» اخبار گردشگری » زمان فروش بلیط اتوبوس سفرهای نوروزی مشخص شد
زمان فروش بلیط سفرهای نوروزی اتوبوس
اخبار گردشگری

زمان فروش بلیط اتوبوس سفرهای نوروزی مشخص شد

۱۷ اسفند ۱۴۰۲ 2۰472

مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری اعلام کرد فروش بلیط اتوبوس برای سفرهای نوروزی از ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ آغاز می‌شود. شنیده‌ها حاکی از این است که کرایه اتوبوس برای سال جدید نیز قرار است افزایش یابد.

«داریوش باقرجوان»، مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما اظهار داشت فروش بلیط اتوبوس سفر‌های نوروزی ۱۴۰۳ از طریق دفاتر مجاز فروش بلیط و اینترنتی انجام خواهد شد.

او اخباری که در چند روز اخیر درباره افزایش قیمت بلیط اتوبوس های بین شهری مطرح شده را در حد گمانه‌زنی دانست و گفت تاکنون هیچگونه افزایش قیمتی برای بلیط اتوبوس در نوروز ۱۴۰۳ تصویب نشده است.

به گفته این مقام مسئول، تعیین نرخ و افزایش کرایه اتوبوس به عهده ستاد تنظیم بازار است: «در حال حاضر شرکت‌های تعاونی در حال رایزنی با این ستاد برای افزایش کرایه اتوبوس های بین شهری هستند، اما تا این لحظه هیچ افزایش قیمتی تصویب نشده است.»

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که «احمدرضا عامری» ­مدیرعامل اتحادیه تعاونی مسافربری‌های کشور چند روز پیش ادعا کرده بود کرایه اتوبوس های برون شهری از سه شنبه ۱۵ اسفند ۲۵ درصد افزایش یافته است.

او البته معتقد بود چنین افزایش قیمتی، دردی از مشکلات رانندگان و صاحبان اتوبوس‌ها دوا نمی‌کند: «نرخ مصوب دولت برای هر نفر – کیلومتر سفر اتوبوسی، ۴۰۰ تومان است که طبق نظر کارشناسان، هزینه سفر برای هر نفر – کیلومتر در بخش اتوبوس‌های ویژه موسوم به وی آی پی، ۱۸۵۰ تومان و برای اتوبوس‌های معمولی ۱۶۰۰ تومان است.»

حال باید منتظر ماند و دید با آغاز فروش بلیط اتوبوس سفرهای نوروزی، شاهد چقدر افزایش قیمت خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×