بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » کدام ایرلاین ، کدام ترمینال فرودگاه مهرآباد تهران؟
فرودگاه مهرآباد
گوناگون

کدام ایرلاین ، کدام ترمینال فرودگاه مهرآباد تهران؟

۲ آذر ۱۳۹۶ 25۱3,463

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که هنگام سفر  هوایی به تهران و یا بلعکس، به دلیل وجود چندین ترمینال در فرودگاه مهرآباد، دچار سردرگمی شده و گاهی نیز حتی به دلیل این ناآگاهی و مراجعه به ترمینال اشتباه، پرواز خود را از دست داده باشید.

فرودگاه مهرآباد

از این رو وبلاگ اقامت ۲۴ در این مطلب، علاوه بر معرفی شرکت های هواپیمایی کشور، ترمینال هایی را که این شرکت ها از آن پرواز و یا فرود می آیند را معرفی می کند. با ما همراه باشید.

فرودگاه مهرآباد

هواپیمایی کیش ایر

سال ۱۳۷۰، در منطقه آزاد کیش، شرکت هواپیمایی کیش ایر در بخش خصوصی راه اندازی شد. در حال حاضر این شرکت هواپیمایی، عضو سازمان IATA بوده و دارای هفت فروند هواپیمای بوئینگ MD، دو فروند ایرباس A۳۲۰ و سه فروند هواپیمای فوکر ۱۰۰ است. کیش ایر، یکی از امن ترین هواپیمایی های کشور محسوب میشود که موفق به اخذ گواهینامه استاندارد ایمنی هواپیمایی IOSA شده است. پروازهای خارجی این ایرلاین، در حال حاضر به مقاصدی چون دبی و ابوضبی انجام می شود.

کیش ایر

پذیرش مسافر برای هواپیماهایی که می خواهند تهران را ترک کنند و یا به عبارتی همان پروازهای خروجی این شرکت، از ترمینال شماره یک انجام می شود و همچنین هواپیماهای این شرکت در ترمینال شماره ۲ فرودگاه مهرآباد به زمین می نشینند.

هواپیمایی ماهان

هواپیمایی ماهان در سال ۱۳۷۱، با پرواز تهران- کرمان، فعالیت خود را آغاز کرد. این هواپیمایی، بخاطر مدیریت عالی و پشتکار فراوان و همچنین ارائه  خدمات با کیفیت، به یکی از محبوب ترین ایرلاین های داخلی تبدیل شده است.

هواپیمایی ماهان

پروازهای خروجی این شرکت از طریق ترمینال شماره ۴ فرودگاه مهرآباد انجام می شود و پرواز های ورودی آن نیز از طریق ترمینال شماره شش، در فرودگاه مهرآباد به پایان می رسد.

هواپیمایی آسمان

هواپیمایی آسمان، با ادغام چهار شرکت پارس ای، هور آسمان، ایر سرویس و ایرتاکسی، فعالیت خود را در تهران، مشهد و شیراز آغاز کرد. آسمان، یکی از بزرگترین شرکت های هواپیمایی کشور است که بیشتر ازهواپیماهای کوچک استفاده می کند. پروازهای خارجی آسمان، در حال حاضر شامل آنکارا، دبی، استانبول، کابل، کویت و… می شود.

هواپیمایی آسمان

پذیرش مسافر در هواپیماهای شرکت آسمان، از طریق ترمینال شماره چهار فرودگاه مهرآباد صورت گرفته و همچنین مسافران ورودی به تهران از طریق این شرکت هواپیمایی، از ترمینال ۶ وارد می شوند.

هواپیمایی ایران ایر تور

ایران ایر تور، به عنوان بخشی از ایران ایر، در سال ۱۳۵۱ برای افزایش سفرهای زیارتی، داخلی و خارجی تاسیس شد. این هواپیمایی در سال ۱۳۷۱، با گسترش ناوگان هوایی و اجاره شش فروند هواپیما، فعالیت خود را گسترش داد و در حال حاضر، فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد مشهد را به عنوان قطب فعالیت های خود انتخاب کرده است.

ایران ایر تور

پرواز ورودی این شرکت هواپیمایی در ترمینال شماره ۲ فرودگاه مهرآباد انجام می گیرد و همچنین پروازهای خروجی این شرکت نیز در همین ترمینال صورت می پذیرد.

هواپیمایی نفت

هواپیمایی نفت، با قدمت حدودا ۸۵ سال، یکی از قدیمی ترین شرکت های هواپیمایی ایران محسوب میشود. این هواپیمایی متعلق به صندوق بازنشستگان شرکت نفت بوده و در حال حاضر شامل ۵ فروند فوکر ۵۰ و ۴ فروند فوکر ۱۰۰ است.

هواپیمایی نفت

هواپیماهای این شرکت، سفر خود را در فرودگاه مهرباد از ترمینال شماره ۲ آغاز کرده و همچنین پروازهای خود را به مقصد تهران در همین ترمینال به پایان می رسانند.

