» جاذبه های گردشگری گلستان » توسکستان ، بهشت کمتر شناخته شده دامنه های البرز
جنگل های توسکستان
جاذبه های گردشگری گلستان

توسکستان ، بهشت کمتر شناخته شده دامنه های البرز

۲ شهریور ۱۳۹۸ 17۱2,946

شمال سرسبز ایران همواره یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری مسافران ایرانی بوده و هست. آب و هوای معتدل، دریاچه پهناور خزر، رودهای جاری و جنگل های انبوه و زیبا از دلایل این محبوبیت هستند. یکی از زیباترین و بکرترین جنگل های خته شمال و استان گلستان، جنگل توسکستان است. با ما در وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید تا بیشتر با این منطقه گردشگری کشورمان آشنا شوید.

توسکستان
توسکستان

 

توسکستان کجاست؟

جنگل توسکستان یکی از جاذبه های طبیعی و تفریحی استان گلستان و شهر گرگان است. این منطقه گردشگری بکر در دامنه های شمال شرقی البرز در ۱۳کیلومتری گرگان، در جاده گرگان – شاهرود قرار گرفته است. پس از عبور از روستای جلین، جاده ای فرعی شما وجود دارد که پس از ۱۵کیلومتر شما را به این جنگل می رساند. جاده منتهی به این جنگل ها بسیار پر پیج و خم و مهیج است و نیازمند یک راننده متبحر می باشد. سعی کنید هر از چند گاهی بین راه متوقف شده و از زیبایی های مسیر لذت ببرید.

بنر دسکتاپ رزرو هتل های گرگان از اقامت24

 

جاده پیچ در پیچ توسکستان
جاده پیچ در پیچ توسکستان

 

این جنگل در تمامی فصول مناظر دل انگیزی دارد اما در پاییز چشم اندازهای بی نظیری را اینجا می یابید. رنگین کمانی از رنگ های چشم نواز که شما را متحیر خواهند کرد. البته توسکستان جنگلی چهار فصل است و می توانید همیشه از زیباییهایش لذت ببرید. توسکستان در همسایگی جنگل های جهان نما قرار دارد و جزو جنگل های هیرکانی به حساب می آید. بیشتر درختان این جنگل را درختان توسکا، اورس و بلوط تشکیل می دهند. هنگامی که هوا ابریست فضای این جنگل ها بسیار رویایی و بی نظیر است.

 

جنگل های توسکستان
جنگل های توسکستان

مطالب مرتبط:

دیوار بزرگ گرگان : آدرس عکس

شمال کجا بریم؟ ۴ فصل در شمال ایران

 

آبان ماه فصل رسیدن بلوط های جنگلی است و در این زمان افراد محلی زیادی به این جنگل ها می آیند. همواره می توانید روی افراد محلی جهت گرفتن راهنمایی برای پیدا کردن جاهای دیدنی منطقه استفاده کنید. افراد بومی و دامداران معمولا بلوط ها را برای فروش و یا خوراک دامهایشان جمع آوری می کنند. کاروانسرای قزلق نیز در این منطقه است که جزو فهرست آثار ملی ثبت شده و مربوط به دوران اسلامی است. این کاروانسرا نمونه ای جذاب از کاروانسراهای کوهستانی متعلق به دوران صفویه است.

اگر قصد سفر به گرگان را دارید،

برای رزرو هتل های گرگان از اقامت ۲۴ اقدام فرمایید.

توسکستان ، مقصد اصلی طبیعت گردان

شکی نیست که اگر به طبیعت گردی علاقه دارید، سفر به این مناطق بکر ییلاقی برنامه ایده آلی برایتان است. جنگل های انبوه و باستانی هیرکانی حس و حال بی نظیری را برایتان به همراه خواهند آورد. صدای گوش نواز آب های جاری در حالی که از بین درختان سر به فلک کشیده می گذرید رویاییست. ترکیب این اصوات را با آواز پرندگان در جنگل های مه گرفته تصور کنید. حتی فکر چنین فضایی برای شما آرامش به ارمغان می آورد.

 

جاده توسکستان
جاده توسکستان

 

یکی دیگر از جاذبه های طبیعی توسکستان آبشار آن است. این آبشار یکی از زیباترین آبشار های استان گلستان است و در ۹کیلومتری روستای توسکستان قرار دارد. صدای برخورد آبی که از آبشار بر صخره ها فرو می ریزد از دوردست به گوش می رسد. هوای خنک و مطبوع آبشار از اصلی ترین جذابیت های این جنگل است.

با رسیدن به ارتفاعات، شاهد منظره ای رویایی و بی نظیر خواهید بود. در ارتفاعات دریایی از ابرهای متراکم را زیر پایتان خواهید دید که تجربه بی نظیری خواهد بود.

دشت سرعلی آباد و دشت گرمابدشت در ارتفاعات اطراف این جنگل ها قرار دارند. این دشت ها به هنگام زمستان پوشیده از برف می شوند و نقطه مناسبی برای بازی های برفی هستند. جالب است بدانید پارک النگدره که از دیگر جاذبه های دیدنی گرگان است در همین حوالی قرار دارد.

 

جنگل های هیرکانی توسکستان
جنگل های هیرکانی توسکستان

 

یکی از امکانات تفریحی ساخته شده در این جنگل ها، مجتمع رفاهی شهدای بهزیستی گلستان است. این اردوگاه مکانی برای برگزاری اردوی تفریحی دانش آموزان و دانش جویان است و فضایی دلنشین دارد.

پس از عبور از جنگل توسکستان به روستای زیبای چهار باغ و پس از آن روستای شاهکوه می رسید. می توانید در این روستاهای زیبا توقف کنید و از محصولات لبنی و محلی آنها استفاده کنید.

در انتها…

شما نیز اگر تاکنون به این منطقه زیبا سفر کرده اید برای ما از تجربه سفرتان بنویسید.

 

منبع: اقامت ۲۴

۳.۴/۵ - (۸ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. فلاح

    در جاده توسکستان راهزن دارد ما در شب برای رسیدن به مشهد در این جاده فرعی در شب رفتیم و در پیچی خطرناک دور زدیم و با سرعت زیاد تا حدی که ماشین ما هم صدا آمد فرار کردیم چون با لا تر نرفتیم از جنگل دیگر مرگ بود خدا خواست که بگوییم نروید در این جاده شب راهزن دزد های شب هست با چوب و داس سلاح سرد بودند خطرناک .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×