بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» معرفی هتل » هتل بوتیک چیست و ویژگی‌های بارز آن کدام است؟
هتل بوتیک
معرفی هتل

هتل بوتیک چیست و ویژگی‌های بارز آن کدام است؟

۱۳ بهمن ۱۳۹۹ 14۰2,528

هتل بوتیک لقبی است که این روزها به تمام هتل‌هایی که ویژگی خاصی دارند اطلاق می‌شود. اما آیا این اطلاق به درستی صورت می‌گیرد؟ برخی از افراد هتل‌های لوکس و دکوراسیون منحصر به فرد را به این نوع از هتل‌ها نسبت می‌دهند، در صورتی که این تعریف هم نمی‌تواند آن طور که شایسته است این نوع به خصوص از هتل‌ها را معرفی کند. در واقع بوتیک هتل‌ها ویژگی‌هایی خاص و مشخص دارند که لازم است به تک تک آن‌ها اشاره شود تا تعریف دقیقی از این نوع خاص هتل ارائه شود. بنابراین از شما یاران جان دعوت می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این هتل‌ بوتیک و معیارهای دسته بندی هتل‌ها در این نوع تا پایان این مقاله با اقامت ۲۴ همراه باشید.

هتل بوتیک

فرق هتل با هتل بوتیک

اگر بخواهیم در مورد فرق هتل با بوتیک هتل صحبت کنیم، بهتر است به بررسی ویژگی های خاص آن بپردازیم. در واقع می‌توان گفت لازم است یک بوتیک هتل یک سری ویژگی‌های خاصی را داشته باشد که بتواند این عنوان را از آنِ خود کند. این ویژگی‌ها در یک نگاه کلی شامل: وسعت، اعتبار، دکوراسیون، نحوۀ پذیرایی از مهمانان، دقت در سرو نوشیدنی و غذا، پذیرش حیوانات خانگی و.. می‌شود. در ادامه هر کدام از این ویژگی‌های هفت‌گانه به صورت کامل توضیح داده شده است.

هتل بوتیک وسعت زیادی ندارد

هتل بوتیک بیشتر از اینکه به کمیت فکر کند، به دنبال ارائۀ هر چه بهتر کیفیت است. بنابراین یکی از مهمترین ویژگی‌های این دسته از هتل‌ها این است که از وسعت زیادی برخوردار نباشد تا بتواند به بهترین شکل ممکن از مهمانان هتل پذیرایی کند. در مورد تعداد اتاق‌های این نوع از هتل‌ها باید گفته شود که بیشترین تعداد اتاق ۱۰۰ عدد در نظر گرفته شده است. البته لازم به تذکر است که تنها تعداد پایین اتاق‌ها دلیل نمی‌شود که هتلی را در دسته بوتیک هتل اطلاق نمود، بلکه آنچه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند نحوۀ سرویس‌دهی و پذیرایی از مهمان است. این پذیرایی باید در فضایی محدود و در واقع به صورت VIP صورت بگیرد. در چنین شرایطی کم بودن وسعت هتل یک ویژگی لاکچری به شمار خواهد رفت. چون حضور عموم را با محدودیت بیشتری روبه‌رو می‌کند و به تبع هزینۀ خدمات و پذیرایی را بالاتر خواهد برد.

هتل بوتیک

هتل بوتیک از اعتبار قابل توجهی برخوردار است

تعداد محدود اتاق‌ها یا همان وسعت اندک بوتیک هتل‌ها باعث می‌شود امکانات و تجهیزات یک هتل لوکس و ۵ ستاره به راحتی ایجاد شود. همچنین خدمت‌رسانی نیز به نحو بسیار بهتری صورت خواهد گرفت. گاهی اوقات ممکن است بوتیک هتل زیر مجموعۀ هتلی بزرگ و مشهور باشد یا گاه ممکن است بوتیک هتل کاملاً مستقل باشد. در هر صورت فعالیت و خدمات‌رسانی بوتیک هتل‌ها کاملاً مستقل انجام می‌شود و وابستۀ هیچ هتل دیگری نخواهند بود. تمام این موارد سبب می‌شود بوتیک هتل‌ها از اعتباری ویژه و قابل توجه برخوردار باشند و در زمرۀ بهترین هتل‌ها دسته‌بندی شوند.

