» جاذبه های گردشگری استان کرمان » ارگ جدید بم، جایی که انتظارش را ندارید..
جاهای دیدنی ارگ جدید
جاذبه های گردشگری استان کرمان - جاذبه های گردشگری کرمان - جاهای دیدنی بم

ارگ جدید بم، جایی که انتظارش را ندارید..

۳ بهمن ۱۳۹۸ 27۱5,150

استان کرمان پر است از آثار باستانی و جاهای دیدنی. شهر بم یکی از قدیمی ترین شهر های ایران است. با این که اغلب، بم را با ارگ قدیم آن می شناسند، اما ارگ جدید بم هم یکی از مهم ترین مناطق گردشگری این شهر است. ارگ جدید بم، در استان کرمان، مجموعه ای توریستی – اقتصادی است که گردشگران بسیاری در طول سفر به بم، از آن بازدید می کنند. این شهرک در جنوب شرق ایران، مجموعه ای کم ‌نظیر و خاص است.

جاهای دیدنی ارگ جدید
جاهای دیدنی ارگ جدید

موقعیت ارگ جدید بم

مجموعه ارگ جدید بم در فاصله ۱۰ کیلومتری از شهر بم و فاصله ای کوتاه از ارگ قدیمی احداث شده است. فاصله بم تا کرمان هم حدود ۲ ساعت است. این مجموعه، منطقه ای تفریحی است که امکانات و خدمات بسیاری در اختیار گردشگران قرار می دهد. بسیاری از مسافرانی که قصد سفر به کرمان و یا مناطق جنوبی یا جنوب شرق ایران را دارند، بازدید از جاهای دیدنی بم را نیز در برنامه خود قرار می دهند.

منطقه ویژه اقتصادی بم
منطقه ویژه اقتصادی بم

زیر ساخت های ارگ جدید بم

 ارگ جدید بم علاوه بر توریستی بودن، یک منطقه ویژه اقتصادی هم هست که با هدف گسترش زمینه های لازم برای فعالیت های صنعتی، جذب تکنولوژی های نوین و رشد اشتغال از طریق جلب و هدایت سرمایه های داخلی و خارجی در سال ۱۳۷۶، تاسیس شد.

این مجموعه اقتصادی – تفریحی – گردشگری بر مبنای مطالعات کامل و منطبق با اصول مهندسی و شهرسازی بنا شده و دارای و دارای طرح توسعه تا ۴ هزار هکتار است. در حال حاضر منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید، تنها منطقه ویژه اقتصادی تخصصی در زمینه صنایع خودروسازی، قطعه‌ سازی و صنایع وابسته به آن در کشور است. از مزیت های این منطقه، قرار داشتن در حاشیه جاده ترانزیتی کرمان – پاکستان و در فاصله ای کوتاه از اسکله های شهید باهنر و شهید رجایی است.

اما نکته مهم دیگر این که شهرستان بم علاوه بر جاذبه های متعدد گردشگری، دارای زیر ساخت های قوی حمل و نقل نیز هست. برای مثال فرودگاه بم یکی از مجهز ترین و پر ترافیک ترین فرودگاه های ایران است.

از فرودگاه بم برای جا به جایی مسافر و همچنین حمل بار استفاده می شود. همچنین مسیر راه آهن نیز از دیگر امکاناتی است که رفت و آمد و حمل و نقل به این منطقه را میسر کرده است.

ارگ جدید، شهرکی مدرن با پیشرفته ترین امکانات، منطقه ای توریستی به حساب می آید که دارای ۶۰۰۰ هزار هکتار مساحت است. در این شهرک، واحدهای مسکونی و خدماتی متعددی قرار دارند. علاوه بر این، چند باغ ایرانی هم از دیگر جاذبه های آن است.

