بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» اخبار گردشگری » جشنواره زعفران در تربت حیدریه، زعفرانی ترین شهر جهان
زعفران تربت حیدریه
اخبار گردشگری

جشنواره زعفران در تربت حیدریه، زعفرانی ترین شهر جهان

۲ آبان ۱۳۹۶ 11۰1,678

هر ساله در نیمه های فصل پاییز، دشت های خراسان رنگ دیگری به خود گرفته و چهره ارکیده ای خود را نمایان می کنند.

زعفران تربت حیدریه

این تغییر رنگ زیبا، بسیاری را از گوشه و کنار کشور به این منطقه جذب می کند و همه ساله در این ایام، خراسان شاهد گردشگران گوناگونی است که برای تماشای رویش و برداشت گل زعفران به این منطقه می آیند.

زعفران علاوه بر اینکه یکی از منابع درآمدی و اشتغال برای ساکنان خراسان به شمار می آید، دشت های خوش رنگ و پر از گل و نیز مراحل برداشت زعفران آن نیز، یکی از جاذبه های گردشگری این استان است.

زعفران به عنوان یک محصول راهبردی جمهوری اسلامی ایران در جهان شناخته می‌شود .

زعفران تربت حیدریه

شهر تربت حیدریه به دلیل دارا بودن خاک حاصل خیز و آب هوایی مناسب برای کشت زعفران، یکی از بزرگترین و اصلی ترین شهر ها در پرورش طلای سرخ بوده و در دنیا، از آن با نام «زعفرانی‌ترین شهر جهان» یاد می کنند. هر ساله در این ایام، جشنواره ای با عنوان جشنواره زعفران در این شهر برگزار می گردد که مخاطبین بسیاری داشته و از تمام نقاط کشور به منظور شرکت در این جشنواره و بازدید از زیبایی های سر از خاک برافراشته، مسافرانی هستند که  به این شهر سفر می کنند.

به همین مناسب، خبرنگار وبلاگ اقامت ۲۴ به سراغ علی محمدی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تربت حیدریه رفته تا اطلاعات کاملتری را در خصوص این جشنواره در اختیار شما همراهان همیشگی قرار دهد.

به گفته علی محمدی،  جشنواره ملی زعفران، سومین سال خود را ، از ۷ آبان سال جاری لغایت ۱۱ آبان با برگزاری مراسم گوناگون تجربه می کند .

بازدید کنندگان از این جشنواره می توانند علاوه بر تماشای مراحل برداشت این گیاه ارزشمند در آغازین ساعات طلوع خورشید، از بزرگترین بازار خرید فروش زعفران که در این شهرستان واقع شده نیز بازدید کنند و همچنین با حضور در محل برگزاری جشنواره غذاهای زعفرانی، طعم لذیذ غذاهای سنتی که بر پایه زعفران طبخ می شوند را امتحان کنند.

تریت حیدریه در کنار دارا بودن زمین های زعفران فراوان ، بزرگترین پروش دهنده کرم ابریشم و تولید کننده ابریشم کشور نیز بوده و گردشگران می توانند علاوه بر شرکت در جشنواره زعفران، از کارگاه های پرورش کرم ابریشم و نیز فرآوری ابریشم بازدید کنند.

ابریشم تربت حیدریه

همچنین این شهرستان جاذبه های گردشگری بسیار دیگری نیز دارد که می توان با شرکت در این جشنواره از آن ها نیز بازدید به عمل آورد.”معرفی ۱۳ مکان دیدنی در تربت حیدریه” عنوان مطلبی است که وبلاگ اقامت ۲۴ برای آشنایی بیشتر هموطنانی که قصد سفر به این شهرستان را دارند، در آن به معرفی اجمالی این شهر و آثار تاریخی و مناطق گردشگری آن می‌پردازد.

 

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×