» معرفی هتل » معرفی کامل هتل عباسی اصفهان: زیباترین هتل خاورمیانه در نصف جهان!
هتل عباسی
معرفی هتل

معرفی کامل هتل عباسی اصفهان: زیباترین هتل خاورمیانه در نصف جهان!

۳۰ تیر ۱۳۹۸ 15۰1,880

هتل عباسی، کهن‌ترین هتل جهان و یکی از بزرگ‌ ترین هتل‌های ایران، با قدمتی ۳۰۰ ساله در خیابان چهارباغ عباسی شهر موزه‌‌‌ ای اصفهان واقع شده است. این هتل در سال ۱۱۰۶ هجری قمری به دستور شاه سلطان حسین صفوی با معماری شکوهمند ایرانی طراحی و بنا گردیده و در سال ۱۳۵۱ بنای آن به سبکی مدرن با امکانات رفاهی کم نظیر و مطابق با استاندارد جهانی مورد بازسازی قرار گرفت.

این روزها لایه هر مجله گردشگری را که باز کنید مقاله ای در مورد ایران به عنوان مقصد بزرگ گردشگران خواهید دید.

پس از توافق هسته ای برجام توسط ایران با سایر قدرت های جهان که باعث از بین رفتن چندین تحریم قدیمی شد، تمایل به سفر به ایران در مردم دنیا و بخصوص اروپا بیشتر شد.

اما در حالیکه این کشور سعی در به روز کردن صنعت توریست خود در جهت افزایش تعداد گردشگرانی که به ایران می آیند را دارد – ۵.۲ میلیون نفر در سال ۲۰۱۶ به ایران آمدند که این عدد در سال ۲۰۱۷ بیشتر هم خواهد شد – مکان های سنتی تر این کشور هم هنوز مورد توجه گردشگران است.

لابی هتل عباسی
لابی هتل عباسی

یکی از این مکان ها هتل عباسی است که با معماری با شکوه در شهر کهن اصفهان واقع شده است.

این مکان شبیه هیچ جای دیگری نیست.اصفهان سهم زیادی از عجایب و ابنیه تاریخی ایران دارد (که بعضی از آنان به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده اند). اما هتل عباسی در این میان به یک جاذبه مهم گردشگری بدل شده.

این بنا در ۳۰۰ سال پیش و درزمان شاه سلطان حسین صفوی ساخته شد و کاروانسرایی برای تجار مسافری که از جاده ابریشم عبور می کردند بود.

رزرو هتل های اصفهان

رزرو هتل عباسی اصفهان از اقامت ۲۴ 

زیبای منحصر به فرد پارسی

این غیر از اینکه محل استراحت این تجار باشد، سرپناهی برای اسب ها و شترهای آن ها نیز به حساب می آمده.

پس از گذشت سال ها و دهه ها و قرن ها این کاروانسرای قدیمی (که در حوالی سال ۱۹۰۰ به عنوان مرکزی نظامی هم مورد استفاده قرار گرفته بود) نیازمند تعمیرات اساسی شد.

در سال ۱۹۵۰، آندره گودارد، که در آن زمان در ایران کار می کرد، عزم خود را برای ترمیم این بنای تاریخی جزم کرد.

مدت کمی بعد از آن، این بنای تاریخی به هتل عباسی ۵ ستاره کنونی بدل شد.

غذا خوری هتل عباسی
غذا خوری هتل عباسی

هتل عباسی ممکن است همه امکانات مدرن امروزی را نداشته باشد. آثار آوانگارد هنری، باشگاه یا دستگاه کاپوچینو درون اتاق های آن نیست (هرچند وای فای پرسرعتی دارد)، اما همین نکات به دلنوازی آن می افزاید.

در دنیای امروز که همه چیز رو به جهانی شدن می گذارد، هتل عباسی بسیار منحصر به فرد است.

فضای خاص و منحصر به فرد پارسی هتل عباسی شما را مقهور می کند.

