» معرفی هتل » ۱۰ هتل سنتی ایران، اقامت در موزه ای شگفت انگیز
هتل صخره ای بین المللی لاله کندوان
معرفی هتل

۱۰ هتل سنتی ایران، اقامت در موزه ای شگفت انگیز

۲ شهریور ۱۳۹۸ 12۰1,880

یکی از جذاب ترین تجربه های سفر، اقامت در هتل است. هتل هایی که ویژگی های متفاوتی دارند، اقامتی خاطره انگیز تر را رقم می زنند. اقامت در مکانی با امکانات خوب، برای همه اهمیت دارد اما این که هتل های سنتی، جذابیت معماری و ویژگی های منحصر به فردی داشته باشند، آن ها را متفاوت می کند.

شاید برای خیلی از ما، پیش از آن که وسیله سفر یا ابزار هایی مانند چمدان و یا نوع غذا در سفر اهمیت داشته باشد، رزرو هتل متناسب با انتظاراتمان، در اولویت باشد. در کشور ما، این نوع هتل ها به دلیل قدمت تاریخی آن، کم نیستند.

یکی از انواع هتل ها، هتل های سنتی و تاریخی هستند. این مجموعه ها، معمولا خانه های تاریخی و قدیمی شهر هستند که بازسازی شده اند و می توانند به عنوان یک اقامتگاه فعالیت کنند.
در این مطلب، سری می زنیم به برخی از هتل های سنتی:

هتل های سنتی ایران

هتل صخره ای بین المللی لاله کندوان
هتل صخره ای بین المللی لاله کندوان

۱ هتل صخره ای لاله کندوان

هتل لاله کندوان، تنها هتل صخره ای ایران است. ظرفیت این هتل ۱۲۰ نفراست که هم اتاق های معمولی دارد و هم اتاق های جکوزی دار. همچنین سوئیت رویال و امپریال هم با طراحی طبیعی تجربه لذت بخشی را برای مسافران به وجود می آورد. رستوران صخره ای بی مانند، کافی شاپ و تنها سالن کنفرانس صخره ای جهان با مجهز ترین سیستم های تهویه و امکانات رفاهی گوناگون، گردشگران داخلی و خارجی فراوانی را از سرتاسر ایران و جهان به سوی خود دعوت می کند.
علاوه بر معماری جالب این هتل، قرار داشتن در روستای تاریخی کندوان، در منطقه ای حفاظت شده و حیات وحش جذاب این منطقه، آب و هوای خوشایند آن و چشم انداز سرسبز آن و چشمه های آب معدنی، عواملی هستند که موجب شهرت آن شده اند.

برای رزرو هتل لاله کندوان به سایت اقامت ۲۴ مراجعه کنید.

هتل عباسی اصفهان
هتل عباسی اصفهان

۲  هتل عباسی اصفهان

هتل عباسی اصفهان، در واقع کاروانسرایی قدیمی به همین نام بوده است که پس از تغییر کاربری، به هتل عباسی شهرت پیدا کرد. کاروانسرای عباسی در دوران سلطنت شاه سلطان حسین صفوی بنا شد. معماری هتل عباسی یادگاری کهن از آن دوره از تاریخ ایران است و از این جهت مانند آثار باستانی است.

خانه سنتی منوچهری کاشان
خانه سنتی منوچهری کاشان

۳ هتل سنتی منوچهری کاشان

هتل خانه سنتی منوچهری کاشان، با قدمت ۴۰۰ ساله، هنوز هم از گنجینه های معماری ایرانی محسوب می شود و با الهام گیری از فرهنگ مناطق کویری بنا شده است. با وجود قدمت بنا، انواع امکانات رفاهی برای اقامت در این مکان فراهم است. خانه سنتی منوچهری کاشان دارای ۹ اتاق مشرف به محیط داخلی در سه سوی حیاط، باغچه و حوض آب است.

