بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» دانستنی‌های سفر » آشنایی با انواع سفر
انواع سفر
دانستنی‌های سفر

آشنایی با انواع سفر

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ 10۰1,707

همه روزه در تمام نقاط ایران و جهان، سفر های مختلفی با نوع ها و دلیل های گوناگونی صورت میگیره و هر کسی به دلیلی خاصی از منزل خارج میشه و به سمت یه مقصدی که شاید از قبل مشخص شده و یا هم هنوز معلوم نیست، راهی میشه.

سفر ها شکل و تنوع مختلف زیادی داره و به همه اینا سفر گفته می شه اما چه نوعش، فرق می کنه که باید بدونی تصمیم داری راهی چه نوع سفری بشی که برای اون آمادگی کامل داشته باشی.

 انواع سفر

 

هر سفری بسته به نوعش ویژگی های خاص خودش رو داره و هیچ وقت نمیشه اقدامات و برنامه ریزی هایی که برای یک سفر ماجراجویانه انجام میدین رو برای سفر ماه عسلتون هم درنظر بگیرین و این موضوع در تمام نوع های سفر به همین شکله.

اگه شما هم میخواین با عنوان سفر و روش های انجام اونها آشنا بشین، این مطلب رو در وبلاگ اقامت ۲۴ مطالعه کنین.

 

سفر های خانوادگی

بطور کل وقتی شما با تمام اعضا خانواده راهی سفر می شین به اون، سفر خانوادگی گفته میشه. این نوع سفر می تونه یکی از بهترین و خاطره انگیز ترین نوع سفر باشه، چرا که با همه اعضای خانواده در تمام لحظه های سفر همراه هم بوده و توی شادی و غم کنار یکدیگرین. البته باید گفت که این نوع سفر محدودیت های خودش رو داره و باید همه اعضا خانواده تلاش کنن که در تمام طول سفر با هم همدل و هم فکر باشن و نظر جمع رو به نظر خودشون ترجیح بدن.

توی این نوع از سفر باید موقع انتخاب محل اقامت به بعضی مواردی مثل مورد اعتماد و امن بودن محل و همچنین نزدیک بودن به اماکن تفریحی و گردشگری، توجه ویژه ای کرد.

 انواع سفر

 

سفر های تنهایی

بعضی افراد هستند که حتی اگه مجرد هم نباشند اما دوست دارن، زمانی رو در سال خودشون به تنهایی سفر برن. این نوع از سفر با تمام اینکه امکان داره در جایی از سفر احساس کنن نیاز به داشتن همسفری دارن، اما مزیت هایی رو داره. توی این جور سفر ها شما می تونید هر جا دلتون خواست توقف کنین و هر چی دلتون خواست بخورین و یا هر چقدر ک دوست دارین توی مقصد سفر بمونی.

 انواع سفر

 

همچنین زمان هایی که تنهایی سفر می کنین می تونین از هر جاذبه و نقطه که دوست دارین بازدید کنین و یا اصلا به یک نقطه سر هم نزنین و تمام تصمیم های سفرتون رو در این نوع از سفر خودتون به تنهایی می گیرین.

 

سفر های دوستانه

سفر های دوستانه حدودا در بخش هایی شبیه به سفر های خانوادگیه اما خیلی از محدودیت های اون را نداره  و معمولا توی این سفر ها دوستان در جمع های کوچیک و یا بزرگ با هم به سفر می روند و معمولا هم سلیقه ای مشابه ای دارن.

 

سفر ماه عسل

ماه عسل سفری که همه با اسم اون و نوعش آشنایی داریم. بدون شک این نوع سفر که شاید یکبار در زندگی هر فردی بیشتر اتفاق نیوفته، یکی از خاطره انگیز ترین و بیاد موندنی ترین نوع سفر هر فردیه. توی این سفر زوج هایی که ایام پر استرس عقد و مراسم ازدواج رو پشت سر گذاشتن، برای شروع زندگی آروم خود مقصدی رو در نظر می گیرن و به اونجا سفر می کنن. در این سفر ها بهتره مقصد های رومانتیک رو انتخاب کنین و همچنین برای اقامتتون هم یکی از لوکس ترین و بهترین هتل های مقصد رو رزرو کنین و برای سفری که تنها  یکبار توی زندگیتون اتفاق می افته ولخرج باشین.