مطلب مرتبط: فرودگاه بین المللی، شاهراه ورود گردشگران به ایران

ارگ جدید بم
ارگ جدید بم

بهترین زمان بازدید از ارگ جدید بم

به خاطر اینکه منطقه کرمان کویری و خشک می‌باشد در فصول گرم مانند تابستان دمای هوا بسیار بالا و در زمستان هوا بسیار سرد است. از این رو بهترین فصل برای سفر به کرمان و بازدید از ارگ جدید بم و دیگر اماکن گردشگری این منطقه فصل بهار می‌باشد. در این فصل آب و هوا معتدل است و از گرمای آزاردهنده تابستان و سرمای طاقت فرسای زمستان خبری نیست.

اقامت در ارگ جدید بم

برای مسافرانی که به کرمان سفر می‌کنند و قصد بازدید از ارگ جدید بم را دارند، هتل چهارستاره‌ای که در این منطقه وجود دارد را پیشنهاد می‌کنیم. هتل ارگ جدید بم دارای ۸۰ واحد اقامتی بسیار تمیز و شیک است و از امکانات و خدمات رفاهی کامل و مناسبی برخوردار می‌باشد. از مهمترین امکانات این هتل می‌توان به رستوران، استخر، زمین تنیس، پارکینگ و … اشاره نمود.

امکانات تفریحی و اقامتی ارگ جدید بم

ارگ جدید بم در فاصله ای کوتاه از مرکز شهر و ارگ قدیم بم واقع است و دارای فضای زیبا و مجهز تفریحی شامل استخر سرپوشیده و روباز، پیست‌ های سوارکاری، دریاچه بزرگ تفریحی، آمفی‌ تئاتر، سالن های ورزشی، کتابخانه، سالن اجتماعات، انواع رستوران های ایرانی و فرنگی و همچنین چندین هتل شیک و کافه تریا و غیره است.

هتل های بم
هتل های بم

برخلاف تصور برخی که فکر می ‌کنند بم، یک شهر خشک و بیابانی است، اما این منطقه منابع آب بسیار غنی دارد. به همین دلیل، در این شهر فضای سبز گسترده ای به چشم می خورد. تنها در ارگ جدید بیش از ۲۶۰ هکتار فضای سبز شامل هزاران اصله نخل در دو نخلستان می بینید که از طریق دو رشته قنات حسین آباد و دولت آباد آبیاری می شوند.

این ارگ دارای چندین دریاچه مصنوعی و آب نما است. به علاوه دو اسکله تفریحی هم در این منطقه قرار دارد. فضای سبز نسبتا وسیعی نیز در ارگ جدید ایجاد شده است که می توانید در آنجا ساعتی را استراحت کنید. همچنین رانندگی با موتو چهارچرخ، دوچرخه سواری و سوارکاری از جمله تفریحاتی است که در این شهرک، می توانید تجربه کنید.

جاهای دیدنی بم
جاهای دیدنی بم

در مجموعه ارگ جدید بم در طول تعطیلات و به ویژه ایام نوروز، برنامه های متنوع شاد و سرگرم کننده از جمله نورافشانی و آتش بازی، اجرای موسیقی زنده، جنگ شادی و غیره نیز اجرا می ‌شود.

اگر هنوز برای سفر نوروز خود برنامه ریزی نکرده اید یا هنوز به نتیجه خاصی نرسیده اید، می توانید با اطمینان، سفر به استان کرمان و بازدید از شهر بم و جاذبه های گردشگری آن را در برنامه خود بگنجانید.

رزرو هتل های بم

رزرو هتل های کرمان

برای رزرو بهترین هتل ها در بم یا استان کرمان هم می توانید روی اقامت ۲۴ حساب کنید. ما هتل های دلخواهتان را با مناسب ترین قیمت، در اختیار شما قرار خواهیم داد. برای اطلاع از تخفیف هتل ها، به سایت اقامت ۲۴ سری بزنید.

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

۴.۷/۵ - (۲۰۵ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. Firozi

    رفتار نامناسب همیاران انتظامات ارگ جدید بم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×