خانه بهروزی قزوین
خانه بهروزی قزوین

۴ خانه بهروزی قزوین

هتل خانه بهروزی قزوین در دوره قاجار بنا شد. این خانه دارای یک حیاط مرکزی، دو حیاط جانبی و یک حیاط اندرونی نیم کشکولی است. معماری قدیمی با تزئینات زیبا و باستانی چشم هر بیننده ای را خیره می کند. در حیاط خانه، یک حوض مستطیل شکل می بینید که در اطراف آن تخت هایی برای استراحت و دورهمی های میهمانان قرار دارد. دیوارهای آجری، گلدان های شمعدانی، رستوران و چایخانه سنتی با تخت های چوبی، فضایی خاطره انگیز برای مسافران می آفریند. برخی از بهترین امکانات هتل خانه بهروزی شامل حمام سنتی، رستوران و آتلیه عکاسی است.

هتل ملک التجار یزد
هتل ملک التجار یزد

 ۵هتل ملک التجار یزد

هتل ملک التجار یزد هم خانه ای تاریخی، متعلق به فردی به نام حاجی علی عسکر شیرازی (ملقب به ملک التجار) از تجار با سابقه یزدی بوده است که تا چهار نسل بعد از او نیز در اختیار و مورد سکونت خانواده اش قرار داشته است.
هتل سنتی ملک التجار یزد اولین هتل خشتی در جهان است و دارای ۲۳ اتاق می باشد. این هتل از سال ۱۳۷۶ فعالیت خود را آغاز کرد و به دلیل زیبایی های انحصاری اش به مکانی ایده آل برای میهمانان و گردشگران با سلیقه و در جستجوی آرامش و زیبایی بدل گشت.

هتل عتیق اصفهان
هتل عتیق اصفهان

۶ هتل عتیق اصفهان

هتل سنتی عتیق مربوط به دوره قاجار و ازآثار ملی به ثبت رسیده است. در این هتل می توانید هنر معماری آن دوره را به وضوح ببینید و لذت ببرید. مجموعه هتل عقیق اصفهان در محله شهشهان قرار دارد و شامل دو حیاط بیرونی و اندرونی است. چشم انداز این موزه فضایی مانند موزه با طراحی های قدیمی و تزئینات سنتی است.

هتل بالی خور
هتل بالی خور

۷- هتل بالی خور

هتل سنتی بالی خور در دل کویر خور اصفهان قرار دارد. این  هتل کویری با دیوار های کاه گلی پناهگاه خوبی برای روزهای گرم کویری و تماشای شب های پرستاره اش است. هتل بالی خور هم در شهر خور بیابانک قرار دارد و به منظور جذب گردشگر و توسعه طبیعتگردی و کویرنوردی احداث شده است.

هتل سنتی شوشتر
هتل سنتی شوشتر

۸  هتل سنتی شوشتر

هتل سنتی شوشتر، خانه ای تاریخی با قدمت ۱۵۰ سال است. اقامت در این هتل تاریخی، با غذا های سنتی شوشتر و در فضایی تزیین شده با اشیای تاریخی از میهمانان پذیرایی می شود. تخت های این هتل دارای نماد های تاریخی این شهر هستند و از این جهت نیز برای گردشگران خارجی بسیار جذاب هستند.

هتل نیایش شیراز
هتل نیایش شیراز

۹  هتل نیایش شیراز

هتل نیایش، اولین هتل سنتی شیراز است که محله ای قدیمی قرار دارد. هتل سنتی نیایش در مجاورت مجموعه ای از مساجد، کلیسا ها و آتشکده ها قرار دارد و نماد معماری شیراز است.

هتل خانه نعمت زاده تبریز
هتل خانه نعمت زاده تبریز

۱۰ هتل خانه نعمت زاده تبریز

خانه نعمت زاده تبریز، یکی از خانه های تاریخی این شهر و اولین هتل سنتی شهر تبریز بدل است. معماری این بنا متعلق به دوره قاجار بوده و اقامتگاهی متفاوت و جذاب برای گردشگران ایرانی و خارجی است.

شما تجربه اقامت در هتل های سنتی را دارید؟ اقامت در این فضا ها می تواند تجربه متفاوتی باشد!

 

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×