بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جاذبه های گردشگری لرستان » محبوب ترین مقاصد طبیعت گردی لرستان
آبشار بیشه
جاذبه های گردشگری لرستان

محبوب ترین مقاصد طبیعت گردی لرستان

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ 22۰5,806

یکی از مناطق گردشگری جذاب در غرب کشور، استان زیبای لرستان است. گردشگران، این شهر را با آبشارها، کوه ها، دریاچه ها و جنگل های سرسبزش می شناسند. در سال های اخیر استان لرستان، به عنوان یکی از زیباترین استان ها برای طبیعت گردی، توجه مسافران زیادی را به خود جلب کرده است.

همین موضوع باعث شده تا تعداد هتل ها و اقامتگاه های این شهر افزایش پیدا کند و گردشگران و مسافران لرستان دغدغه ای برای رزرو هتل در این شهر نداشته باشند. در ادامه این مطلب شما را با محبوب ترین مقاصد طبیعت گردی لرستان آشنا خواهیم کرد با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

برای سفر به لرستان می توانید با خرید بلیط هواپیما و یا بلیط قطار سفرتان را آغاز کنید، ولی اگر اهل طبیعت گردی هستید و تصمیم دارید در طول سفرتان از مناظر فوق العاده این شهرها لذت ببرید، سفر با اتومبیل شخصی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. به این دلیل که اکثر مناطق گردشگری و طبیعت گردی لرستان را می توانید در مسیر بین شهر های این استان  ببینید. برای رزرو هتل و اقامت نیز می توانید قبل از سفر از طریق سیستم های رزرواسیون آنلاین مثل اقامت ۲۴ در شهر های مختلف این استان، به راحتی رزرو هتل تان را انجام دهید.

زیبایی های طبیعی لرستان در بین شهرهای این استان پراکنده شده است، در سفر به هر کدام از شهرهای لرستان می توانید جلوه های زیبایی از طبیعت را ببینید.

مخمل کوه

مخمل کوه که امروزه به صورت یک تفرجگاه طبیعی در نزدیکی خرم آباد، گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند؛ یک منطقه کوهستانی با کوه هایی سنگی است که مانند نامشان پوشیده شده اند از گلسنگ هایی که نمایی مخمل مانند به کوه های این منطقه بخشیده اند.

مخمل کوه

آبشار بیشه

در دهستان های اطراف خرم آباد مناظر و طبیعت منحصر به فردی وجود دارد که نظیرشان را در کمتر جایی می توان دید. یکی از این منطقه های تفریحی، آبشار بیشه است که در دل طبیعت سپید دشت منظره ای حیرت انگیز و مملو از آرامش به وجود آورده. در سفر به خرم آباد، برای اقامت در میان طبیعت و در نزدیکی آبشار بیشه نیازی به رزرو هتل ندارید و می توانید با هزینه ای کمتر، از اقامتگاه های محلی منطقه به جای هتل استفاده کنید.

آبشار بیشه

آبشار نوژیان

منطقه نوژیان که به دلیل گیاهان دارویی اش در کل استان لرستان شهرت فراوانی دارد، در ۴۰ کیلومتری جاده کمربندی خرم آباد قرار گرفته و جایگاه آبشاری بلند و زیبا به نام آبشار نوژیان است. اگر تصمیم دارید زیباترین منظره ی این آبشار را ببینید فصل بهار را برای سفر به لرستان و شهر خرم آباد انتخاب کنید. در ضمن اگر مسیر الیگودرز– شول آباد را برای رسیدن به آبشار نوژان انتخاب کرده اید می توانید با رزرو هتل جهانگردی الیگودرز از اقامت تان در این شهرستان خوش آب و هوا لذت ببرید.

آبشار نوژیان

آبشار وارک

برای رسیدن به آبشار وارک باید از مسیر دوراهی که آبشار نوژان و وارک را از هم جدا می کند، مسیری را انتخاب کنید که شما را به آبشار دوقلو وارک در میان جنگلی پر از درختان بلوط می رساند. کل مسیر رسیدن به آبشار را نمی توانید با ماشین طی کنید و پیاده روی نیز جزئی از مسیر رسیدن به آبشار وارک خواهد بود.

آبشار وارک

آبشار تله زنگ یا شوی

اگر می خواهید یکی از بلندترین آبشارهای ایران را ببینید، بهتر است بازدید از آبشار بلند تله زتگ را که در نزدیکی روستای شوی قرار گرفته، از دست ندهید. این آبشار درست در مرز میان دو استان لرستان و خوزستان قرار گرفته است و به شهر دورود لرستان نزدیک است. به طوریکه می توانید در مسیر قطار دورود- اندیمشک در ایستگاه شوی پیاده شوید و با کمی پیاده روی و کوهنوردی خودتان را به این آبشار بلند و زیبا برسانید.

آبشار تله زنگ یا شوی

دریاچه گهر

دریاچه گهر که زیبایی شگفت انگیزی را در میان رشته کوه های اشترانکوه خلق کرده، یکی از بهترین مقاصد طبیعتگردی شهرستان دورود در استان لرستان است. این منطقه ی بکر از یک طرف به دره نی گاه و از سمتی دیگر به دشت وسیعی از شقایق و لاله منتهی می شود و بدون شک یکی از خیره کننده ترین منظره های طبیعی لرستان محسوب می شود.

مطلب مرتبط: آشنایی با دریاچه گهر دورود زیبایی بی بدیل طبیعت لرستان

برای لذت بردن از بهترین فصل این منطقه، بهتر است در ماه های تیر و مرداد به شهر دورود لرستان سفر کنید. برای اقامت در این شهر می توانید قبل از سفر از طریق سامانه اقامت ۲۴، عملیات رزرو هتل ایران زمین دورود را به صورت اینترنتی انجام دهید و هر زمانی که خواستید با ماشین به سمت اشترانکوه بروید و از طبیعت بکر این منطقه لذت ببرید.

دریاچه گهر

غار کلما کره

غار کلما کره که در نزدیکی مسیر شهرستان پلدختر قرار گرفته است، بیشتر از ۲۷۰۰ سال قدمت دارد. این غار که در زمان ساسانیان به عنوان یکی از مکان های نگهداری ثروت پادشاهان ساسله ساسانی مورد استفاده قرار می گرفته، یکی از ۶ گنجینه بزرگ جهان به شمار می رود. بخشی از جواهرات و عتیقه های مدفون شده در این غار توسط قاچاقچیان آثار باستانی به خارج از کشور فروخته شدند و امروز می توانید بخش هایی از آنها را در موزه های لوور، بریتانیا و نیویورک ببینید و آنچه باقی مانده در موزه ایران باستان تهران و موزه قلعه فلک والافلاک به نمایش گذاشته شده است.

جاذبه های گردشگری لرستان تنها به طبیعت زیبای این شهر خلاصه نمی شود، در تمام شهر های این استان، بناهای تاریخی و مراکز تفریحی جذابی وجود دارند که در مطالب بعدی وبلاگ اقامت ۲۴ با آنها بیشتر آشنا خواهید شد.

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۴/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×