بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» استان گیلان » جاذبه های گردشگری گیلان » جاذبه های گردشگری شفت » جاهای دیدنی شفت » امامزاده ابراهیم، ییلاقی دیدنی در گیلان
روستای امامزاده ابراهیم گیلان
جاهای دیدنی شفت

امامزاده ابراهیم، ییلاقی دیدنی در گیلان

۲۱ فروردین ۱۳۹۷ 19۱4,954

برای رهایی از روزمرگی ها و شلوغی زندگی ماشینی، باید گاهی دل را به جاده زد و مسیر روستایی را در پیش گرفت و قدم در مکانی دنج و آرام و در عین حال سرسبز و زیبا گذاشت و از آرامش حاکم بر محیط زندگی روستایی بهره مند شد.

در این مطلب وبلاگ اقامت ۲۴ قصد دارد تا به شما زیباترین و دیدنی ترین روستای استان گیلان را معرفی کند. با ما همراه باشید .

روستای امامزاده ابراهیم گیلان

اگر برای سفری ویژه، دنبال مقصد ویژه ای می گردید، اگر دلتان می خواهد تصویری از سرسبزترین روستای ایران را ببینید یا قدم به جایی بگذارید که شبیه دیدنی ترین روستاهای دنج و آرام اروپاست، پیشنهاد می کنیم به روستای امامزاده ابراهیم بروید.

روستای امامزاده ابراهیم، از توابع بخش احمد سرگوراب شهرستان شفت در استان گیلان است که هر طور فکرش را بکنید، گزینه خوبی برای یک سفر آرام و بی دغدغه است. به خصوص اگر دنبال این هستید که چند روز با خودتان خلوت کنید یا بعد از ماه ها کار و تلاش، کمی آرامش داشته باشید.

روستای امامزاده ابراهیم گیلان

این روستا که در ۲۳ کیلومتری جنوب شرقی شهر شفت و ۵۷ کیلومتری شهر رشت قرار دارد از شمال به روستای طالقان، از شرق به روستای امامزاده هاشم و از غرب به روستای سیاه مزگی محدود می‌شود. رودخانه ای که از میان روستا عبور می‌کند آب و هوای آن را مرطوب کرده و موقعیت جغرافیایی آن باعث سرسبزی و خنکی منطقه شده است.

مردم روستا، کشاورزان و باغداران تالشی زبانی هستند که دام های شخصی داشته و محصولات طبیعی خود را در بازار می فروشند. آنها عادت به تردد گردشگران زیاد ندارند و به همین سبب باید تلاش کنید در سفر به این روستا فرهنگ بومی را در نظر گرفته و از بر هم زدن نظم و آرامش اهالی خودداری کنید.

این روستا، خانه های چوبی رنگین و زیبایی دارد که از طرفین باز بوده و بعضی از آنها توسط پارچه و یا گونی پوشیده می شوند.

روستای امامزاده ابراهیم گیلان

دلیل نامگذاری روستا، وجود بارگاه امامزاده ابراهیم از نوادگان امام موسی کاظم(ع) در این روستا بوده و در اسناد تاریخی، نسب این امامزاده تایید شده است.

مردم بومی البته امامزاده ابراهیم را ابالفضل گیلان می نامند و برایشان احترام بسیار زیادی دارد. بنای امامزاده در سال‌های گذشته چندین بار بازسازی شده و اکنون فضایی ۳۰۰ متری دارد که مسجد و صحن و امکانات رفاهی در آن تعبیه شده است.

روستای امامزاده ابراهیم گیلان

این امامزاده دارای مهمانپذیر و فضای باز است که برای اقامتی کوتاه مدت، امکان خوبی به شما می دهد. جاده دسترسی به آرامگاه امامزاده یکی از دیدنی ترین بخش های روستاست که با زمین جلگه ای، شالیزارها، خانه های شیروانی رنگی و رودخانه های کوچکش، چشمتان را نوازش می دهد.

برای رسیدن به روستای امامزاده ابراهیم، باید از شهر شفت به سمت جنوب حرکت کرده و پس از رسیدن به چهار راه احمدسرگوراب مسیر سمت چپ را تا چوبر ادامه دهید. از یک راه فرعی که در سمت راست جاده قرار دارد و با تابلو امامزاده اسحاق مشخص شده، بپیچید و پس از طی ۱۵ کیلومتر به امامزاده اسحاق برسید. ۲۰ کیلومتر بعد، با گذر از دل جنگل های زیبا و سر سبز گیلان به روستای شاهزاده ابراهیم می رسید.

روستای امامزاده ابراهیم گیلان

اگر از تهران راهی این روستا می شوید، باید در آزادراه قزوین – رشت بعد از امامزاده هاشم و رد کردن پلیس راه بلافاصله وارد جاده فومن شده و از این مسیر به شفت برسید.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۴.۸/۵ - (۱۱۵ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. گیلانی

    ما امروز ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ امامزاده ابراهیم شفت رفتیم اما جاده خوبی نداره خیلی چاله چوله داره کرایه خانه ها هم زیاده هیچ کدوم از مغازه داران به ما اجازه ندادند روبروی مغازه ی آن ها پارک کنیم حالا ۱۵ هزار تومان هم عوارض دادیم با این وضعیت جاده هاش ما که پیشنهاد نمی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×