هواپیمایی معراج

هواپیمایی معراج، یکی از جوان ترین ایرلاین های ایران می باشد که در سال ۱۳۸۹ تاسیس شده است. این شرکت هواپیمایی، به دلیل افزایش توانمندی در نگهداری و تعمیر، در سال ۹۲ موفق به اخذ گواهینامه مدیریت تداوم صلاحیت پروازی شد. لازم به ذکر است که این گواهینامه برای نخستین بار به یک شرکت هواپیمایی ایرانی اعطا می شد. یکی دیگر از ویژگی های بسیار خوب پرواز های معراج، تاخیر بسیار کم در پرواز است، به طوری که در سال ۹۳، رتبه  اول کم تاخیرترین هواپیمایی را به خود اختصاص داد.

هواپیمایی معراج

پرواز های ورودی و خروجی این شرکت هواپیمایی نیز در ترمینال شماره ۲ فرودگاه مهرآباد انجام می شود

هواپیمایی قشم ایر

شرکت هواپیمایی قشم ایر، در سال ۱۳۷۲ و در جزیره قشم تاسیس شد. قشم ایر، با اینکه در ابتدا با دو هواپیمای اجاره ای فعالیت خود را آغاز کرد، اما موفق شد در سال ۷۹، ۷ فروند هواپیما در اختیار بگیرد. این شرکت هواپیمایی در حال حاضر دارای ۴ هواپیمای فوکر، ۲ ایرباس ۳۲۰ و ۳ ایرباس ۳۰۰-۶۰۰ و ۴ آر جی است.

قشم ایر

پرواز های ورودی و خروجی هواپیماهای شرکت قشم ایر نیز از طریق گذر از ترمینال شماره ۲ فرودگاه مهرآباد تهران انجام می شود.

هواپیمایی آتا

هواپیمایی آتا، در ۲۷ آذر سال ۸۷ راه اندازی شد. این شرکت هواپیمایی که متعلق به بخش خصوصی است، با ۴ فروند هواپیمای مک دانل داگلاس MD-۸۳، فعالیت خود را آغاز کرد و با پیشرفت بسیار عالی، در حال حاضر دارای ۶ هواپیمای بوئینگ MD، ۳ بوئینگ ۷۳۷ و ۴ ایرباس A۳۲۰ است و به اکثر کشورهای همسایه، مانند ترکیه، عراق، کویت، عربستان صعودی، بحرین و گرجستان پرواز دارد.

هواپیمایی آتا

ترمینال شماره ۲ فرودگاه مهرآباد تهران پذیرای مسافران ورودی و خروجی پروازهای این شرکت است.

هواپیمایی ساها

شرکت هواپیمایی ساها از جمله شرکت های حمل و نقل هوایی قدیمی ایرانی است. ساها ایرلاینز در سال ۱۳۶۹ توسط نیروی هوایی ارتش کشور برای مقاصدی دیگر تاسیس شد. این ایرلاین در ابتدا تنها وظیفه ی جا به جایی پرسنل و عوامل ارتشی کشور را داشت اما در ادامه ی فعالیت های این شرکت هواپیمایی، بعدها تصمیم گرفته شد که کاربری این شرکت فعال در حوزه ی حمل ونقل هوایی، در زمینه ی مسافربری نیز فعالیت باشد  و پروازهای ایرلاین خود را برای جا به جایی افراد غیر نظامی و مسافران نیز فعال نماید.

پروازهای ورودی شرکت ساها از ترمینال ۶ و پروازهای خروجی از ترمینال ۴ فرودگاه مهرآباد صورت می گیرد.

هواپیمایی زاگرس

در اواخر سال ۱۳۸۴، شرکت هواپیمای زاگرس، با دو فروند هواپیمای توپولوف، فعالیت خود را شروع کرد. زاگرس با پیشرفت بسیار خوبی که داشت، موفق شد دو سال بعد از تاسیس، دو فروند بوئینگ MD ، خریداری و در نهایت در سال ۸۷، اولین پرواز بین المللی را در مسیر تهران – دمشق انجام دهد. زاگرس، در حال حاضر دارای ۲۱ فروند هواپیما شامل، ایرباس ۳۲۰، ایرباس ۳۱۹ و بوئینگ MD بوده که در کلیه مسیرهای خارجی و داخلی بیش از ۳۰۰۰ صندلی برای سفر مسافران ارائه می دهد.

هواپیمایی زاگرس

پروازهای ورودی این شرکت هواپیمایی از ترمینال شماره ۲ بوده و پروازهای خروجی نیز از طریق ترمینال شماره یک فرودگاه مهرآباد تهران انجام می شود.

 هواپیمایی کارون

شرکت هواپیمایی کارون نام جدید قدیمی‌ترین شرکت هواپیمایی ایرانی یعنی «شرکت هواپیمایی نفت ایران» است که دفتر مرکزی آن در شهر اهواز قرار دارد. کارون علاه بر پروازهای داخلی چندین پرواز بین‌المللی به کشورهای همسایه دارد و به صورت باربری و مسافربری فعالیت می‌کند. مالک اصلی این هواپیمایی شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی صنعت نفت است.

پرواز ورودی و خروجی هواپیماهای کارون از ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد انجام می‌شود.

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. نسی

    عالی بود اطلاعات تون سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×