بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » چیزهایی که بهتره از سفر سوغات نبرید
سفر
گوناگون

چیزهایی که بهتره از سفر سوغات نبرید

۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ 6۰1,602

همه وقتی به سفر میرن، موقع برگشت باخودشون یه سری چیزها برمی گردونن؛ چیزهایی مثل سوغات و وسایلی که توی شهر و کشور مقصد سفرشون خریده و به یادگار با خودشون به خونه میارن.

اما این وسایل و چیزهایی که با خودشون میارن به دو دسته تقسیم میشه؛ یکی اونایی که سوغاته و به خواست خودشون آوردن و اونایی که ناخواسته بوده و به اجبار با خودشون حمل کردن و به خونه آوردن و به نوعی میشه بهشون گفت لوازم مزاحم و اضافی.

سفر

 

شما هم مثل همه مطمعنین که آوردن سوغات و لوازم یادگاری از سفر خوبه اما همراه داشتن وسایل اضافه و چیزهای مزاحم  و آوردن اونا به خونه خوب نیست و بهتره قبل حرکت به سمت خونه و حتی سوار شدن به هواپیما از شرشون خلاص شد .

اگه میخواین با این مزاحم ها بیشتر آشنا بشین تا توی سفرهاتون اونارو با خودتون به خونه نیارین ، این مطلب وبلاگ اقامت ۲۴ رو حتما مطالعه کنین.

 

 هرگز لهجه با خود به خونه نبرید

در سفر به شهر ها و کشورهای مختلف، به خاطر ارتباط با افراد بومی، معمولا لهچه اونا روی سحبت کردن ما تاثیر میزاره، طوری که وقتی به خونه برمی گردیم همه نزدیکانمون متوجه این نوع جدید صحبت کردن میشن و حتی امکان داره بعضیا  مورد تمسخر قرار بگیریم. پس بهتره اهجه هر منطقه رو توی همون منطقه گذاشته بدون لهجه به خونه برگردیم.

سفر

 

میکروب  و ویروس هارو توی شهر و دیار خودشون رها کنین

توی شهر های و منطقه های مختلف، امکان داره که بخاطر بعضی مسائل بهداشتی بیماری هایی وجود داشته باشه و با رفتن به اون منطقه ویروس و بیماری به ما هم سرایت کنه. پس باید توی سفر از رفتن به محیط های آلوده پرهیز کنیم و همچنین  برخی از رفتار های پرخطر رو هم اصلا انجام ندیم تا مجبور نباشیم میکروب، ویروس و آلودگی رو با خودمون به خونه ببریم.

سفر

 

چیزهایی رو که دیگه نیاز ندارین خونه نبرین

وسیله ای که با خودتون بردین سفر توی این مسیر خراب شده مثل لوازم شکسته، دیگه دلیل  نداره به خونه برگردونین چون مطمعن باشین توی خونه براتون اصلا کاربردی پیدا نمیکنه. همچنین مسواک و لوازمی از این قبیل که فقط برای سفر به درد شما می خوردن  و به عبارتی مسافرتی بودن احتیاج نیست تا خونه با خودتون حمل کنین و بهتره همونجا توی مقصد سفرتون رهاشون کرده و توی سطل آشغال بندازین. البته اگه بعضی از اون وسایل می تونه به درد کسه دیگه ای بخوره میتونین اونا رو اهدا کنین.

سفر

 

مراقب باشین با خودتون سوغات موذی به خونه نیارین

بعضی از منطقه هایی که به اونا سفر می کنین، بخاطر نوع آب و هوا، امکان داره که حشرات و موجودات موذی زیادی داشته باشه. این موجودات موذی می تونن وارد چمدون و یا کیف شما شده و بعنوان مسافر قاچاق با شما سفر کنن و حتی مهمون ناخونده خونهاتون بشن. چون نمیشه با این موجودات منطقی صحبت کرد که اونا برای زندگی در همون آب و هوا خلق شدن و توی شهر شما بهشون خوش نمیگذره،  بهتره توی سفرتون مراقب این مهمونای ناخونده باشین و از ورود اونا به وسایلتون و خونه هاتون جلوگیری کنین.

سفر

 

سفر خودتون رو با همراه داشتن کالاهای قاجاق خراب نکنین

بعضی از لوازم همراه داشتنشون ممنوعه و از نظر قانون قاچاق محسوب میشن و اگه اینجور کالاهارو همراه داشته باشین میتونه با مشکلات قانونی شمارو درگیر کنه و سفرتون تلخ بشه. پس اگه کالایی همراه دارین که میدونین منوعه و یا حتی شک دارین که اینجوری باشه، بهتره از شر اون توی اولین مکانی که میتونین ، خلاص بشین.

سفر

 

خستگیتون رو به خونه نبرین

هر فردی به سفر میره تا حال و هواش عوض شده و برای انجام کارهای روزمرش انرزی دوباره بگیره؛ اما نباید سفر رو جوری انجام بدین که تمام انرزیتون تحلیل بره و فقط خستگی رو با خودتون به خونه برگردونین. بهتره حداقل روز آخر سفر رو به استراحت اختصاص بدین و برای برگشتن با انرژی به خونه آماده بشین.

سفر

 

و در انتها امیدواریم در سفر هاتون فقط سوغاتی ها و یادگاری های خوب با خودتون به خونه برده و از لحظه لحظه سفر و زندگیتون لذت ببرین.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×