بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » آذربایجان غربی و ارومیه مهد جاذبه های طبیعی ایران
جهنم دره
گوناگون

آذربایجان غربی و ارومیه مهد جاذبه های طبیعی ایران

۲ خرداد ۱۳۹۷ 10۰3,194

ایران کشوری چهار فصل بوده که هر نقطه آن دارای ویژگی های منحصر به فرد و خاصی است، به گونه ای که در تمام روزهای سال می توان با هر سلیقه ای که باشید، به نقطه ای سفر کرده و از زیبایی ها و آب هوای گوناگون آن لذت ببرید.

طبیعت فراوان، بکر، زیبا و با تنوع گوناگون موجود در ایران، این کشور را به یکی از محبوب ترین و کم نظیر ترین کشور ها برای علاقه مندان به طبیعتگردی بدل ساخته و همه روزه گردشگران بسیاری از جای جای جهان برای حضور در طبیعت زیبا و بهره مندی از آب و هوای چهار فصل ایران به این کشور سفر می کنند.

اگر شما هم از علاقه مندان طبیعتگردی هستید و تمایل دارید تا با یکی از استانهای ایران که دارای جاذبه های طبیعی بسیاری بوده آشنا شوید، با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

استان آذربایجان غربی یکی از استان های واقع شده در بخش شمال غرب ایران بوده و به دلیل موقعیت جغرافیایی، دارای جاذبه های گردشگری طبیعی بسیاری است. وجود قله ها، دره ها و مناطق جنگلی در کنار فرهنگ های آذری و کردی، ییلاق های خنک این سرزمین را به مقصدی جذاب بدل کرده است.

همچنین شهر ارومیه به عنوان مرکز استان آذربایجان غربی شناخته شده و یکی از کلان شهر های ایران به شمار می آید. این شهر در شمال غربی ایران واقع شده و از لحاظ جمعیت، جایگاه دهم را در بین شهر های ایران به خود اختصاص داده است. این شهر در بخش غربی دریاچه ارومیه و در دامنه کوه سیر و در میان دشت ارومیه قرار گرفته است.

در ادامه با برخی جاذبه های طبیعی استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه آشنا می شویم.

 

جهنم دره

در نزدیکی شهرستان خوی استان آذربایجان غربی، منطقه ای بکر و زیبا وجود دارد که با تمام شباهتی که به بهشت داشته، نام جهنم را بر روی آن نهاده اند. جهنم دره، بهشت بکر استان آذربایجان غربی و شهرستان خوی منطقه، پر از اسرار بوده و طبیعت زیبای آن موجب حیرت هر بیننده ای می شود. این منطقه دارای چشمه‌های آب معدنی متعددی بوده که به عنوان جاذبه های طبیعی شناخته شده. همچنین جهنم دره با وجود قله ها و دره های جالب توجه و آبشارها و چشمه های متنوع یکی از جاذبه های شهرستان خوی به شمار می رود.

جهنم دره

 

آبشار قلعه جوق ماکو

در میان کوه های سر به فلک کشیده قلعه جوق و در نزدیکی روستایی که به همین نام شناخته می شود، آبشار زیبایی قرار گرفته که سبب می شود آب و هوای ویژه ای را در این منطقه تجربه کرد. ارتفاع این آبشار حدود ۸۰ متر بوده و به سبب قرار گیری و فرم خاص و منحصر به فرد آن، حتی با وجود آب اندک، شکل ظاهری زیبایی دارد.

آبشار قلعه جوق ماکو

 

چشمه کانی گراوان سردشت

چشمه آب معدنی گراوان با دارا بودن ویژگی های منحصر به فرد، یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان سردشت بشمار می آید. این چشمه در طبیعتی زیبا و در کنار رودخانه هرمزآباد واقع شده و جنگل های بلوط و چشمه پر آب کانی کُردان نیز در نزدیکی آن قرار دارند.

دشت های پر گل و جنگل های سرسبزی که در مجاورت این منطقه قرار دارد بر زیبایی آن افزوده و آن را به یکی از مناطق بکر و عالی برای علاقه مندان به طبیعت گردی بدل ساخته است.

چشمه کانی گراوان سردشت

 

پردانان و آبشار خرپاپ پیرانشهر

آبشار شگفت انگیز خرپاپ در قلب جنگل انبوه و با طراوتی در نزدیکی شهر پیرانشهر قرار گرفته و سرچشمه های اصلی این آبشار از چشمه های موجود در جنگل پردانان نشات می گیرد. خرپاپ در زبان کردی به معنی آب فراوان و یا محل زیبا بوده که به حقیقت با حضور در این منطقه، دیدن زیبایی همجواری کوه، جنگل و جویبار شما را شگفت زده می کند.

پردانان و آبشار خرپاپ پیرانشهر

 

جنگل کوران مهاباد

پوشش گیاهی منحصر به فرد  موجود در جنگل کوران مهاباد ، زیبایی ویژه ای دارد و شاید به جرات بتوان گفت که کمتر کسی می تواند زیبایی این جنگل را باور کند. در این جنگل درختانی چون بلوط، شاه بلوط و مازو وجود داشته که منظره زیبایی را برای این جنگل ترسیم کرده اند .

 

کوه و دریاچه دالامپر

دالامپر که به آلپ ایران نیز معروف است، درمنطقه مرگور شهرستان ارومیه واقع شده است. این منطقه از تپه ها و کوه های پر برف تشکیل شده و دارای یخچال های طبیعی چند هزار ساله است. وجود دریاچه های زیبا، پر آب و طبیعی، طراوت خاصی به این منطقه بخشیده و بخشی از ویژگی ها و جاذبه های این منطقه بشمار می آید.

همچنین در این منطقه روستای پلکانی و زیبای کچله نیز وجود دارد که بخشی از جاذبه های گردشگری دالامپر است .

کوه و دریاچه دالامپر

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×