» دانستنی‌های سفر » سفر با دوچرخه ، نکات ایمنی برای راحتی و سلامت شما در سفر با دوچرخه!
نکات ایمنی سفر با دوچرخه
دانستنی‌های سفر

سفر با دوچرخه ، نکات ایمنی برای راحتی و سلامت شما در سفر با دوچرخه!

۲۳ آبان ۱۳۹۸ 9۰1,657

دوچرخه‌سواری ضمن اینکه تفریح جذابیست، وسیله حمل‌ونقل خوب و سبزی برای شهرهاست. حال آنکه سفر با دوچرخه نیز راهی برای کسانی است که هیجان بیشتری از سفرشان می‌خواهند. البته برای سفرهای درازمدت شما نیاز به آمادگی بدنی بسیار بیشتری خواهید داشت.

نکات ایمنی سفر با دوچرخه

نکات ایمنی سفر با دوچرخه
نکات ایمنی سفر با دوچرخه

مسلما قواعد سفر با دوچرخه با سفرهای معمولی با وسایل نقلیه دیگر کاملا متفاوت است. قبل از چنین سفری قطعا باید تحقیقات زیادی در مورد این مدل سفر انجام دهید. همچنین که نیازمند آمادگی جسمانی بالایی خواهید بود. سفر دوچرخه سفر سختیست و باید در مورد نکات ایمنی بسیار با احتیاط عمل کنید. با ما در وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید تا نکاتی در مورد امنیت و راحتی در سفر با دوچرخه را برایتان شرح دهیم.

مطالب مرتبط:

سفر با دوچرخه، آغاز یک ماجراجویی

باید ها و نباید های سفر با دوچرخه

در دیدرس باشید (قابل رویت باشید)

چراغ های دوچرخه - ایمنی سفر با دوچرخه
چراغ های دوچرخه – ایمنی سفر با دوچرخه

اگر در معرض دید نباشید راننده‌های عبوری شمارا نخواهند دید و احتمال تصادف بالا خواهد رفت. بهترین راه، استفاده از چراغ‌های دوچرخه بخصوص برای پشت آن است. این چراغ‌ها معمولا گیره‌هایی دارند که به دوچرخه یا به کلاه ایمنی یا لباستان متصل می‌شوند. این چراغ‌ها به راحتی وصل و جدا می‌شوند پس می‌توانید از آن برای دوچرخه‌های اجاره‌ای هم استفاده کنید. این چراغ‌ها معمولا برای ساعات طولانی دوام دارند و قابل شارژ هستند. برای دوچرخه سواری در جاده‌ها و در شب، بهتر است یک چراغ پرنورتر در جلوی دوچرخه استفاده کنید. همچنین می‌توانید از یک هدلامپ روی کلاه ایمنیتان برای دید روبرو استفاده کنید.

از ایما و اشاره استفاده کنید

اشارات راهنما برای سفر با دوچرخه
اشارات راهنما برای سفر با دوچرخه

روی دچرخه خبری از چراغ راهنما و چراغ ترمز نیست! بنابراین باید جهت حرکت خودتان را با ایما و اشاره به سایرین نشان دهید. این علائم که در زیر می‌بینید بین‌المللی هستند و همه‌جا کاربرد دارند. البته باید در نظر داشته باشید که این نشانه‌ها ممکن است در شب قابل مشاهده نباشند. یا حتی ممکن است برای رانندگانی که این نشان‌ها را نمی‌شناسند گیج‌کننده باشند. چراغ‌ها خطری وجود دارند که با یک سنسور هوشمند میزان سرعت شما را تشخیص می‌دهند. این چراغ‌ها مانند چراغ ترمز عمل می‌کنند و با کاهش سرعت میزان نوردهی آن زیاد می‌شود. این تغییر نور به پشت‌سری‌ها هشدار می‌دهد که شما سرعت خود را کم کرده‌اید یا در حال توقفید. البته شما می‌توانید برای دوچرخه هم چراغ راهنما نصب کنید.

عابرین پیاده را از حضورتان با خبر کنید

زنگ دوچرخه - ایمنی سفر با دوچرخه
زنگ دوچرخه – ایمنی سفر با دوچرخه

لازم است که عابرین پیاده را از حضور و حرکت خود از اطرافشان آگاه کنید. شاید به عنوان عابر برای شما فریاد یک دوچرخه‌سوار که می‌خواهد به چپ برود آزاردهنده باشد. اما شاید تنها زمانی که خود شما سوار دوچرخه باشید علت آن را درک کنید. اینکه ناغافل از کنار عابر بگذرید ممکن است باعث ترس آنها شود. استفاده از یک زنگ یا بوق کوچک می‌تواند به سایر عابرین حضور شما را اطلاع دهد. از زنگ‌ها و بوق‌های بسیار بلند یا آزاردهنده استفاده نکنید. سعی کنید بوقی انتخاب کنید که با صدای بوق وسایل نقلیه دیگر اشتباه گرفته نشود.

مراقب دزدان دوچرخه باشید

قفل دوچرخه - ایمنی سفر با دوچرخه
قفل دوچرخه – ایمنی سفر با دوچرخه

طبق تحقیقات انجام شده سالانه به‌طور‌متوسط ۱۸۸۵۰۰ دوچرخه دزدیده می‌شوند. حتی برای توقف‌های کوتاه هنگام سفر با دوچرخه دوچرخه خود را قفل کنید. حتی اگر بخواهید برای یک خرید کوچک از سوپر مارکت یا کافه توقف کنید. بهتر است قفلی انتخاب کنید که علاوه بر استحکام سبک باشد. البته نگذارید سبک بودن قفل شما را گول بزند و از استحکام قفل قافل شوید. شما وزن اضافه را می‌توانید بکشید اما به شرطی که دوچرخه‌ای برای شما مانده باشد!

سعی کنید خشک و تمیز باقی بمانید

گلگیر دوچرخه - ایمنی سفر با دوچرخه
گلگیر دوچرخه – ایمنی سفر با دوچرخه

مسلما هیچکس دوس ندارد کثیف و با لباس‌های گلی سفر کند. مخصوصا وقتی دارید به مقصد نزدیک می‌شوید دوست دارید ظاهری آراسته و تمیز داشته باشید. بنابراین اطمینان حاصل کنید که دوچرخه شما گلگیر‌های مناسب و کاربردی داشته باشد. در این زمینه نباید زیبایی شما را گمراه کند. چه بسا بسیاری گلگیرهای زیبا به خاطر عدم کارایی همی لباسهایتان را خیس و گلی کرده باشند. پس در نظر داشته باشید گلگیری مستحکم و سبک که طول بیشتری از لاستیک را بپوشاند انتخاب کنید.

کلاه ایمنی را فراموش نکنید!

کلاه ایمنی - نکات ایمنی سفر با دوچرخه
کلاه ایمنی – نکات ایمنی سفر با دوچرخه

اگر بخواهید فقط یکی از نکات ایمنی که گفتیم را رعایت کنید همین نکته است! همواره هنگام دوچرخه‌سواری و خصوصا سفر با دوچرخه از کلاه ایمنی استفاده کنید. در نظر داشته باشید کلاه ایمنی که می‌خرید استاندارد باشد. کمیسیون ایمنی مصرف کنندگان (CPSC) یکی از این نهادهای استانداردکننده است. سبک بودن در عین استحکام از ویژگی یک کلاه ایمنی مطلوب است.

 

منبع: اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×