بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » شب ماندن در طبیعت و بایدها و نبایدهایش
شب ماندن در طبیعت
گوناگون

شب ماندن در طبیعت و بایدها و نبایدهایش

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ 22۲4,397

خارج شدن از خانه و رفتن به دل طبیعت و گذروندن یک شب زیبا زیر سقف آسمون، می تونه یکی از بهترین و لذت بخش ترین روزهای عمر هر کسی رو بسازه. خوابیدن روی زمین سخت، با کمترین امکانات شاید به ظاهر کاری طاقت فرسا باشه اما بی شک یکی از زیباترین لذت های زندگی هر گردشگری رو بوجود میاره.

اما این لذت ها و تماشای ستاره های چشمک زن که چادر شب رو نورانی و زیبا می کنن، یک سری باید ها و نباید ها داره که حتما باید اونها رعایت بشه تا این تجربه خاص و منحصر به فرد، با خاطره تلخ و فراموش نشدنی جاشو عوض نکنه .

شب ماندن در طبیعت

 

اگه می خواین با این باید ها و نبایدها و همچنین فوت و فن های شب موندن در طبیعت آشنا بشین تا بهترین خاطرات رو برای خودتون ثبت کنین، با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشین.

 

برنامه ریزی و آماده سازی

برنامه ریزی و آماده شدن برای هر نوع سفر و گردشگری لازمه و باید قبل از اینکه راهی سفر بشیم برای اون مهیا باشیم و مهم نیست که این سفر چقدر دور و یا نزدیکه و چقدر میخواد زمان ببره. بهتره همیشه لیستی از کارهایی که لازمه قبل از سفر انجام بدیم تهیه کرده و همچنین فهرستی رو هم از لوازمی که فکر می کنیم باید در زمان سفر همراهمون باشه درست کنیم تا هیچ چیزی رو از قلم نندازیم.

شب ماندن در طبیعت

 

غذا و آذوقه مناسب

همونطور که میدونین، در دل طبیعت شما فروشگاهی نمی تونین پیدا کنین تا از اون برای خودتون و همراهانتون خوراکی و غذا تهیه کنین. پس بهتره قبل از خارج شدن از منطقه شهری و مسکونی به فکر این موضوع باشین. بهتره غذاهایی رو همراهتون ببرین که اگه هوا گرم بود خراب نشن و ترجیحا از غذاهای کنسروی یا یخ زده استفاده کنین. همچنین می تونین غذاهای نیمه آماده که خیلی هم سریع آماده می شن همراه خودتون ببرین مثل سوپ های فوری.

در ضمن این رو هم فراموش نکنین غذاهایی که حملشون سخته و نیاز به مراقبت داره رو بهتره توی خونه مصرف کنین و با خودتون به دل طبیعت نبرین چون هم میتونه دست و پا گیر باشه و یا با شکسته شدن بقیه لوازمی رو هم که کنارش هستن خراب کنه و شما رو هم گرسنه بزاره. یادتون باشه غذاهایی که درب قوطیشون رو باز کردین، بهتره تا آخر مصرف کنین و بعد از گذشت چند ساعت دیگه اونارو مصرف نکنین.

شب ماندن در طبیعت

 

چادر برای داشتن خواب گرم و نرم

اینو بدونین که هر چقدر شما به شب بیداری و تماشای ستاره ها در شب های حضورتون در طبیعت علاقه داشته باشین، باز هم نیاز به استراحت و خواب دارین تا بتونین فرداش یک روز خوب و با انرژی رو بسازین. برای همین باید توی اینجور سفر هاتون حتما همراه خودتون یک چادر خوب و مناسب با تعداد نفرات همراه داشته باشین تا بتونین شب رو توی اون چادر براحتی استراحت کنین و خواب نرم و گرمی داشته باشین.

 

همراه داشتن وسیله ای برای نور و روشنایی

برای اینکه در شب بتونین براحتی لوازم مورد نیاز خودتون رو پیدا کنین و همچنین بتونین برای مسیر یابی راه رو روشن کنین، حتما باید وسیله ای برای این کار همراه داشته باشین. پس بهتره یک چراغ قوه توی اینجور سفر ها همراهتون باشه و همچنین بتونین داخل چادر رو باهاش روشن نگهدارین.

شب ماندن در طبیعت

 

وسایل سرگرمی حتما همراه داشته باشین

اگه توی این گونه سفرها کودک همراه دارین، حتما برای سرگرمی اونها وسایل سرگرمی و بازی همراه داشته باشین تا در طول شب با اونا مشغول باشن و شما هم بتونین به راحتی به لذت بردن از ستاره هاتون بپردازین.

شب ماندن در طبیعت

 

قبل از غروب آفتاب به محل مقصد برسین

بهتره توی انتخاب مسیر و مقصد به نوعی عمل کنین که قبل از اینکه هوا تاریک بشه به اونجا برسین و بتونین به راحتی محل مناسبی رو برای خودتون پیدا کنین.

به محض رسیدن به مقصد چادر رو برپا کنین

بعد از اینکه به مقصد رسیدین و محل مناسبی برای چادر زدن و شب موندن پیدا کردین، اولین کارتون باید برپا کردن چادر باشه چون با تاریک شدن هوا این کار برای شما سخت میشه و ممکنه نتونین اونجور که باید و شاید و به راحتی این کارو انجام داده و با مشکلاتی مواجه بشین.

شب ماندن در طبیعت

 

لباساتون رو خشک نگهدارین

اگه در طول مسیر لباساتون به هر دلیلی مثل بارون، عرق و حتی عبور از رودخونه خیس شده، اونها رو با لباس های خشک عوض کنین و لباس های خیس رو بیرون از چادر پهن کنین تا خشک بشه.

با طبیعت لطیف، مهربون باشین

در آخر هم باید گفت که طبیعت روحیه لطیفی داره و اگه باهاش با مهربونی برخورد کنید، بی شک باهاتون مهربونه. پس با طبیعت مهربون باشین، زباله ها رو توی طبیعت رها نکنین و مراقب آتیش روشن کرده خودتون باشین که یه وقت هم خودتون هم طبیعت رو نسوزونه و همچنین این طبیعتی که شما ازش لذت بردین به همون شکل زیبا برای نفرات بعدی هم باقی بمونه.

شب ماندن در طبیعت

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۳.۳/۵ - (۳ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۲

  1. Omidixe

    سلاح سرد چی لازم نی ؟

  2. Omidixe

    سلاح سرد چی لازم نی ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×