بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» راهنمای سفر به ایران » راهنمای سفر به سیستان و بلوچستان » چابهار » ۲۰+ مورد از بازارها و مراکز خرید چابهار | از ارزان تا لوکس
مراکز خرید چابهار
چابهار

۲۰+ مورد از بازارها و مراکز خرید چابهار | از ارزان تا لوکس

۲۲ مهر ۱۴۰۲ 26۰4,590

 رفتن به مراکز خرید چابهار یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به چابهار است. قدم زدن در هوای ناب این بندر زیبا، فراوانی و تنوع کالاها و از همه مهم‌تر مناسب‌ بودن قیمت‌ها باعث شده تا پاساژهای چابهار برای گردشگران جذاب و دیدنی باشد. این جذابیت آن‌قدر زیاد است که بسیاری از گردشگران فقط و فقط برای دیدار از این مراکز خرید و البته خرید اجناس مقرون‌به‌صرفه راهی این دیار می‌شوند. ضمن اینکه بازارهای چابهار در مقایسه با سایر بازارها تفاوت دیگری نیز دارند و این تفاوت در رنگ‌های شاد و طرح‌های دلنوازی است که ویترین تمام فروشگاه‌های این منطقه را دربر گرفته است. اگر شما هم دلتان می خواهد در کنار بازدید از جاهای دیدنی چابهار، خرید کنید و سوغاتی بخرید، در ادامه با ما همراه باشید تا در پاساژهای چابهار گشت‌وگذاری کنید و از اطلاعات دقیق این بازارها مطلع شوید.

بهترین مراکز خرید چابهار

اگر می‌خواهید در سفر به چابهار تجربه رضایت‌بخشی از خرید را برای خودتان رقم بزنید، مراکز خرید چابهار معرفی‌شده در قسمت زیر را در نظر داشته باشید.

مرکز خرید پردیس چابهار

پردیس یکی از مراکز خرید چابهار

انواع لوازم خانگی و اجناسی مثل عینک، کفش، لوازم آرایشی و لباس در سه طبقه از مرکز خرید پردیس چابهار به فروش می‌رسند. اگر اهل خرید برندهای خارجی باشید مرکز خرید پردیس با اجناس خارجی متنوعش، شما را جذب خواهد کرد. این مرکز خرید به پارکینگی بزرگ مجهز است بنابراین مشکلی از نظر جای پارک نخواهید داشت.  

ساعات کاری: شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱:۳۰ ظهر- ۵:۳۰ عصر تا ۱۰ شب

 جمعه‌‌ها: صبح تا ظهر تعطیل است. فروشگاه‌ها از ۵ عصر تا ۱۰ شب باز هستند.

تلفن: ۰۵۴۳۵۳۱۳۹۳۱ 

آدرس: چابهار، بلوار امام خمینی به طرف کنارک، ده کیلومتری شهر چابهار

مجتمع تجاری صدف چابهار

الماس از مراکز خرید خوب چابهار

یکی دیگر از مراکز خرید چابهار که به کالاهای متنوع و مناسب‌ بودن قیمت شناخته می‌شود، مجتمع تجاری صدف است. در این مجتمع تجاری بزرگ انواع خوراکی‌های خارجی، لوازم آرایشی به همراه مارک‌های مختلف وسایل ‌خانگی، صوتی و تصویری به فروش می‌رسد. رفتن به مجتمع تجاری صدف چابهار برای شما این مزیت را دارد که می‌توانید از امکانات رفاهی متنوعی مانند رستوران، کافی شاپ، هایپرمارکت و فودکورت استفاده کنید. هم‌چنین این مرکز خرید با دو طبقه پارکینگ خود برای بیشتر از هزار خودرو ظرفیت دارد. همچنین در قسمتی از مرکز خرید صدف چابهار، می‌توانید آکواریومی را ببینید که انواع مختلفی از ماهی‌ها و موجودات آبزی در آن زندگی می‌کنند.

ساعات کاری: هر روز ۱۰ صبح تا ۱۲ شب

تلفن: ۰۵۴۳۵۳۱۳۵۰۰

آدرس: چابهار، بلوار شهید ریگی، منطقه آزاد تجاری شهر چابهار

مرکز خرید صالحیار چابهار

صالحیار یکی از پاساژهای چابهار

اگر دنبال جنس‌هایی مانند پتو، چای، شکلات، قهوه و لوازم خانه هستید، راهی مرکز خرید صالحیار شوید و مطمئن باشید که دست خالی بیرون نخواهید آمد. طبقه دوم این مرکز خرید، پوشاک زنانه و مردانه را می‌فروشند. صالحیار از مراکز تجاری چابهار است که عمده‌فروشی هم در آن با قیمتی مقرون‌به‌صرفه انجام می‌شود.

