بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » چند مقصد گردشگری رمز آلود در ایران، برای عاشقان سفر
سفر
گوناگون

چند مقصد گردشگری رمز آلود در ایران، برای عاشقان سفر

۳۰ بهمن ۱۳۹۶ 10۰3,085

ایران یکی از زیباترین نقاط کره زمین است که جاذبه های گردشگری بسیاری دارد. اما متأسفانه بسیاری از آنها برای عاشقان سفر، همچنان ناشناخته باقی مانده است.

بسیاری از این نقاط گردشگری کم نظیر هستند، پس اگر هزینه سفر به کشورهای خارجی را ندارید، اصلاً نگران نباشید؛ چون ما به شما مکان هایی را معرفی خواهیم کرد که شما را عاشق سفر کردن در ایران خواهد کرد. پس با ما همراه باشید تا با نقاطی از ایران آشنا شوید که وسوسه تان خواهد کرد. می توانید همین الان چمدانتان را ببندید و راهی سفر شوید.

سفر

روستای ماخونیک، روستای آدم کوچولوها

روستای ماخونیک که در ۱۴۲ کیلومتری شهر بیرجند قرار دارد، یکی از هفت روستای شگفت انگیز جهان است. این روستا که به دلیل قد و قامت کوتاه ساکنانش به سرزمین لی لی پوتهای ایران شهرت دارد، دارای ساکنانی با رسم و رسوم و آداب خاصی است. این روستا پتانسیل های زیادی برای تبدیل شدن به یک مرکز گردشگری دارد، اما ساکنانش چندان علاقه ای به ورود افراد غریبه به شهرشان ندارند. خانه های این روستا به دلیل قدِ کوتاه ساکنانش، بسیار کوچکتر از حالت عادی است. زندگی مردم اینجا کاملاً ابتدایی است.حتی تا همین چند سال پیش، سیگار کشیدن و یا تماشای تلویزیون در این روستا ممنوع بوده است.

مقاله مرتبط : “آشنایی بیشتر با بیرجند”

روستای ماخونیک

سواحل دَرَک، مکانی بکر و جادویی در جنوب ایران

دومین پیشنهاد ما به شما سواحل درک در استان سیستان و بلوچستان است. دَرَک در ۱۷۰ کیلومتری جنوب چابهار، در امتداد سواحل مکران و در فاصله ۱۰ کیلومتری از زرآباد قرار دارد. سواحل روستای درک یکی از بی نظیرترین سواحل جهان است که قطعاً با دیدن این مکان فوق العاده، شگفت زده خواهید شد. این روستا تا به امروز گردشگران زیادی نداشته و همچنان بکر و ناشناخته باقی مانده است. علاوه بر سواحل فوق العاده بکر و دست نخورده این روستا، تفریحات دیگری نیز برای گردشگران مهیا شده که با هزینه ای اندک میتوانید اوقات بسیار خوبی را در آنجا بگذرانید. اگر از طرفداران آرامش هستید، مطمئن باشید که عاشق این مکان جادویی خواهید شد.

سواحل درک

مجموعه تاریخی عباس آباد، بهشت روی زمین

مجموعه تاریخی عباس‌آباد از جمله مهم‌ترین و بزرگ‌ترین باغ‌های تاریخی ایران است که در ۹ کیلومتری شهرستان بهشهر واقع شده است. این مجموعه تاریخی که در دل جنگل قرار گرفته، قطعاً با زیبایی خیره کننده اش شما را مسحور خواهد کرد. مجموعه تاریخی عباس آباد که در میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده‌است شامل سد عباس‌آباد، مخزن و دریاچه سد، گل‌باغ، کاخ، حمام، آسیاب آبی و دو برج آجری می‌شود. تنها دیدن عکس هایی از این مجموعه تاریخی، به خصوص دریاچه زیبای آن، باعث می شود آدم دلش هوای سفر به این بهشت زمینی را بکند. مطمئن باشید از این سفر شگفت انگیز پشیمان نخواهید شد.

 مجموعه تاریخی عباس آباد

باداب سورت، چشمه هایی هفت رنگ

باداب سورت به عنوان دومین اثر طبیعی ملی در ایران ثبت شده است. باداب سورت که با نام چشمه های رنگی نیز شناخته میشود، چشمه هایی پلکانی هستند که مثل آنها در کره زمین بسیار کم است. چشمه های پلکانی باداب سورت در استان مازندران، جنوب شهرستان ساری، بخش چهاردانگه، دهستان پشت کوه، روستای سورت، حدفاصل روستاهای اروست و مال خواست واقع شده است. باداب سورت از دوازده چشمه تشکیل شده و هر چشمه دارای آبی متفاوت از لحاظ رنگ، بو، طعم و مزه است. علاوه بر زیبایی چشم نواز، بعضی از چشمه های باداب سورت،دارای خواص آب درمانی نیز می باشد. بهترین فصل برای سفر این مکان زیبا نیز بهار و ماه اردیبهشت است.

چشمه های باداب سورت

جنگل ابر، مسافرتی به آسمان ها

جنگل ابر یکی از فوق العاده ترین جاذبه های گردشگری ایران است که در ۴۵ کیلومتری شهر شاهرود در استان سمنان قرار گرفته است. اگر میخواهید تجربه راه رفتن بر روی ابرها، البته روی زمین را تجربه کنید، اصلاً سفر به این جنگل بکر و فوق العاده را از دست ندهید.

مقاله مرتبط : “آشنایی بیشتر با جنگل ابر”

جنگل ابر

علاوه بر صحنه بی نظیری که ابرها در این جنگل تشکیل میدهند، در آنجا میتوانید گیاهان دارویی بسیار خوبی را نیز پیدا کنید. اگر هوس راه رفتن بر روی ابرها به سرتان زد باید به شما بگوییم که اردیبهشت بهترین زمان برای سفر به این جنگل بی نظیر است.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×