» راهنمای سفر به ایران » استان تهران » تهران » پیست دیزین کجاست و چرا باید حتما به آن سر بزنیم؟
پیست دیزین
تهران

پیست دیزین کجاست و چرا باید حتما به آن سر بزنیم؟

۲۲ دی ۱۳۹۸ 10۰2,322

شاید برای بسیاری از ما بهار و تابستان فصول ایده‌‌آل سفر به حساب بیایند. اما هستند افرادی که سردی و گرمی هوا برایشان مطرح نیست و در هر شرایطی دل به طبیعت می‌زنند. دسته‌ای از این افراد، عاشقان اسکی و ورزش‌های زمستانی هستند. با بارش برف در روزهای اخیر، پیست‌های اسکی بین‌المللی ایران پر برفتر و آماده تر برای استقبال علاقمندان است. یکی از این پیست‌های بین‌المللی، پیست دیزین است. امروز با در وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید تا بیشتر در مورد این پیست صحبت کنیم.

پیست دیزین کجاست؟

پیست دیزین در استان البرز و در فاصله ۷۰ کیلومتری کرج قرار دارد. بهترین مسیر برای رسیدن به پیست دیزین انتخاب جاده چالوس است. کافیست در مسیر جاده چالوس پس از گذشت از هتل گچسر از ورودی ولایت‌رود وارد شوید تا به دیزین برسید. شما می‌توانید این مسیر را بدون در نظر گرفتن ترافیک حدودا ۲ ساعت و نیمه طی کنید.

پیست بین‌المللی دیزین
پیست بین‌المللی دیزین

می‌توانید از مسیر فشم هم به پیست دیزین برسید. کافیست از اتوبان بابایی به سمت لشکرک شمالی رفته و دو راهی قوشک را به سمت فشم بروید.

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های تهران با تخفیف

چرا دیزین؟

به همین سادگی می‌توانید برای مدتی از دود و دم تهران فاصله بگیرید و ساعاتی در هوای تازه دل کوهها در کنار خانوادتان تفریح کنید. حتی اگر اهل اسکی کردن هم نباشید می‌توانید به صورت تفریحی با این رشته جذاب و مفرح آشنا شوید.

البته تجهیزات و لوازم اسکی بسیار گران‌قیمت هستند اما اگر نمی‌خواهید به صورت جدی این رشته را دنبال کنید مجبور نیستید این وسایل را خریداری کنید. شما می‌توانید وسایل مورد نیاز را از پیست اجاره کنید و در انتهای روز آنرا برگردانید.

تفریحات زمستانی
تفریحات زمستانی

پست بین‌المللی اسکی دیزین شهرتی جهانی دارد و سالانه توریست‌های زیادی تنها به قصد اسکی در دیزین و شمشک به ایران می‌آیند. بنابراین امکانات این پیست دست کمی از پیست‌های اسکی جهان ندارد. این پیست که حول حوش ۱۳۴۰ تاسیس شد مورد تایید فدراسیون جهانی اسکی هم هست.

پیست دیزین دارای ۲۳ پیست مختلف است که این نکته بسیار مهمی است. از اینرو که پیست اسکی حرفه‌ای‌ها از مبتدی‌ها جداست. جالب است بدانید پیست دیزین دارای پیست چمن هم برای فصل تابستان هست. پیست دیزین دارای دوبل‌مایر، سی چال، پشت ویل، هفت تله اسکی بشقابی، مبتدی، چمن و یک تله اسکی چکشی می‌باشد.

اسکی در دیزین
اسکی در دیزین

تفریحات پیست دیزین

شما می‌توانید با استفاده از تله سی یژ یا بالابر که شبیه به تله کابین هستند اما تنها از یک نیمکت تشکیل شده‌اند، به بالای قله بروید. البته باید اضافه کرد که پیست دیزین دارای تله‌کابین نیز هست.

