بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» دانستنی‌های سفر » ملزومات سفر پاییز ؛ برای سفر در هوای غیرقابل پیش‌بینی پاییز چه همراه برداریم؟
سفر پاییز
دانستنی‌های سفر

ملزومات سفر پاییز ؛ برای سفر در هوای غیرقابل پیش‌بینی پاییز چه همراه برداریم؟

۶ آبان ۱۳۹۸ 13۰1,718

پاییز فصلی زیبا و در عین حال بسیار غیر قابل پیش بینی است. دمای هوا با غروب خورشید به یکباره افت می‌کند. آسمان صاف به یکباره ابری و بارانی می‌شود و هوا امروز تابستانی و فردا زمستانی می‌شود. این ماجرا چمدان بستن برای سفر پاییز را بسیار دشوار می‌کند. امروز با هم به مواردی می‌پردازیم که همراه داشتنشان در سفر پاییزی خیالتان را راحت می‌کند. با ما در بلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

مواردی مهم برای سفر پاییز

سفر پاییز
سفر پاییز

مطلب مرتبط:

های دیدنی ایران در پاییز که باید به آن سفر کرد

چند لایه بپوشید

یکی از تکنیک‌های مهم لباس پوشیدن در پاییز چند لایه پوشیدن است. شما می‌توانید به جای پوشیدن یک کت یا جاکت گرم جاگیر چند لایه لباس بپوشید. البته باید سعی کنید لباس‌هایی انتخاب کنید که با سایر لباسهایتان همخوانی داشته باشد. از طرفی باید دقت کنید لباسی انتخاب کنید که هم زیاد جاگیر نباشد هم به قدر کافی گرم باشد. استفاده از پولارهای ریزبافت که سبک و گرم و کم حجم هستند بسیار توصیه می‌شود. همچنین بادگیرهای بسیار کم حجم که علاوه بر بادگیر بودن ضد آب باشند. این لباسها در سفر پاییز می‌توانند بسیار کاربردی باشند.

چند لایه لباس پوشیدن - ملزومات سفر پاییز
چند لایه لباس پوشیدن – ملزومات سفر پاییز

ژاکت های چند منظوره

ژاکت‌های زمستانی برای زمستان و هوای سر بسیار دلپذیر هستند. اما همین که به طرف ظهر می‌رویم و هوا گرمتر می‌شود زیادی گرم هستند. از طرفی درآوردن آن باعث می‌شود حجم زیاد آن برای حمل و نقل دچار دردسر شود. اما راه حلی برای این واقع نیز وجود دارد.

ژاکت چند منظوره - ملزومات سفر پاییز
ژاکت چند منظوره – ملزومات سفر پاییز

باید برای خودتان ژاکتی تهیه کنید که چند لایه باشد و این لایه ها قابلیت جدا شدن داشته باشند. این ژاکت‌ها دارای یک لایه خارجی هستند که معمولا ضد آب هستند و از نفوذ آب به درون هنگام باران جلوگیری می‌کنند. از طرفی یک لایه داخلی قابل جداشدن هم دارند که گرم تر است. می‌توانید تک تک این لایه‌ها را نیز جداجدا بپوشید.

مطلب مرتبط:

لباس مناسب سفر؛ در هر سفری چه لباسی باید بپوشیم؟

کفش‌های سبک و ضدآب

در فصل زیبای پاییز همواره باید منتظر بارش‌ها بود. شما هم بهتر است در سفر پاییز خود فکر همه‌جای کار را کرده باشید. کفش یکی از مهمترین وسایل شما در سفر است. مهم است که کفش شما علاوه بر راحتی سبک باشد. حال آنکه برای آمادگی برای بارش‌ها نیز بهتر است کفش‌هایتان ضدآب باشد.

کفش سبک و ضد آب - ملزومات سفر پاییز
کفش سبک و ضد آب – ملزومات سفر پاییز

بیشتر بخوانید:

انواع کفش کوهنوردی ؛ چه کفشی برای سفر شما مناسب است؟

چتر ضد باد

چتر یکی از ملزومات سفر پاییزی به حساب می‌آید. مخصوصا اگر شما از کسانی باشید که از خیس شدن بیزارید. البته باید دقت داشته باشید که ما اکثر اوقات هنگام باران اولین و ارزانترین چتری که می‌بینیم را می‌خریم. این چترها معمولا با اولین باد و ضربه خراب می‌شوند. پس بهتر است به جای چند بار هزینه کم برای چتر، یک بار یک چتر مناسب بخرید. چتری که در مقابل باد هم استقامت خوبی داشته باشد. سعی کنید این چتر را در اندازه‌ای تهیه کنید که علاوه بر کارایی خوب جای زیادی هم نگیرد.

چتر ضد باد
چتر ضد باد

پانچو باران

البته شاید پوشیدن پانچو خیلی زیبا به نظر نیاید. اما وقتی باران تمام شود و تمام لباسهایتان خشک باشد قطعا راضی خواهید بود. پانچوهای باران معمولا بسیار ارزان و کم حجم هستند. حتی می‌توانید آن را همراه خود در کیف دستیتان داشته باشید تا در صورت باران سریعا از آن استفاده کنید.

پانچو باران - ملزومات سفر پاییز
پانچو باران – ملزومات سفر پاییز

شلوار های شلوارک شو

گاهی در یک سفر پاییزی مقصد آنقدر غیرقابل پیش‌بینی است که همواره شمارا غافلگیر می‌کند. صبح سرد است و ظهر به شدت گرم. شلوارهای شلوارک شو یکی از راهکارهای بسیار ساده و مناسب برای مقابله با این شرایطند. شما به راحتی می‌توانید خود را با شرایط جدید وقف دهید. البته شاید همه‌جا نتوانید شلوارک بپوشید! اما این دلیل نمی‌شوید که این مورد را مدنظر قرار ندهید.

شلوار شلوارک شو - سفر پاییز
شلوار شلوارک شو – سفر پاییز

شال‌های پشمی

این شال‌های بزرگ بسیار کاربردی مناسب برای انواع شرایطند. می‌توانید از آن‌ها به عنوان شال یا روسری استفاده کنید. از طرفی می‌توانند در هواپیما یک پتوی سفری کوچک برای شما باشند. کافیست همراه داشتن یکی از این شالهای بزرگ را تجربه کنید تا ببینید چطور به کمکتان می‌آیند. این شالها علاوه بر سبک بودن بسیار راحت جمع می‌شوند و حجم کمی را اشغال می‌کنند.

شال های پشمی - ملزومات سفر پاییز
شال های پشمی – ملزومات سفر پاییز

زیرشلواری

پوشیدن زیرشلواری‌های تنگ می‌توانند در بسیاری از موارد پاهای شما را گرم نگه دارند. گرم ماندن پاهایتان تا حدود زیادی کمک می‌کند تا شما گرم بمانید. این زیرشلواری‌ها علاوه بر اینکه تیپ شما را بهم نمی‌ریزند پاهایتان را گرم می‌کنند.

کرم ضد آفتاب

شاید با خود فکر می‌کنید اگر در تابستان سفر نمی‌کنید و به ساحل نمی‌روید نیازی به ضد آفتاب نیست. اما کرم ضد آفتاب را در هر شرایطی نیاز خواهید داشت. حتی اگر بدن شما هم با لباس پوشیده باشد، صورت و دستهایتان نیاز به ضد آفتاب دارند. پس همراه داشتن کرم ضد آفتاب را در هیچ فصلی فراموش نکنید.

کرم ضد آفتاب - ضروریات سفر پاییزی
کرم ضد آفتاب – ضروریات سفر پاییزی

 

منبع: اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×