» دانستنی‌های سفر » شستن لباس در سفر بدون استفاده از ماشین لباسشویی!
شستن لباس بدون لباسشویی در سفر
دانستنی‌های سفر

شستن لباس در سفر بدون استفاده از ماشین لباسشویی!

۹ دی ۱۳۹۸ 12۰2,169

اگر بخواهید سبک سفر کنید و در عین حال تمیز بمانید باید لباسشویی در سفر را بیاموزید. اما با این حال هیچکس نمی‌خواهد وقت ارزشمند سفر را دنبال خشکشویی بگردد یا هزینه‌های سرسام‌آور لباسشویی در هتل را بپردازد! پس با ما در بلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید تا با هم راه‌حلهایی برای این کار را بررسی کنیم.

لباسشویی در سفر
لباسشویی در سفر

روش‌های لباسشویی در سفر

برای کسانی که سفر می‌کنند سبک سفر کردن بسیار مهم است. هرچه بارتان سبکتر باشد آزادی عملتان بیشتر است. این سبب می‌شود که ترجیح شما برداشتن لباس‌های کمتری باشد. لباس‌های کمتر خود به معنی اینست که احتمال کثیف شدن این لباس‌ها نیز بیشتر است. پس این نکته بسیار حائز اهمیت است که بتوانیم حین سفر لباسهایمان را تمیز کنیم! جدا از اینکه ممکن است لباسشویی در هتل یا خشکشویی هزینه اضافی به شما تحمیل کند، ممکن است در برخی موارد حتی ماشین لباسشویی در دسترستان نباشد! پس با ما همراه باشید با روش‌هایی بسیار کارامد که می‌توانند این مشکل را برایتان حل کنند.

استفاده از کیسه‌های پلاستیکی زیپی

این روش بسیار ساده و کارامدی برای شست و شوی لباسهاست. البته اگر شاید برای لباسهای حجیم جوابگو نباشد اما برای شستن تی‌شرت و لباس زیر ایده‌آل است. کافیست لباس خود را در یک کیسه پلاستیکی زیپی بیاندازید و مقداری آب و ماده شوینده درون آن بریزید. پس از بستن در کیسه و درزگیری کافیست آن‌را مقداری چنگ بزنید. این کار را با دقتی انجام دهید که کیسه پلاستیکی پاره نشود.

کیسه پلاستیکی زیپ‌دار
کیسه پلاستیکی زیپ‌دار

کیسه‌های شست و شوی اسکرابا

اگر دوست دارید لباس‌هایتان با کیفیت ماشین لباسشویی شسته شود باید یکی از این کیسه‌ها را تهیه کنید. این کیسه‌ها که بسیار کم حجم و سبک و در عین حال محکم هستند بسیار کارامدند. این کیسه‌ها گیره‌های بخصوصی دارند که در فشرده و چنگ خوردن لباس کمک خواهد کرد. کافیست لباسها، آب و شوینده را درون کیسه بریزید و آنرا بمالید و چنگ بزنید. پس از ۵ دقیقه می‌توانید لباس‌ها را خارج کرده و به همراه کیسه جایی پهن کنید تا خشک شوند! به همین سادگی!

کیسه‌های شستشو اسکرابا
کیسه‌های شستشو اسکرابا

استفاده از شوینده‌های خشک

همراه داشتن شوینده‌های مایع به شدت دست و پاگیراست و ممکن است کل محتویات چمدانتان را خراب کنند. از اینرو استفاده از مواد شوینده خشک بسیار راحت‌تر است و حمل و نقل آنرا آسان می‌کند. این نوع شوینده‌ها جامد هستند و با آب ترکیب می‌شوند. ضمن اینکه بهمراه داشتن مایعات با قوانین پروازی مطابق نیست. بنابراین مواد شوینده خشک می‌تواند بهترین جایگزین باشد.

مواد شوینده خشک
مواد شوینده خشک

شست لباس‌ها در حمام

شاید ساده ترین راه این باشد که هنگامی که می‌خواهید خودتان را بشویید لباسهایتان را هم بشویید. شستن لباس‌ها زیر دوش یکی از متداول ترین روش‌هاییست که مسافران انتخاب می‌کنند. می‌توانید از صابونی که برای شست و شوی بدنتان استفاده می‌کنید هم برای لباسشویی استفاده کنید.

شستشوی لباس در حمام
شستشوی لباس در حمام

خشک کردن لباس‌ها

مطمئنا دلتان نمی‌خواهد وقت زیادی از سفرتان صرف خشک شدن لباسهایتان شود. همینطور نمی‌خواهید مجبور شوید لباس‌های خیس را با خودتان اینور و آنور ببرید و بین وسایلتان بگذارید. پس بهتر است راجع به خشک کردن لباسهایتان استراتژی داشته باشید. بهتر است لباسهایتان را شب بشویید تا در طول شب لباهایتان خشک شده باشند. سعی کنید نقاط گرمتر در شب و نقاط نورگیر را در روز برای خشک کردن لباسهایتان انتخاب کنید. باید قبل از شستن لباسهایتان زمان خشک شدن را محاسبه و این کار را با برنامه انجام دهید.

خشک‌کردن لباس
خشک‌کردن لباس

استفاده از لکه‌بر دستی

به همراه داشتن یک لکه‌بر دستی در موارد عجله‌ای بسیار کاربردی خواهد بود. این موارد از قبیل لکه‌های نوشیدنی یا غذا را می‌توان با این لکه‌برهای سریع محو کرد یا حداقل به حالت بهتری رساند. اگر بتوانید بلافاصله پس از ایجاد لکه از این لکه‌برها استفاده کنید احتمال ماندن لکه بر لباستان را بسیار کاهش خواهید داد.

لکه‌بر دستی
لکه‌بر دستی

ماشین‌ لباسشویی سفری

البته این مورد را نمی‌توانید در کوله یا چمدانتان جای دهید. اما اگر سفری طولانی با قایق یا ماشین شخصیتان دارید می‌توانید یکی از این ماشین لباسشویی‌های کوچک را همراه خود ببرید. این ماشین لباس‌شویی ها بدون برق کار می‌کنند و زیاد بزرگ هم نیستند اما می‌توانید به راحتی لباسهایتان را با آنها بشویید.

ماشین لباسشویی سفری
ماشین لباسشویی سفری

منبع: اقامت ۲۴

۳.۴/۵ - (۱۰ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×