» جاذبه های گردشگری چهار محال و بختیاری » چهارمحال بختیاری، دور افتاده اما زیبا
طبیعت چهارمحال بختیاری
جاذبه های گردشگری چهار محال و بختیاری

چهارمحال بختیاری، دور افتاده اما زیبا

۱۷ شهریور ۱۳۹۸ 15۱2,334

استان چهارمحال و بختیاری، از جمله استان هایی است که شاید کمتر مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. اما این دلیل بر جذاب نبودن آن نیست.

استان چهارمحال و بختیاری از استان های سردسیری و کوهستانی با جاذبه های طبیعی بسیار است. همچنین این استان دارای پیشینه ای طولانی است و تاریخ آن به دوره اشکانیان و ساسانیان باز می کردد. جاهای دیدنی چهارمحال بختیاری کم نیست، تنها نیاز به معرفی دارد.

برای رزرو هتل در شهرکرد به سایت اقامت ۲۴ مراجعه کنید.

بنابراین در این روز های پایانی تابستان، سری می زنیم به این استان خوش آب و هوا تا با دیدنی های آن بیشتر آشنا شویم. شاید تصمیم گرفتید برای سفر تابستان، این استان را انتخاب کنید.

مطلب مرتبط: مقاصد خنک برای سفرهای تابستانی

طبیعت چهارمحال بختیاری
طبیعت چهارمحال بختیاری

جاهای دیدنی چهارمحال بختیاری

جاذبه های دیدنی چهارمحال و بختیاری به دو دسته جاذبه های طبیعی و آثار باستانی تقسیم می شوند:

آبشار چهارمحال بختیاری
آبشار چهارمحال بختیاری

جاذبه های گردشگری طبیعی

۱- منطقه کوهرنگ 

از خوش آب و هوا ترین مناطق و جاهای دیدنی چهارمحال بختیاری، منطقه کوهرنگ در شمال غربی این استان است. همچنین پیست اسکی چلگرد، از جاذبه های گردشگری این استان است. چشمه کوهرنگ هم اصلی ترین سر چشمه­ رود کارون است که از این منطقه سرازیر می شود.

آبشار دره عشق
آبشار دره عشق

۲- آبشار دره عشق

آبشار عشق در شهرستان اردل در فاصله ۱۳۰ کیلومتری شهرکرد قرار گرفته است. در میان طبیعت بکر این منطقه، کوهی قرار دارد که آب از ارتفاع ۱۰۰ متری به شدت می جوشد و به پایین می ریزد. جریان رودخانه کارون، انارستان، شالیزار ها و باغ های اطراف آبشار هم از دیگر زیبایی های خیره کننده این منطقه است.

مطلب مرتبط: آبشار زرد لیمه ، طبیعت بکر و پنهان چهارمحال و بختیاری

آبشار آتشگاه
آبشار آتشگاه

۳ آبشار آتشگاه

خروش آبشاری جوشان در استان چهارمحال بختیاری، حتما شما را به وجد خواهد آورد. آبشار آتشگاه در فاصله ۱۹۰ کیلومتری شهرکرد قرار دارد. در مسیر این آبشار به روستای میلاس و سردشت می رسید. روستای آتشگاه در ۴۰ کیلومتری لردگان و در دره ای زیبا است. میان این دره رودخانه ای در جریان است که در محاصره درختان بلند و سنگ های آهکی قرار گرفته است. آبشار آتشگاه از بالای دره ای با ۳ کیلومتر ارتفاع به پایین می ریزد.

۴ پارک جنگلی پروز

پارک جنگلی پروز در ۵۰ کیلومتری لردگان با طبیعتی بکر و درختان سربه فلک کشیده، شالیزار ها و چشمه های جوشان، منتظر شما هستند تا سری به آن بزنید و از طبیعت مسحورکننده آن لذت ببرید. مطمئنا خاطره بازدید و اقامت در این منطقه را هرگز از یاد نخواهید برد.

