بوشهر – خیابان امام -روبه روی میدان معلم

 

بوستان شغاب

یکی از مناطق تفریحی و گردشگری بندر بوشهر، بوستان تاریخی این شهر است. بوستان شغاب که در فاصله کمی از دریا و در کنار ساحل قرار گرفته است.
با امکانات تفریحی و چشم انداز فوق العاده ای که رو به خلیج فارس دارد، مکانی دنج و آرام را برای گردشگران منطقه فراهم کرده است.

پارک جنگلی چاه کوتاه

حدود ۵۰ کیلومتر که از بندر به سمت شمال شرقی حرکت کنید به پارک جنگلی خیره کننده ای می رسید که با گیاهان عجیب و غریب مناطق کویری و گونه های خاصی از پرندگان ساحلی، از حضور شما در دل طبیعت منحصر به فرد این منطقه استقبال می کند.

پارک جنگلی چاه کوتاه
آدرس : ۵۰ کیلومتری شمال شرقی بندر بوشهر

 

سوغات بوشهر

در بازدید از بازار قدیم بوشهر می توانید، انواع و اقسام صنایع دستی تهیه کنید مانند ظروف و کلاه های حصیری، گلیم، گبه، اشیای تزئینی ساخته شده از سخت پوستان دریایی و همچنین خوراکی های مخصوص این منطقه مانند پنیر نخل، خرما کبکاب، ماهی و میکو و حلوا مسقطی را برای خرید سوغات انتخاب کنید.

سوغات بوشهر

 

در سفر به بوشهر کجا بمانیم؟

بوشهر، به عنوان یک شهر گردشگر پذیر، هتل ها، اقامتگاه ها و هتل آپارتمان های باکیفیتی مانند هتل سه ستاره دلوار، هتل ساحلی پرواز، هتل پلاس بوشهر، هتل آپارتمان هیرون، هتل آپارتمان آسمان، هتل آپارتمان پاسارگاد و اقامتگاه بومگردی مان را برای مسافران در نظر گرفته است.
با وجود گزینه های مناسبی برای رزرو هتل و اقامت در بندر بوشهر، می توانید بدون نگرانی برای پیدا کردن محل مناسب برای اقامت، برنامه های سفرتان را بچینید و قبل از سفر با بررسی و مقایسه قیمت هتل های مختلف، هتل مناسب تان را انتخاب و رزرو کنید.

برای راحتی در فرایند رزرو هتل می توانید از طریق سایت های معتبری مانند سامانه اقامت ۲۴، در هر ساعتی از شبانه روز به صورت اینترنتی و آنلاین رزرو هتل تان را با ارزان ترین قیمت انجام دهید.

بوشهر
هتل دلوار در فاصله ۲ کیلومتری فرودگاه بوشهر

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

تعداد دیدگاهها: ۵

  1. rasoolata

    چه جالب نمیدونستم ک بوشهر این همه جای دیدنی داره

  2. SeyMon

    مطلب بسیار مفیدی بود ممنون

  3. SeyMon

    سلام خیلی ممنون از اطلاعات مفید شما.

  4. محمد براتی

    واقعا اطلاعات خیلی مفیدی در این باره بود کلا از این دست اطلاعات در مورد استان ها مثل بوشهر خیلی عالی هستش

    ممنونم از اطلاعات مفید و عالی تون

  5. سبی

    بسیار عالی و مفید و چقد زیبا متن رو هدایت کردید ممنوووون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×