سبز زمردین هتل عباسی
سبز زمردین هتل عباسی

سبز زمردین

مدیر کل هتل جمال زندی می گوید” اقامت در این مکان را به عنوان یکی از کارهایی که باید در زندگیتان تجربه کنید به تمام کسانی که به ایران سفر می کنند را توصیه می کنم”. این صحبت حقیقتا اغراق نیست.

راهروهای منقش به طرح های مینیاتور، سقف های لابی که با جزئیات بسیار زیاد ساخته شده و همچنین سالن های غذاخوری که با آینه کاری ها زیبا، لوستر های پر زرق و برق و نقاشی های دیواری خوشرنگ و لعاب با مفاهیم عاشقانه از چشم انداز های دلنشین این بنا هستند.

راهرو های هتل عباسی
راهرو های هتل عباسی

آرایشی از رنگ های سبز زمردین، آبی فیروزه ای و طلایی ناخودآگاه شما را به عکاسی از این نقوش وا می دارد.

هتل عباسی حدود ۲۲۵ اتاق دارد که شامل ۲۳ سوئیت در بالهای قدیمی و جدید هتل می شود.

اتاق های جدیدی که در بال جدید هتل در سال ۱۹۷۰ ساخته شده اند هویت خاصی ندارند. به نظر می رسد که همخوانی اتاق های جدید با هویت اصلی بنا درخصوص رنگ ها در اولویت نبوده است.

سقف هتل عباسی
سقف هتل عباسی

میهمانانی که در بال قدیمی هتل به خصوص در سوئیت های قاجار و صفوی اقامت می گزینند، حس لذت بخشی را تجربه می کنند. این اتاق ها به طور فوق العاده ای ترمیم و به شیوه زیبای سنتی و بدون تزئین بیش از حد ساخته شده اند.

با قیمت حدود ۳۵۰ دلار برای هرشب، نسبتا گران هستند. (این مقاله در سال ۲۰۱۷ نوشته شده و با قیمت روز ارز این سوئیت چیزی حدود ۱۵۰ دلار قیمت دارد.)

مطلب مرتبط : هتل عباسی اصفهان، اقامتی مجلل در قلب تاریخ کهن ایران

جایی دنج در دل شهر

دلیلی که هتل عباسی را ویژه می کند، حیاط دلباز آن است.

یک باغ زیبا و بزرگ ایرانی با آبنما ها و جوی های آب روان در میان آن که پر از گل های زیبا و درختان به است که به خوبی حفظ شده.

حیاط هتل عباسی شب
حیاط هتل عباسی شب

می توانید به دور از هیا هوی شهر با نوشیدن چای و خواندن کتاب دراین جای دنج لختی بیاسایید.

رستوران سنتی حیاط هتل عباسی به خاطر آش رشته اش مشهور است. این غذای سنتی ایرانی چیزی شبیه یوپ رشته است که سرشار از حبوبات و سبزیجات معطر است.

آریان آقامردی که یکی از میهمانان ثابت هتل عباسی است می گوید. “برای بسیاری از ایرانیان خوردن آش رشته در هتل عباسی بخش مهمی از سفر به اصفهان است. هیچ چیز مثل آش رشته داغ در زمستان گرمتان نمی کند.”

در زمان تهیه این گزارش توسط CNN زمستان بود. با این حال درختان باغ هتل عباسی همچنان سبز و زیبا بودند. این زیبایی در بهار چند برابر می شود.

ایران امروز به سرعت در حال تغییر است و هتل های جدیدی در حال احداث اند.

هرچند با تصمیم ناخوشایند رئیس جمهور ترامپ همچنان تحریم های آمریکا پا برجایند، اما تورهای گروهی خارج از آمریکا همچنان به این مقصد سفر می کنند.

اولین گروه مسافران از کشور فرانسه در سال ۲۰۱۶ بودند. در ادامه تورهای گروهی از امارات و اسپانیا هم اضافه شدند.

البته هر کسی که از اصفهان بازدید کند و در جایی غیر از هتل عباسی اقامت کند، حتما باید سری به آنجا بزند. ما اقامت شما در این مکان فوق العاده را تضمین می کنیم.

منبع : اقامت ۲۴

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×