غار سراب
غار سراب

۵ غار سراب

غار سراب در فاصله ۵۶ کیلومتری جنوب غرب شهرکرد است و جاده ای آسفالته در کنار دره ای زیبا دارد. در انتهای مسیر، پس از حدود ۱۵ دقیقه پیاده روی به غار می رسید. غار سراب دو دهانه دارد که از یکی از دهانه ها، رودی خروشان جاری است. در بعضی از قسمت های غار، قندیل هایی با ارتفاع ۱۵ متر خواهید دید.

تالاب گندمان
تالاب گندمان

۶ تالاب گندمان

در استان چهارمحال بختیاری، علاوه بر آبشار، تالاب های بسیاری هم می توانید ببینید. اما از میان همه تالاب ها، تالاب گندمان از شهرت بیشتری برخوردار است. این تالاب با ۹۸۰ هکتار وسعت در شهرستان گندمان قرار دارد و از بهترین مناطق برای تماشای پرندگان و طبیعت بکر است.

۷ چشمه کوهرنگ

برای رفتن به چشمه کوهرنگ باید از شهرستان کوهرنگ گذر کنید. چشمه کوهرنگ از دامنه زرد کوه سرچشمه می گیرد و از مسیری پر پیچ و خم می گذرد و به سد کوهرنگ می رسد و سپس به زاینده رود می ریزد. اطراف این چشمه عشایر و کوچ نشینان را می بینید که از طبیعت بکر و آرام آن برای اسکان استفاده کرده اند.

۸ منطقه حفاظت شده سبز کوه

منطقه حفاظت شده سبزکوه، ۶۲ هزار هکتار وسعت دارد و در میان شهرستان های بروجن، لردگان و اردل واقع شده است. وجود کوه ها، مراتع، جنگل ها و آبشار ها موجب شده که آب و هوای گوناگون و حیات وحش متنوعی از جمله بز، کبک، خرس قهوه ای، سنجاب و غیره در این منطقه وجود داشته باشد.

۹- پارک ملی تنگ صیاد

در جاده شهرکرد به اصفهان و در ۱۵ کیلومتری شهرکرد، پارک ملی تنگ صیاد قرار دارد که از حیات ‌وحش و مناظری باور نکردنی برخوردار است.

دشت لاله های واژگون
دشت لاله های واژگون

۱۰- دشت لاله­ های واژگون

دشت لاله های واژگون، در فاصله ۹۵ کیلومتری از شهرکرد در شمال غربی فارسان قرار دارد. مساحت این دشت، حدود ۳۴۰۰ هکتار است و دو نوع از کمیاب ترین لاله های واژگون با نام های سوسن چل­ چراغ و اشک مریم در این منطقه می روید .

بنا های قدیمی استان

بخش دیگری از جاهای دیدنی چهارمحال بختیاری ، بنا های قدیمی آن است که دست کمی از جذابیت های طبیعی آن ندارد. از جمله این بنا ها:

پل زمان خان
پل زمان خان

۱- پل زمان خان 

پل زمان خان، توسط یکی از خان های عشایر به نام زمانخان در دوره صفویه، در فاصله ۲۰ کیلومتری شهرکرد و بر روی زاینده رود بنا شد. بازارچه های سنتی، صنایع دستی، پارک ها و ورزش های آبی مانند رفتینگ و کایاک از سرگرمی های این منطقه است .

خانه ستوده
خانه ستوده

۲- خانه ستوده 

خانه ستوده، از آخرین قسمت های به جا مانده از مجموعه بنا های ارگ چالشتر متعلق به اواخر دوره صفوی تا آخر دوره قاجاریه به­ حساب می­ آید. خانه ستوده از جاهای دیدنی چهارمحال بختیاری و محل سکونت یکی از خان ها بوده است که به خانه تاریخی خدا رحم خان شهرت دارد.

 

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

۵/۵ - (۱ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. ۰۰۰۹

    دور افتاده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×