ساعات کاری: هر روز از ۹:۳۰ تا ۱:۳۰ ظهر و از ۵:۳۰ عصر تا ۱۱ شب

تلفن: ۰۵۴۳۵۳۱۲۷۵۴

آدرس: چابهار، بلوار بازار، نشاط، روبه‌روی مرکز خرید فردوس

مجتمع تجاری ابریشم 

ابریشم از مراکز تجاری چابهار

مرکز خرید  ابریشم چابهار بیشتر از ۲۰۰ واحد تجاری را در خودش جای داده است. در این مرکز خرید انواع لباس، لوازم صوتی و تصویری و آرایشی را می‌فروشند. مجتمع تجاری ابریشم علاوه بر فروشگاه‌های مختلف هایپرمارکت هم دارد. یادتان باشد با خریدکردن از ابریشم این فرصت را دارید که در قرعه‌کشی آن شرکت کنید.

ساعات کاری: هر روز از ۹ صبح تا ۱۱ شب

تلفن: ۰۵۴۳۵۳۱۳۳۰۰

آدرس: بلوار امام خمینی، مسیر کنارک، ۱۰ کیلومتری خارج از شهر

مرکز خرید سینا چابهار

سینا از بهترین پاساژهای چابهار برای خرید تنقلات

اگر دلتان می‌خواهد انواع لوازم آرایشی و تنقلات و شکلات خارجی را بخرید یکی از بهترین مراکز خرید چابهار برای شما، مرکز خرید سینا است.

ساعات کاری: هر روز از ۹ صبح تا ۹ شب

آدرس: چابهار، بلوار امام خمینی، بین ریگی و انتظام

مرکز تجاری الماس چابهار

الماس از مراکز خرید ارزان چابهار برای پارچه

الماس از مراکز خرید خوب چابهار برای خرید پارچه است. این مرکز خرید دنیایی از پارچه‌های مختلف و رنگارنگ هندی و بلوچی را در فروشگاه‌هایش به نمایش می‌گذارد. افرادی که تجربه خرید از مرکز خرید الماس را دارند معتقدند یکسری از پارچه‌هایش قیمت بسیار مناسبی نسبت به کیفیت بالایشان دارد.

ساعات کاری: هر روز از ۹ صبح تا ۱ ظهرـ ۴ عصر تا ۱۱:۳۰ شب

تلفن: ۰۵۴۳۵۳۱۳۹۹۰

آدرس: چابهار، نشاط، بلوار بازار

معروف‌ترین بازارهای چابهار

وقتی معروف‌ترین بازارهای چابهار را بشناسید در انتخاب خود برای بازارگردی در این شهر دچار مشکل نمی‌شوید؛ مخصوصا اگر مدت محدودی را در چابهار سپری می‌کنید و باید از زمان خود بهترین استفاده را ببرید. در ادامه تمام این بازارها را به شما معرفی می‌کنیم. همچنین توصیه می‌کنیم در تور چابهار یا سفر شخصی‌تان به این شهر، بازارهای سنتی‌اش را از دست ندهید. با رفتن به بازارهای چابهار، حال‌وهوای زندگی مردم این خطه را حس می‌کنید و می‌توانید جنس‌های سنتی آن‌ها را با قیمت مناسب بخرید.

بازار تیس

تیس از بازارهای معروف چابهار

بازار تیس یکی از مراکز خرید منطقه آزاد چابهار است که انواع جنس چینی را با قیمتی مناسب و تنوع بالا ارائه می‌دهد. طبقه دوم مجتمع تجاری تیس به فروش کالاهای چینی اختصاص دارد و در طبقه اول آن محصولات ایرانی و خارجی از قبیل لوازم آرایش، چای، شکلات، عطر، لوازم خانگی و وسایل پلاستیکی به فروش می‌رسد. بدون شک قدم‌زدن در این بازار رنگارنگ و دیدن اجناس جذاب و قیمت‌مناسب جالب توجه خواهد بود.

ساعات کاری: شنبه تا پنج‌شنبه ۹ صبح تا ۱ ظهر و ۴عصر تا ۱۰:۳۰ شب

جمعه‌ها: ۴عصر تا ۱۰:۳۰ شب

تلفن: ۰۵۴۳۵۳۱۲۶۳۹

آدرس: منطقه آزاد تجاری چابهار، بلوار بازار، نشاط

بازار طلا چابهار

زرگران از بهترین مراکز خرید چابهار برای خرید طلا

یکی از جذاب‌ترین مراکز خرید چابهار برای طلادوستان، بازار طلا یا بازار زرگرهای چابهار است. در بازار طلای چابهار، طلاها به سلیقه افرادی نزدیک است که طلاهای زینتی سنگین و پرجلوه را می‌پسندند. در این بازار باشکوه با طراحی‌های متفاوتی از طلا روبه‌رو خواهید شد؛ مخصوصا طلاهایی که شبیه به طلاهای هندی و پاکستانی هستند. حتی اگر قصد خرید طلا را ندارید، فرصت دیدن بازار طلای چابهار را از خودتان نگیرید و به تماشای درخشش و تنوع طلاها بروید.