بالابر قله دیزین
بالابر قله دیزین

شما هم اگر یکبار این رشته را امتحان کنید قطعا به آن علاقمند خواهید شد. به همین منظور داخل مجموعه مدرسه آموزش اسکی آلپاین و اسنوبورد برای کسانی که خواهان یادگیریند وجود دارد. در اسنوبورد شما یک چوب اسکی پهن و بزرگ دارید که هردو پا روی آن فیکس می‌شوند. اما در آلپاین هر پا روی یک چوب باریک اما بلندتر فیکس می‌شود.

مزیت استفاده از جاده فشم، بازدید از روستاها و مناظر زیبا و جذاب مسیر است. فشم، لواسان و میگون بسیار زیبا و سرسبز هستند. می‌توانید با توقف در جاده از زیبایی‌های مسیر هم بهره ببرید.

نقشه دیزین
نقشه دیزین

دیزین دارای دو هتل هم هست که در صورت تمایل برای اقامت می‌توانید این هتل‌ها را انتخاب کنید. هتل جهانگردی دیزین و هتل گاجره دیزین که می‌توانید در صورت نیاز برای رزرو هتل از اقامت ۲۴ اقدام فرمایید.

در نزدیکی این هتل‌ها یک زمین تنیس هم برای علاقمندان به این رشته وجود دارد. از دیگر تفریحات مجموعه می‌توان به تیراندازی با کمان، پاراگلایدر، دوچرخه‌سواری در کوه و کایت‌سواری نیز اشاره کرد. البته قطعا کوهنوردی اولین چیزی است که ممکن است به ذهنتان خطور کند اما برای کوهنوردی در برف و یخ حتما باید با تجهیزات کامل اقدام کنید.

مجموعه دارای چندین رستوران و کافه برای استراحت و خوردن آشامیدن می‌باشد. این سبب می‌شود که بتوانید یک روز کامل را به همراه دوستان و خانواده خود در مجموعه بگذرانید. نکته مثبت این است که پمب بنزین حدود ۲۰ کیلومتر با مجموعه پیست فاصله دارد و می‌توانید روی آن حساب کنید.

رستوران‌های دیزین
رستوران‌های دیزین

هزینه‌های دیزین

شاید بسیاری از ما فکر کنیم که سفر به دیزین سفر گرانی است. البته شاید هم واقعا اینطور باشد. ورودی دیزین چیزی حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ هزار تومان برای هر نفر است که این هزینه در روزهای شنبه تا سه‌شنبه ارزان‌تر هم می‌شود. البته این ورودی غیر از هزینه اجاره وسایل اسکی و دیگر هزینه‌هایتان است. پس شاید بتوان گفت سفر به دیزین حداقل سفر ارزانی هم نیست اما شاید تجربه متفاوت آن ارزش هزینه‌ای که می‌کنید را داشته باشد.

تله کابین پیست دیزین

امکانات بالابر منطقه دیزین شامل ۴ تله کابین شاله، قله، دره و چمن و ۲ تله سیژ قله و چمن می‌باشد. تله کابین دره مسیر طولانی تری را نسبت به سایرین طی می‌نماید و به ارتفاع ۵۱۰ می‌رسد. تله کابین چمن که از رستوران شروع می‌شود تا ارتفاع ۳۸۰ متری اسکی بازان را منتقل می‌کند.

بهترین زمان رفتن به دیزین

زمان فعالیت پیست اسکی دیزین به دلیل بارش برف بهتر و بیشتر از اوایل آذر ماه تا اواخر اردیبهشت می‌باشد. البته در روزهایی که هواشناسی وضعیت جوی منطقه را نامساعد گزارش کند امکان استفاده از این پیست نمی‌باشد. روزهای آفتابی اواسط زمستان به دلیل حجم برف بیشتر و هوای مساعدتر بهترین زمان برای رفتن به دیزین و استفاده از تفریحات مختلف آن به شمار می‌رود.

همچنین در فصل تابستان نیز می‌توان برای اسکی روی چمن و البته استفاده از طبیعت و مناظر زیبای این منطقه به سراغ این پیست بروید.

منبع: اقامت ۲۴

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×