 ظاهری متفاوت با سایر هتل‌ها دارد

یک هتل بوتیک باید خاص، متفاوت و منحصر به فرد باشد. به این ترتیب بدون شک لازم است از ظاهری متفاوت نیز برخوردار باشد. در یک بوتیک هتل تمام امکانات و تجهیزات لازم و حتی غیرضروری و مدرن باید وجود داشته باشد، آن هم در مدرن‌ترین حالت ممکن. فضا باید کاملاً دل‌باز و عاری از هر گونه زرق و برق زننده باشد. برعکس لازم است از رنگ‌های نمادین، مبلمان ساده اما دلنشین، همراه با بهره‌گیری از دانش فنگ‌شویی و نمادپردازی استفاده شده باشد.

در واقع در بوتیک ‌هتل‌ها شاهد آرامش و سادگی همراه با طراحی روز خواهیم بود. قرار نیست در یک بوتیک هتل مهمانی احساس کند در دورۀ ویکتوریایی گیر افتاده است. اتفاقاً قرار است آرامش و آزادی خاص عصر پسامدرن در قلب و روح مهمانان این دست از هتل‌ها بروز و ظهور پیدا کند. البته در این هتل‌ها نوع خاصی از شگفتی نیز وجود خواهد داشت. در واقع طراحان اتاق سعی می‌کنند با چیدمانی خاص غافلگیرتان کنند.

با انواع و اقسام غذا‌های محلی از مهمانان خود پذیرایی می‌کنند

یکی دیگر از ویژگی‌های ناب بوتیک هتل‌ها این است که آن‌ها با تمام وجود سعی می‌کنند با خدماتی که ارائه می‌دهند، معرف مکانی که در آن واقع شده‌اند باشند. به این ترتیب شک نداشته باشید که اگر مهمان یک بوتیک هتل باشید، با غذاهایی از شما پذیرایی خواهند کرد که متعلق به همان شهر و همان منطقه باشند. با وجود این ویژگی به نظر می‌رسد یکی از کارآمدترین راه‌ها برای شناخت یک محل و منطقۀ خاص حضور در بوتیک هتل همان منطقه خواهد بود. البته علاوه بر غذاهای محلی لازم است به سایر علائم و نشانه‌ها که ممکن است روی در و دیوار هتل باشد نیز توجه کنید. چون معرفی منطقه به شیوه‌های مختلف و خلاقانه‌ای می‌تواند صورت بگیرد.

در مورد سرو غذا و نوشیدنی بسیار دقیق عمل می‌کنند

هتل بوتیک در سرو انواع و اقسام غذاها و نوشیدنی‌ها حساسیتی قابل تأمل نشان خواهد داد. البته درک این حساسیت کاملاً امکان‌پذیر است. چون همان طور که از ابتدا توضیح داده شده است این هتل ها به ایده‌آل‌ترین شرایط ممکن فکر می‌کند و در تمام مراحل پذیرایی از مهمانان به خاص‌بودن فکر می‌کند. به این ترتیب هر زمان مهمان هتل بودید، می‌توانید انتظار داشته باشید که جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین نوع سرو غذا و نوشیدنی را شاهد باشید. بدون شک خلاقانه‌ترین نحوۀ دیزاین غذا و نوشیدنی را در همین نوع از هتل‌ها خواهید دید. بنابراین اگر فردی ایده‌آل‌گرا هستید و اگر ترجیح می‌دهید همه چیز بدون عیب و نقص پیش برود، بهتر است برای اقامت چند روزۀ خودتان در شهر مقصد به دنبال یک بوتیک هتل درجۀ یک باشید.