ساعات کاری:

این بازار به صورت موقت تعطیل شده است.

آدرس: بلوار امام خمینی، امام خمینی ۲۰

بازار زن ها یا مادربزرگ ها

مادربزرگ از فروشگاه های چابهار با قدمتی طولانی

بازار زن ها یا مادربزرگ ها برای دوستداران بازارهای محلی، از دیدنی های چابهار محسوب می‌شود. رفتن به این بازار فرصتی برای تماشای هنر دست، سبک زندگی و فرهنگ مردم چابهار، مخصوصا زنان این اقلیم است. بازار مادربزرگ ها که به نام‌های لوک بازار و بازار سنتی بلوکان (به معنای مادربزرگ در زبان بلوچی) هم معروف است، در منطقه پررفت‌وآمدی به نام امام خمینی قرار دارد. در نقاطی از این بازار صنایع دستی و محصولات سوزن‌دوزی را می‌بینید که حاصل ذوق و هنر هنرمندان چابهار است. در جایی دیگر لباس‌ و پارچه‌های رنگارنگ و متنوع هندی و پاکستانی خودنمایی می‌کنند.

 به بازار مادربزرگ ها  که رفتید از تماشا و خرید خوراکی‌های خوشمزه آن مثل سمبوسه، کباب هزاری (نوعی جوجه‌کباب با ادویه خاص) موزهای خاص (مزوانک)، شیرینی، پفک هندی و آبمیوه‌های مختلف غافل نشوید. اگر می‌خواهید غذاهایتان رنگ و بوی ادویه‌های معطر و خوش‌رنگ‌وبوی هندی، پاکستانی و بلوچی را بگیرد، ادویه‌های بازار مادربزرگ ها را بخرید. قسمتی از بازار مادربزرگ ها که انواع ادویه‌ها را می‌فروشند به اسم بازار ادویه فروشان چابهار معروف است. بخش‌هایی از بازار مادربزرگ ها به کسب و کار خیاطی اختصاص پیدا کرده و در این قسمت مردان و زنانی را می‌بینید که در حال دوخت و دوز لباس‌های متنوع هستند.

نام مادربزرگ‌ها روی این بازار به این موضوع برمی‌گردد که از قدیم‌الایام فروشندگانش، زنان مسن بوده‌اند. البته الان در بازار مادربزرگ ها علاوه بر زنان مسن، مردان هم فروشنده هستند.

ساعات کاری: هر روز ۸ صبح تا ۹ شب

آدرس: چابهار، بلوار امام خمینی، امام خمینی ۱۴

دکه بازار چابهار

دکه بازار چابهار از آن مدل بازارهایی است که وقتی واردش می‌شوید با دیدن انواع مختلفی از اجناس، یاد عبارت «از شیر مرغ تا جان آدمیزاد» می‌افتید. مغازه‌ها و دست‌فروش‌های این بازار، انواع صنایع دستی مانند زردوزی و حصیربافی، پارچه‌های خوش‌رنگ و لعاب، زیورالات سنتی و حنا را می‌فروشند. در دکه بازار چابهار انواع خوراکی و موادغذایی مثل ماهی و میگو، ادویه، میوه و برنج هم پیدا می‌‌شود. اگر از بازاری با نام‌های بازار فجر و بازار سنتی چابهار یاد شد، بدانید که منظورشان همین دکه بازار چابهار است. 

ساعات کاری: ۸ صبح تا ۶ عصر

روزهای تعطیل این بازار تعطیل است.

آدرس:  بلوار امام خمینی، خیام، خیام ۸

بازار تاناکورا چابهار

تاناکورا یکی از ارزانترین مراکز خرید چابهار

در بازار تاناکورا چابهار یا بازار محلی کنارک انواع کیف، کفش، لباس و اسباب‌بازی از برندهای خارجی را به صورت استوک و دست‌دوم می‌فروشند. البته ممکن است در بین لباس‌های استوک، لباس‌های نو را هم بتوانید پیدا کنید. اگر قصد خرید لوازم کوهنوردی و طبیعت‌گردی استوک اما باکیفیت را از برندهای معروف داشتید، بازار تاناکورا گزینه مناسبی است. یادتان باشد که از بعضی مغازه‌های بازار تاناکورا می‌توانید تخفیف‌های بالایی بگیرید.   

