بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » روز جهانی بهداشت، در روزهایی که بهداشتی تر زندگی می کنیم…
ماموریت سازمان بهداشت جهانی
گوناگون

روز جهانی بهداشت، در روزهایی که بهداشتی تر زندگی می کنیم…

۱۸ فروردین ۱۳۹۹ 10۰1,647

۱۸ فروردین یا ۷ آوریل، روز جهانی بهداشت و سلامت است. سلامتی نعمتی است که شاید این روزها بیشتر از پیش، اهمیت آن را درک می کنیم. رعایت بهداشت عمومی و ارائه آموزش ها و آگاهی های لازم به مردم، موضوعی است در جهت ارتقاء سطح سلامت جامعه. در واقع بهداشت، زیر بنای فعالیت های اقتصادی و پیشرفت های اجتماعی یک جامعه است و جامعه سالم می تواند در مسیر پیشرفت حرکت کند.

سازمان بهداشت جهانی
سازمان بهداشت جهانی

بهداشت سفر ، مروری بر آلوده‌ترین سطوحی که طی سفر به آنها بر می‌خوریم!

لوازم بهداشتی سفر، مراقب سلامتی خود باشید

پاسخ به سوالات متداول درباره کرونا به دور از شایعات

روز جهانی  بهداشت و سلامت

تعیین یک روز به عنوان روز جهانی بهداشت، قطعا بهانه ای است برای توجه بیشتر به سلامتی مردم دنیا. اما نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که سلامتی تنها مربوط به جسم نیست، بلکه سلامت روح و روان افراد هم بخشی از سلامت جامعه است. سلامت جسم و روان مردم، هر کدام کفه های یک ترازو هستند که به یک نسبت از اهمیت برخوردارند.

سال ۱۹۴۸ میلادی در نیویورک در چنین روزی، نخستین اساسنامه کنفرانس بین المللی بهداشت از سوی سازمان بهداشت جهانی تدوین شد. در ژوئن همان سال، مجمع عمومی سازمان بهداشت جهانی در ژنو با حضور نمایندگان بیش از شصت و یک کشور جهان برای اولین بار برگزار شد و روز جهانی بهداشت نام گرفت.

روز بهداشت جهانی
روز بهداشت جهانی

سازمان بهداشت جهانی (WHO)، یکی از سازمان های زیرمجموعه سازمان ملل متحد است. روز جهانی بهداشت به تصویب این سازمان، از ۷ آوریل سال ۱۹۵۰، در سراسر دنیا گرامی داشته می شود و هر سال شعار متفاوتی دارد. رسالت روز جهانی بهداشت، افزایش سطح آگاهی عمومی در رابطه با مسائل بهداشتی است. در واقع این روز نقطه شروع اجرای برنامه های بلند مدت این سازمان در سطح همه کشورها است. اما چقدر درباره اهداف و ماموریت های این سازمان اطلاع دارید؟

ماموریت سازمان بهداشت جهانی
ماموریت سازمان بهداشت جهانی

ماموریت های سازمان بهداشت جهانی

مهم ترین هدف سازمان بهداشت جهانی، پوشش همگانی بهداشت و اطمینان از دسترسی همه مردم به خدمات بهداشتی کافی، بدون نگرانی از هزینه های آن و در نهایت ارتقای سطح سلامت است. پیشگیری از ابتلاء به بیماری ها، دسترسی به امکانات درمانی و باز توانی بخشی از اهداف این سازمان هستند. همچنین تغذیه سالم و دسترسی همه به مواد غذایی مفید، سالم و کافی از دیگر ماموریت های سازمان بهداشت جهانی است. اما اهداف تعیین روزی به این نام چیست؟

روز جهانی بهداشت
روز جهانی بهداشت

اهداف روز جهانی بهداشت

مسائل بهداشتی، گستره ای وسیع دارند و با توجه به پیشرفت سریع علم، هر روز نکات بهداشتی دقیق تر و شاید متفاوتی ارائه می شود. به طور خلاصه اهداف این روز شامل موارد زیر است:

  1. سالم سازی محیط زیست
  2. پیشگیری و کنترل بیماری های واگیردار
  3. آموزش بهداشت و افزایش آگاهی
  4. گسترش خدمات پزشکی و تشخیص و درمان بیماری ها
  5. توسعه سیستم اجتماعی مبتنی بر سلامت به عنوان حقی که برای همه مردم باید فراهم باشد.

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×