هتل بوتیک

هتل بوتیک حیوانات خانگی را به گرمی می‌پذیرد

اگر حیوانی خانگی دارید و به این حیوان بسیار وابسته هستید و تحت هیچ شرایطی دوست ندارید از آن جدا شوید، توصیه می‌کنیم بوتیک هتل را برای اقامت چند روزۀ خودتان در سفر انتخاب کنید. چون بر خلاف بسیاری از انواع هتل‌ها و مهمان‌پذیرها که برای پذیرش حیوانات خانگی مقررات ویژه‌ای دارند و محدودیت‌های سرسختانه‌ای را اعمال می‌کنند، این هتل‌ها آزادانه‌تر عمل خواهند کرد. در این نوع از هتل‌ها شما می‌توانید حیوان خانگی خودتان را به هتل ببرید و مطمئن باشید که مورد پذیرش قرار خواهد گرفت.

موقعیت جغرافیایی بوتیک هتل ها

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که لازم است در مورد بوتیک هتل بیان شود موقعیت جغرافیایی آن است. شاید هتل‌های بسیار بزرگ ناگزیر باشند که حاشیۀ شهر را برای احداث انتخاب کنند. اما این هتل می‌تواند در قلب شهر قرار بگیرد. چون وسعت زیادی ندارد و فضای قابل توجهی از شهر را به خود اختصاص نمی‌دهد. به همین دلیل می‌توان پیش‌بینی کرد که اقامت در یک آن امکان رفت و آمد راحت‌تری را برای مهمانان شهر به ارمغان خواهد آورد. چون می‌تواند در مرکز شهری شلوغ و پرجمعیت واقع شود و مسلماً همان طور که خیلی خوب می‌دانید بهترین اتفاق‌ها در مراکز شهری رخ خواهند داد. ضمن اینکه امکان دسترسی به سایر نقاط شهر نیز از مرکز آن بسیار راحت‌تر خواهد بود.

البته ممکن است بوتیک هتلی در حاشیۀ شهر واقع شده باشد. در واقع محل احداث آن از جملۀ ویژگی‌های اجتناب‌ناپذیرش به شمار نمی‌رود؛ اما خب به هر روی با توجه به رویکرد این هتل‌ها که سعی می‌کنند در معرفی منطقۀ خود مؤثر باشند، قرارگرفتن آن در مرکز شهر مفیدتر به نظر خواهد رسید. چون اصولاً مرکز یک شهر، در مقایسه با حواشی شهر، بهتر می‌تواند سنت‌ها و آداب و رسوم جاری در میان مردمش را بازگو کند.

بوتیک هتل های ایران

ایران به دلیل داشتن غنای فرهنگی و تاریخی و آداب و رسوم مختلف دارای شهرها و مناطق مختلفی می‌باشد که برای تاسیس بوتیک هتل‌ها مناسب هستند. در ایران خانه‌های تاریخی و اصیل که دارای معماری و فضای منحصر بفردی هستند در سال‌های اخیر مورد بازسازی قرار گرفته‌اند و به عنوان بوتیک هتل و اقامتگاه برای گردشگران انتخاب شده‌اند. اقامت در این بوتیک هتل‌ها برای مسافران بسیار دلنشین است و تجربه‌ای تکرارنشدنی برایشان خواهد بود.

در شهرهایی مثل یزد، اصفهان، تهران، کاشان، کرمانشاه و شیراز که از قدمت بالایی برخوردارند و جاذبه‌های گردشگری تاریخی، فرهنگی و … دارند، خانه‌های تاریخی بسیاری با ویژگی‌ها و مزایای زیادی وجود دارد که این شهرها را به مهمترین مراکز توریستی ایران با هتل بوتیک تبدیل می‌کند و مسافران زیادی اقامت در این نوع هتل‌های این شهرها را انتخاب می‌نمایند.

۴.۲/۵ - (۹ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×