 انواع سفر

 

سفر کاری

این نوع سفر همین طور که از اسمش مشخصه، به سفری گفته می شه که برای انجام کاری صورت می گیره و فرد برای انجام یک تجارت و کار شهر خودش رو به قصد شهر مقصد ترک میکنه. توی این سفر خبری از تفریح نیست و فقط کار در درجه اول اولویت قرار داره.

 انواع سفر

 

سفر ماجراجویانه

به سفر هایی که فرد به قصد سفر به یک منطقه گردشگری غیر معمولی از منزل خود خارج میشه و نمیدونه امکان داره چه چیز هایی سر راهش قرار داشته باشن، سفر ماجراجویانه گفته میشه. مقصد این سفر ها معمولا شامل، مناطق بکر طبیعی، کوههای عجیب و هیجان انگیز و یا کویر های خشک و بی آب و علف بوده و کسانی که می خوان پا توی مسیر این گونه سفر ها بزارن، باید از تخصص های ویژه ای برخوردار باشن و یا در دسته های چند نفره به همراه راهنما و راه بلد اقدام به رفتن به سفرهای ماجراجویانه بکنند.

 

سفر دریایی

شاید اسم سفر های دریایی خودش وشخص کنه که به چه نوع سفری گفته می شه. در این نوع سفر ها خبری از جاده، ریل و یا هواپیما نیست و فقط روی آب سفر می کنید. معمولا این نوع سفر ها با استفاده از کشتی های تفریحی و توسط تورهای چند روزه برای بازدید از جزیره ای خاص انجام میشه.

 انواع سفر

 

سفر جاده ای

وقتی شما دوست دارید که با وسیله شخصی خود به سفر برید و مسیر بین شهر خودتون و شهر مقصد رو با ماشین شخصی سپری کنین، به سفر شما، سفر جاده ای گفته میشه؛ شاید این نوع اگر مسیر بین مبدا و مقصد شما طولانی باشه زمان زیادی از شما بگیره، اما مزیت هایی هم داره. مثلا شما می تونین هرجا دلتون خواست توقف کنین و هر زمانی که علاقه داشتین به راهتون ادامه بدین.

 انواع سفر

 

سفر آخر هفته

شاید بخاطر داشتن زندگی شغلی و یا داشتن فرزند محصل خیلی ها نتونن در تمام ایام و روزهای سال به سفر برن و از لذت های سفر رفتن بهره مند بشن، اما با استفاده از تعطیلات آخر هفته می شه که سفری هر چقدر کوتاه رو تجربه کرد. در آخر هفته میشه با انتخاب مقصدی نزدیک به سفر رفته و برای یک هفته کاری پیش رو اماده شد و انرژی گرفت.

 انواع سفر

 

سفر ورزشی

اگه شما هم از اون دسته افرادی هستین که برای انجام مسابقات ورزشی به شهر و کشورهای مختلفی سفر می کنین، سفر های شما در نوع سفر های ورزشی دسته بندی میشه. البته این نوع سفر فقط برای ورزش کارها نیست و اگه حتی برای تماشای یک رویداد ورزشی هم به منطقه دیگه سفر می کنین در همین دسته بندی سفر شما جا میگیره.

 انواع سفر

 

سفر زیارتی

یکی از پر مخاطب ترین نوع سفر، سفر زیارتی بوده و همه روزه افراد زیادی راهی این نوع سفر می شن. از سفر به یک شهر برای زیارت یک امام زاده و یا رفتن به خانه خدا برای انجام اعمال حج در دسته سفر های زیارتی قرار می گیره و در جامعه های مذهبی مثل ایران این نوع سفر بسیار کاربرد داره.

 انواع سفر

 

کوله گردی

یکی از روش های سفر کم هزینه، کوله پشتی گردی و یا به اختصار، کوله گردیه. به نحوی که هر آ«چه که فکر می کنیم در طول سفر امکان داره نیاز بشه رو داخل یک کوله ریخته و راهی جاده می شیم. این نوع سفر بیشتر در سفر های تنهایی و یا دوستانه کاربرد داره و بیشتر افرادی که دوست دارند ماجراجویانه و یا طبیعت گردی کنن از مخاطبین کوله گردی هستن.

 انواع سفر

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۳/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×