آدرس: بندر کنارک، مقابل ساحل

بازار فردوس چابهار

فردوس از مراکز خرید منطقه آزاد چابهار با امکانات رفاهی

بازار فردوس یکی از مراکز خرید منطقه آزاد چابهار است که می‌توانید از آن انواع  لوازم خانگی، ظرف‌های دکوری و کریستال را بخرید. از دیگر کالاهای بازار فردوس چابهار لوازم آرایشی، پارچه، کیف و کفش هستند. بعد از خرید از مجتمع فردوس می‌توانید به رستوران و کافی‌شاپ آن بروید و نفسی تازه کنید.

ساعات کاری: یکشنبه تا جمعه از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب ـ شنبه‌ها از ۸ صبح تا ۱ ظهر

تلفن: ۰۵۴۳۵۳۱۲۵۰۰

آدرس: چابهار، بلوار بازار، نشاط، کنار اداره منطقه آزاد چابهار

بازار ماهی فروشان چابهار

بازار ماهی فروشان چابهار

بازار ماهی فروشان چابهار جان می‌دهد برای کسانی که اهل غذاهای دریایی هستند. این بازار شامل دو سوله بزرگ و کوچک است که در آن‌ها تازه‌ترین انواع ماهی و آبزیان را می‌فروشند. گفتنی‌ست خدماتی مثل تمیز و تکه‌کردن ماهی‌ها هم در این بازار انجام می‌شود.

ساعات کاری: ۷:۳۰ صبح تا ۸ شب

آدرس: چابهار، بلوار شهید ریگی، دریا 

مراکز خرید ارزان چابهار 

 مراکز خرید ارزان چابهار کم نیستند و طیف زیادی از فروشگاه‌ها را دربر می‌گیرند. در قسمت‌های قبل مقاله، درباره این مراکز خرید توضیح داده‌ایم و در اینجا فقط به نام ارزانترین مراکز خرید چابهار اشاره می‌کنیم:

  • بازار ابریشم
  • بازار تاناکورا
  • بازار مادربزرگ‌ها
  • دکه بازار چابهار

مراکز خرید لوکس چابهار

منظور از مراکز خرید لوکس چابهار مراکز خریدی هستند که ممکن است ظاهر خیلی مدرنی نداشته باشند اما اجناس لوکسی را می‌فروشند. در مراکز خرید زیر کالاهای لوکس  را می‌توانید پیدا کنید. 

  • مرکز خرید پردیس
  • مجتمع تجاری صدف
  • بازار فردوس
  • مرکز خرید صالحیار
  • بازار تیس

اقامت در حوالی مراکز خرید چابهار

اگر می‌خواهید در جایی اقامت داشته باشید که به مراکز خرید نزدیک باشد، پیشنهاد ما انتخاب یکی از هتل‌ های چابهار در لیست زیر است:

  • هتل پنج‌ ستاره لیپار
  • هتل چهار ستاره لاله
  • هتل چهار ستاره فردوس
  • هتل چهار ستاره شاهان
  • هتل سه ستاره آذین
  • هتل دو ستاره سپیده
  • هتل آپارتمان رز مکران
  • هتل آپارتمان گراناز
  • هتل آپارتمان شوهاز

سخن پایانی

بازارهای چابهار نمادی از هنر دست و تلاش مردمانی است که با خلوص نیت انواع صنایع دستی، لباس، پارچه و ادویه را می‌فروشند. در مراکز خرید چابهار مانند پردیس، صدف و صالحیار انواع کیف، کفش و لباس خارجی را می‌توانید بخرید. ابریشم، تیس، مادربزرگ‌ها و دکه بازار از جمله بازارهای سنتی چابهار هستند که اجناسشان قیمتی مناسب دارند. با کمک اطلاعاتی که در اختیار شما قرار دادیم می‌توانید خریدی دلچسب داشته باشید و بهترین سوغاتی‌ها را برای بازگشت از تور چابهار خریداری کنید.

سوالات متداول

کدام یک از مراکز خرید چابهار امکانات رفاهی مناسبی دارند؟

فردوس و صدف از بهترین مراکز خرید چابهار از نظر امکانات رفاهی هستند و امکاناتی مثل رستوران و کافی‌شاپ دارند.

بازارهای سنتی چابهار کدام بازارها هستند؟

مادربزرگ‌ها و دکه بازار از بازارهای معروف چابهار هستند که سبک و سیاقی قدیمی و سنتی دارند.

کدام فروشگاه های چابهار ادویه‌های خاص می‌فروشند؟

در قسمتی از بازار مادربزرگ‌ها، ادویه‌های هندی و پاکستانی و بلوچ به فروش می‌رسد.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×