» راهنمای سفر به ایران » عید کجا بریم خلوت باشه؟!
مقاصد نوروزی خلوت، عید کجا بریم خلوت باشه
راهنمای سفر به ایران

عید کجا بریم خلوت باشه؟!

۳ اسفند ۱۴۰۲ ۰1,332

یکی از سؤالاتی که معمولاً در هنگام سفرهای نوروزی با آن مواجه می‌شویم این است که عید کجا بریم خلوت باشه؟ با توجه به اینکه تعداد جاهای دیدنی ایران بسیار زیاد است و بعضی شهرها با سیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی مواجه می‌شوند در این مقاله ما به بررسی شهرهایی در ایران پرداختیم که در ایام نوروز افراد کمی به آن جا سفر می‌کنند و اغلب خلوت است. اگر شما هم از این دسته افراد هستید که شهری خلوت ولی پر از جاذبه گردشگری را می‌پسندید، پس همراه ما باشید تا با مکان‌های خلوت گردشگری در ایران آشنا شوید.

تهران

عید کجا بریم خلوت باشه؟ یکی از شهرهایی خلوت در زمان نوروز، شهر تهران است. اکثر ساکنین تهران در این زمان برای سفر به شهرهای دیگر می‌روند؛ بنابراین در تعطیلات عید خبری از شلوغی و ترافیک شهر نیست و می‌توان راحت‌تر از جاذبه های آن دیدن کرد. تهران، پایتخت ایران، با جاذبه‌های متنوع تاریخی، طبیعی و مدرن، مقصدی جذاب برای گردشگران است. برخی از جاهای دیدنی تهران به شرح زیر است:

  • افراد علاقمند به تاریخ می‌توانند از مکان‌هایی مانند کاخ سعدآباد، نیاوران و گلستان دیدن کنند و با تماشای معماری و تزیینات آن، حس و حال زندگی شاهانه را دریابند.
  • علاقه‌مندان به موزه‌ها می‌توانند از موزه آبگینه، موزه مقدم و موزه زمان دیدن کنند و با اشیا و آثار تاریخی و هنری ارزشمندی آشنا شوند.
  • پل طبیعت، یکی از نمادهای تهران، مکانی برای تماشای رفت‌وآمد شهر و عکاسی از منظره‌های زیبا است. همچنین آسمان نمای گنبد مینا در نزدیکی پل طبیعت، فرصتی برای تماشای ستاره‌ها و کهکشان‌ها را فراهم می‌کند.
  • محله‌های قدیمی تهران مانند تجریش و دربند، با بازارهای سنتی، رستوران‌ها و جاذبه‌های طبیعی، در زمان نوروز اثری از شلوغی در آن‌ها نیست و تجربه‌ای متفاوت از تهران را به شما ارائه می‌دهند.
  • خیابان‌های معروف تهران مانند ولیعصر، سی تیر و بلوار کشاورز، هر کدام جذابیت‌های خود را دارند و برای گشت‌وگذار و گذراندن وقت مناسب هستند.
  • پارک‌های تهران مانند پارک ساعی، پارک لاله، پارک جمشیدیه و دریاچه چیتگر، فضاهایی دلنشین برای گذراندن اوقات فراغت در طبیعت هستند.
  • بام تهران و برج میلاد نیز از دیگر جاذبه‌های تهران هستند که منظره‌ای پانوراما از شهر را به شما ارائه می‌دهند.

برج آزادی تهران

اقامت در تهران

سؤالی که پیش می‌آید این است که در تهران کجا اقامت کنیم. یکی از مزایای سفر به شهر تهران، وجود اقامتگاه‌های فراوان در این شهر است. هتل‌های مختلف زیادی در این شهر وجود دارد که متناسب با نیاز خود می‌توانید آن‌ها را رزرو کنید. رزرو هتل تهران بسیار آسان است و از طریق سایت اقامت ۲۴ به­راحتی و با گرفتن تخفیف از آن رزرو کنید. از هتل‌های گران‌قیمت این شهر می‌توان به اسپیناس پالاس و پارسیان آزادی اشاره کرد. برای رزرو هتل‌های ارزان‌قیمت نیز می‌توانید به سراغ هتل گلستان و مینا بروید.

کرمان

کرمان یکی از شهرهای تاریخی ایران است و مقصدی جذاب برای مسافرت در نوروز به‌حساب می‌آید. سفر به کرمان را باید با معماری سنتی ایرانی در مجموعه گنجعلی خان آغاز کرد. بنابراین یکی از بهترین شهرهای ایران برای سفر نوروزی که خلوت هم باشد، همین کرمان است. این مجموعه شامل بازار سنتی ایرانی، حمام، آب‌انبار و مسجد می‌شود. حمام وکیل کرمان که به تقلید از حمام گنجعلی خان ساخته شده، مکانی مناسب برای امتحان‌کردن انواع نوشیدنی‌های کرمانی است. دیگر جاذبه های کرمان در زیر آورده شده است.

