بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » در بهار، سفر به این مناطق را از دست ندهید
بندر چابهار
گوناگون

در بهار، سفر به این مناطق را از دست ندهید

۲۱ فروردین ۱۳۹۷ 10۰1,504

ایران کشور پهناور و وسیعی است که گوشه گوشه آن دارای جاذبه های زیبا و منحصر به فرد بسیار است و اگر به اندازه تمام طول یک سال هم برای سفر به نقاط مختلف ایران زمان اختصاص داده شود، باز هم فرصت برای دیدن همه این دیدنی ها کم است و بی شک مناطقی باقی می ماند که نتوانسته باشیم به آن سفر کنیم.

این بار وبلاگ اقامت ۲۴ در این مطلب، برخی از جاذبه های گردشگری کشور که متاسفانه کمتر شناخته شده است و باید حتی برای یکبار هم که شده به آن سفر کرد را برای شما معرفی می کند.

 

اورامان تخت

روستای اورامان تخت در دل رشته کوه های زاگرس استان کرمانشاه، شهرستان سروآباد و در ۱۷۰ کیلومتری شهر سنندج واقع شده و دارای معماری خاص و خانه های پلکانی است. مسیر هیجان انگیز این روستا، سر سبزی کوه ها و دره های آن و همچنین برپایی مراسم و آیین های خاص منطقه از جمله عواملی هستند که باعث شده است گردشگران ایرانی و خارجی زیادی مخصوصا در فصل بهار از این روستای زیبا دیدن کنند.

اورامان تخت

مقاله مرتبط : “جاهای دیدنی مریوان”

دریاچه عباس آباد

در میان شهرهای حاشیه دریای خزر، شهرستان بهشهر استان مازندران دارای جاذبه های گردشگری زیبای بسیاری است. دریاچه عباس آباد یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری بهشهر مازندران بوده که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

دریاچه عباس آباد

 

پارسیان (گاو بندی)

اگر دوست دارید به جنوب کشور سفر کنید، یکی از شهرهای زیبا برای دیدن و لذت بردن از مناظر طبیعت، شهر پارسیان استان هرمزگان است. نام قدیمی این شهر گاوبندی بوده و در ۴۰۰ کیلومتری بندر عباس واقع شده است. در این شهر، سواحل مختلفی وجود دارد که زیبایی آن ها دیدنی و مثال زدنی است. همچنین کوه ها و تخته سنگ های خاص به زیبایی سواحل این شهر افزوده اند .

دریاچه عباس آباد

کلات سرخ، مقبره پرگوده، پیر زیارت و مناظر طبیعی، از مهمترین جاذبه های تاریخی و دیدنی پارسیان بشمار می آید. اگر به این منطقه سفر کردید حتما بازدید از آنها را در برنامه خود قرار دهید.

 

دریاچه اوان

این دریاچه  زیبا در استان قزوین و در ۸۸ کیلومتری شرق قزوین واقع شده و دارای مساحتی ۷۰ هزار متر مربعی است. آب  اوان تنها از طریق چشمه های جوشان کف آن تامین می شود. در اطراف این دریاچه، فضای سر سبز و زیبایی قرار دارد که چشم هر بیننده ای را محصور و مجذوب خود می کند.

دریاچه اوان

 

روستای کندوان

روستای کندوان استان آذربایجان شرقی در ۱۸ کیلومتری جنوب اسکو و در فاصله ۶۲ کیلومتری جنوب غربی تبریز قرار دارد. خاص ترین ویژگی این روستا که باعث شده یکی از مناطق گردشگری ایران و حتی جهان به شمار آید، نوع معماری منحصر بفرد این روستا است. کندوان روستایی سنگی بوده که در صخره بنا شده و خانه های آن به صورت بیضی شکل در دل صخره ها حفر شده است. این روستا یکی از سه روستای صخره ای جهان به شمار می آید.

روستای کندوان

 

 شهر زیر آب

شهر زیرآب منطقه ای بکر و دست نخورده است که در نگاه اول بیننده را مدهوش و سرگشته می کند و حس تماشای تابلوی نقاشی زیبایی را به او می بخشد. در سفر به شمال ایران، از سفر به این منطقه زیبا غافل نشوید. این منطقه در استان مازندران و در شهرستان سوادکوه با فاصله ۴۰ کیلومتری از جنوب قائم شهر قرار دارد.

 شهر زیر آب

 

بندر چابهار

بندر چابهار یکی از زیباترین بنادر ایران بوده که در استان سیستان و بلوچستان و در حاشیه اقیانوس هند قرار گرفته است. این بندر دارای زیبایی منحصر به فرد و خاصی بوده  و می تواند یکی از مقاصد سفر و گردشگری باشد. بندر زیبای چابهار شاید در نخستین نگاه، ناحیه ای محروم و فاقد جاذبه های گردشگری و پیشینه تاریخی به نظر بیاید، اما واقعیت آن است که این ناحیه دارای بهترین کرانه اقیانوسی کشور و معتدل ترین هوای جنوب کشور است.

بندر چابهار

 

سراب نیلوفر

سراب نیلوفر دریاچه کوچکی است در منطقه سنجابی استان کرمانشاه و به دلیل واقع شدن در دامنه کوه کماجار، مملو از گل های نیلوفر آبی است. در فصل بهار غنچه ها و برگ های این گل های نیلوفر آبی بر روی آب قرار می گیرند و جان تازه ای به طبیعت این منطقه در کرمانشاه می بخشند.

سراب نیلوفر

 

باغستان سنتی قزوین

باغستان سنتی قزوین با قدمت بیش از هزار سال قدمت، بخشی جدایی ناپذیر از شهر قزوین بوده‌است. این باغات بیش از ۲۵۰۰ هکتار وسعت دارند و در گذشته گرداگرد شهر قزوین را فرا گرفته بودند. این باغستان ها در، بهار زیبایی بی نظیری را به محیط پیرامون می بخشند.

باغستان سنتی قزوین

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×