  • گنبد جبلیه، تنها بنای سنگی کرمان و موزه سنگ داخل آن، یادگاری از دوران ساسانیان است. ارگ بم و ارگ راین، بناهای خشتی معروف کرمان، عظمت تاریخ را به نمایش می‌گذارند.
  • باغ شازده ماهان با درختان سرسبز و بلند و عمارتی زیبا، طبیعت دل‌انگیز کرمان را به رخ می‌کشد. باغ فتح‌آباد با عمارت زیبا و نورپردازی بی‌نظیر، تجربه‌ای دیگر از زیبایی‌های کرمان است.
  • آتشکده کرمان، قلعه دختر، باغ هرندی، روستای چندهزارساله میمند و کویرهای شهداد و لوت با کلوت‌های بی‌نظیر، از دیگر جاذبه‌های کرمان هستند که هر کدام جذابیت‌های خود را دارند.

سفر به کرمان سفری به تاریخ، طبیعت و فرهنگ ایران است. در این سفر می‌توانید از معماری سنتی ایرانی، بناهای تاریخی، باغ‌های سرسبز، کویرهای بی‌نظیر و فرهنگ و رسوم مردم کرمان لذت ببرید. همچنین افرادی که به دنبال این هستند عید کجا بریم بهتره، می‌توانند از خلوتی شهر در این زمان از سال لذت ببرند.

باغ هرندی

اقامت در کرمان

یکی از موارد مورد توجه در هر سفر، بررسی اقامتگاه‌های موجود در آن شهر است. برای رزرو هتل‌ کرمان نیاز نیست هزینه بالایی پرداخت کنید و می‌توانید به‌دلخواه هر کدام از هتل‌ها را از طریق اقامت ۲۴ رزرو کنید. از هتل‌های معروف این شهر می‌توان به هتل پارس کرمان، هتل بوتیک کاروان‌سرای وکیل و هتل جهانگردی کرمان اشاره کرد.

چهارمحال‌وبختیاری

استان چهارمحال‌وبختیاری با ارتفاع میانگین ۲۱۵۳ متر، بام ایران لقب گرفته است. این استان که در ایام نوروز تردد کمتری را نسبت به سایر استان‌ها تجربه می‌کند، تلفیقی از اقوام چهارمحالی و بختیاری است. برخی از مهمترین جاذبه های چهار محال و بختیاری شامل موارد زیر است:

منطقه کوهرنگ: منطقه کوهرنگ در شمال غربی استان چهارمحال‌وبختیاری، با جاذبه‌های دیدنی متعدد، مقصدی ایده‌آل برای سفر است. از جاذبه های گردشگری این منطقه می‌توان به شیر سنگی، چشمه دیمه، غار یخی چما کوهرنگ و پیست اسکی چلگرد اشاره کرد. همچنین این منطقه دارای آبشارها و تالاب‌های فراوانی است که جذابیت‌های زیادی به آن بخشیده است.

پارک جنگلی پروز: دوست دارید بدانید عید کجا بریم خلوت باشه، پارک ملی و منطقه حفاظت شده پروز در ۵۰ کیلومتری لردگان در استان چهارمحال‌وبختیاری واقع شده است. بنابراین می‌توانید در مکانی خلوت از زیبایی‌های این پارک نهایت لذت را ببرید. همچنین این پارک با وسعت حدود ۴۰ هزار هکتار، نمایشگاهی کامل از زیبایی‌های طبیعی ایران است.

جنگل پروز

اقامت در چهارمحال و بختیاری

از هتل‌های معروف این استان در شهرکرد می‌توان به هتل پارسیان، هتل جهانگردی و هتل دامون شهرکرد اشاره کرد. لازم به ذکر است که قبل از فرارسیدن عید نوروز، می‌توانبد برای رزرو هتل شهرکرد به سایت اقامت ۲۴ مراجعه کرده و از تخفیف‍‌های گذاشته شده در سایت نهایت استفاده را ببرید.

خرم آباد

خرم‌آباد، مرکز استان لرستان، یکی از زیباترین شهرهای ایران با طبیعت بکر و آب‌وهوای دلپذیر است. طبیعت بکر خرم‌آباد و خلوتی آن در عید نوروز باعث شده به گزینه اول کسانی تبدیل شود که از شلوغی عید استقبال نمی‌کنند. این شهر در ارتفاع ۱۱۴۷.۸ متری از سطح دریا واقع شده و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری را در خود جای‌داده است.

  • دریاچه کیو، مانند نگینی فیروزه‌ای در شمال غربی خرم‌آباد، با مساحت ۷ هکتار و عمق ۳ تا ۷ متر، زیبایی خیره‌کننده‌ای به این شهر می‌بخشد. این دریاچه علاوه بر چشم‌انداز دل‌انگیز و آرامش‌بخش، امکانات تفریحی متنوعی برای گردشگران و ساکنین شهر ارائه می‌دهد.
  • آبشار نوژیان و بیشه: آبشار نوژیان، با ارتفاع ۹۵ متر، بلندترین آبشار استان لرستان است. این آبشار در دل طبیعتی بکر و سرسبز، واقع شده و با گیاهان دارویی متنوعی که در اطراف آن می‌رویند، منظره‌ای چشم‌نواز و فرح‌بخش را خلق کرده است. آبشار بیشه نیز در ۳۰ کیلومتری شهرستان درود، با ارتفاع ۴۸ متر و عرض تاج ۲۰ متر، یکی از زیباترین آبشارهای ایران است. این آبشار در میان جنگلی انبوه و سرسبز قرار گرفته و فضایی رؤیایی را به وجود آورده است.
  • قلعه فلک‌الافلاک: عید کجا بریم خلوت باشه؟ قطعاً قلعه فلک‌الافلاک می‌تواند یکی از گزینه‌های پیش روی شما باشد. این قلعه، یادگاری باشکوه از دوران ساسانیان است و در قلب شهر خرم‌آباد خودنمایی می‌کند. این بنای عظیم عظمت و هنر معماری ایرانیان را به رخ جهانیان می‌کشد. قلعه فلک‌الافلاک به عنوان مشهورترین جاذبه تاریخی شهر خرم‌آباد شناخته می‌شود. هر ساله، گردشگران بسیاری از سراسر ایران و جهان برای بازدید از این بنای تاریخی و باشکوه به خرم‌آباد سفر می‌کنند.

فلک الافلاک

اقامت در خرم آباد

درون شهر خرم‌آباد هتل‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید پس از گشت‌وگذار و بازدید از جاذبه های گردشگری، در آن‌ها استراحت کنید. هتل سالیز، هتل شهرداری و هتل شاپورخواست خرم‌آباد برخی از هتل‌های معروف این شهر هستند. برای رزرو هتل خرم آباد با تخفیف شگفت انگیز کافیست سری به هتل های این شهر در اقامت ۲۴ بزنید.

همدان

شهر دیگری که در عید نوروز خلوت است و برای سفر پیشنهاد می‌کنیم، همدان است. بهترین زمان سفر به این شهر در فصل بهار است. زمانی که شهر پر از گل و شکوفه می‌شود و در زیباترین حالت خود قرار می‌گیرد. حال و هوای همدان در فصل بهار صفای بیشتری دارد. این شهر جاذبه های تاریخی و طبیعی زیادی دارد و می‌تواند مقصدی ایده‌آل برای سفر نوروزی شما به‌حساب بیاید. برخی از مهم‌ترین جاهای دیدنی همدان عبارت‌اند از:

  • غار علی‌صدر: طولانی‌ترین غار آبی جهان، با قندیل‌ها و تالارهای شگفت‌انگیز، تجربه‌ای به‌یادماندنی را برای شما رقم خواهد زد.
  • دشت میشان: دشتی سرسبز و وسیع با چشم‌اندازهای بدیع، مکانی مناسب برای طبیعت‌گردی و تفریحات مختلف است.
  • آرامگاه باباطاهر: آرامگاه عارف و شاعر ایرانی، باباطاهر، در میدان باباطاهر همدان قرار دارد.
  • آرامگاه بوعلی سینا: آرامگاه حکیم و طبیب نامدار ایرانی، بوعلی سینا، در میدان بوعلی سینا همدان قرار دارد.
  • گنبد علویان: این گنبد آجری با معماری بی‌نظیر، یکی از شاهکارهای معماری اسلامی در ایران است.
  • بازار سنتی همدان: با قدم‌زدن در این بازار، می‌توانید از معماری سنتی و صنایع‌دستی همدان لذت ببرید.
  • موزه هگمتانه: در این موزه، می‌توانید اشیای باستانی کشف‌شده از تپه هگمتانه و سایر نقاط استان همدان را مشاهده کنید.
  • آبشار گنج‌نامه: این آبشار زیبا در کوه‌های الوند قرار دارد و مکانی مناسب برای تفریح و کوهنوردی است.
  • شهر زیرزمینی سامن: این شهر زیرزمینی با قدمت چندهزارساله، از عجایب تاریخی ایران است.

بوعلی سینای همدان

اقامت در همدان

در همدان هتل‌های زیادی وجود دارد که اکثر آن‌ها قیمت متوسطی دارند. با مقایسه قیمت و امکانات این هتل‌ها می‌توانید بهترین اقامتگاه را برای سفر نوروزی خود انتخاب کنید. از هتل‌های معروف همدان می‌توان به هتل پارسیان، باباطاهر، بوعلی و امیران نام برد. برای تجربه اقامت در هتل همدان می‌توانید به صفحه رزرو هتل در سایت اقامت ۲۴ مراجعه کنید.

جمع بندی

برای شما که خلوت بودن شهر مقصد نوروزی برایتان اهمیت زیادی دارد شهرهای تهران، کرمان، خرم آباد، همدان و چهار محال و بختیاری را معرفی کردیم. قطعا که تعداد شهرهای خلوت نوروزی بیشتر از این تعداد است اما فقط به شهرهایی اشاره کردیم که در کنار جمعیت نه چندان بالای مسافران نوروزی، انواع مختلفی از جاذبه های تفریحی، تاریخی، طبیعی و مذهبی دارند و حسابی به شما خوش خواهد گذشت.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×