بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» استان کرمانشاه » کرمانشاه » جاهای دیدنی کرمانشاه » پر طرفدارترین مقاصد غرب کشور برای سفر تابستان، جاهای دیدنی طبیعی
جاهای دیدنی کردستان
جاهای دیدنی کرمانشاه - گوناگون

پر طرفدارترین مقاصد غرب کشور برای سفر تابستان، جاهای دیدنی طبیعی

۲ تیر ۱۳۹۸ 21۱19,907

شاید اولین سوالی که بعد از پایان بهار برایمان مطرح می شود این است که: “در تابستان به کجا سفر کنیم؟”. تابستان است و تعطیلات و هوس سفری به دل طبیعت. شاید برای یک سفر تابستانی هیچ کجا به اندازه طبیعتی ییلاقی، لذت بخش نباشد. همچین طبیعتی در ایران کم نیست. جاهای دیدنی غرب ایران کم نیستند، به ویژه این که ایران به داشتن هر چهار فصل به طور همزمان شهرت دارد. مناطق ییلاقی شهرهای مختلف ایران، به ویژه در تابستان، مسافران زیادی را به سمت خود جذب می کنند.

استان های غربی کشور، بیش از مناطق دیگر، قابلیت تبدیل شدن به مقصدی جذاب برای سفرهای تابستانی را دارند. غرب ایران با داشتن کوهستان ها، جنگل ها و دشت های خنک، مقصد دلپذیری برای فرار از گرمای تابستان یه ویژه در شهرهای بزرگ و شلوغ است.

اکنون قصد داریم بخشی از مکان های جذابی که می توانید به عنوان مقصد سفر تابستانی انتخاب کنید را به تفکیک استان، به شما پیشنهاد دهیم. هرچند که اماکن تاریخی و تجاری در آن استان ها فراوان است، اما در این مطلب، تنها به جاذبه های طبیعی آن مناطق بسنده می کنیم. در این گرما بد نیست در آن طبیعت کمی خنک شویم!

جاهای دیدنی کرمانشاه
جاهای دیدنی کرمانشاه

در تابستان به کجا سفر کنیم؟

استان کرمانشاه

یکی از جاهای دیدنی غرب ایران که برای سفر تابستان بسیار مناسب است، استان کرمانشاه است. استان کرمانشاه، از استان های سردسیری غرب کشور است که با کشورعراق نیز مرز مشترک دارد. این استان مجموعه ای کم نظیر از جاذبه های طبیعی و آثار باستانی است. از جاهای دیدنی کرمانشاه می‌توان مجموعه باستانی بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، تکیه معاون الملک و تکیه بیگلر بیگی از مهم ترین و توریستی ترین آثار تاریخی استان کرمانشاه هستند. با این حال، جاذبه های طبیعی کرمانشاه جایگاه ویژه ای در جذب گردشگر دارد. سراب ها، آبشارها، روستاها و مناطق کوهستانی حیرت انگیز کرمانشاه را دست کم نگیرید.

سراب نیلوفر

سراب نیلوفر دریاچه کوچکی در کرمانشاه است که مانند استخری طبیعی است. علت نامگذاری سراب نیلوفر به این نام این است که مملو از گل های نیلوفر است که در فصل های گرم سال غنچه ها و برگ های آن ها در سطح آب چشم نوازی می کنند. قصه ها و افسانه های زیادی در رابطه با سراب نیلوفر گفته می شود. یکی از معروف ترین این حکایت ها، داستانی است درباره گنجینه ای از خسرو پرویز، پادشاه ساسانی، که در اعماق این دریاچه مدفون شده است.

روستای شالان

در حاشیه رودخانه الوند در جنوب روستای شالان، تفریحگاه ‌هایی با چشم انداز منحصربه فرد قرار دارد که انواع گیاهان دارویی و گل ‌های وحشی رنگارنگ، جنگل ‌های گردو، انار و انجیر کوهی بخشی از طبیعت آنجا است. ارتفاعات این منطقه مملو از جنگل‌ ها و مراتع گسترده است که در بیشتر مواقع سال از برف پوشیده می‌شود.

روستای هجیج

طبیعت بکر روستای هجیج و رودخانه سیروان در حاشیه این روستا، می توان تصویری زیبا از طبیعت را دید. نزدیک به خانه های روستا و پس از طی مسافت کمی از جاده، یکی از شگفت انگیز ترین جلوه های طبیعت را خواهید دید. در سمت چپ جاده، غاری بر دامنه کوه وجود دارد که قطر ورودی آن ۶ متر است. در این غار، آبی پرفشار جریان دارد که به رودخانه سیروان می ریزد.

آبشار و چشمه بل

آب آبشار بل، از چشمه ای به همین نام تامین می شود. محل این چشمه در فاصله ای کوتاه از روستای هجیج و در نزدیکی رودخانه سیروان است و آب آن پس از خروج از دل کوه، به صورت آبشاری خروشان به رودخانه می ریزد. این چشمه یکی از پر آب‌ترین چشمه‌های غرب کشور است. آب خنک آن برای سفر تابستان می تواند خیلی لذت بخش باشد.

برای رزرو هتل کرمانشاه در سایت اقامت۲۴ کلیک کنید.

جاهای دیدنی آذربایجان شرقی
جاهای دیدنی آذربایجان شرقی

استان آذربایجان شرقی

استان آذربایجان غربی، با جاذبه های منحصر به فرد طبیعی و پیشینه تاریخی غنی، یکی از مقاصدی است که به ویژه در فصل های گرم سالریال گردشگران را به سوی خود می خواند. جاهای دیدنی آذربایجان شرقی کم نیستند.

مطلب مرتبط: “لیست جاهای دیدنی تبریز

رزرو هتل در تبریز در سایت اقامت۲۴

باغ ائل گلی

پر آوازه ترین باغ تبریز، باغ ائل گلی یا استخر شاه است. این باغ، کاخی است که در وسط استخری بزرگ قرار گرفته است. پیشینه ساخت ان به دوره آق قویونلو ها باز می گردد. این باغ در جنوب شرق شهر تبریز قرار گرفته است.

روستای کندوان

روستای صخره ای کندوان د رمیان آثار ملی کشور قرار دارد. خانه های زیبای این روستا در میان صخره ها از جاذبه های گردشگری روستای کندوان است. این روستا در ۶۰ کیلومتری جنوب غرب تبریز قرار دارد. این صخره ها از پرتاب گدازه های آتشفشانی و انباشت آن ها در طول سال ها، پدید آمده اند. روستا در میان رشته کوه های سهند قرار دارد و به همین دلیل منطقه ای خوش آب و هوا است که به ویژه برای تابستان، شرایطی لذت بخش دارد.

جنگل ارسباران

اگر به جنگل های کوهستانی علاقه دارید، جنگل ارسباران از خیلی از توریست ها دلبری می کند. این جنگل از مهم‌ترین جاهای دیدنی غرب ایران است که در شمال استان آذربایجان شرقی قرار دارد. چشمه های آب سرد و گرم دژ طوماسیاش، کلیسای نازینی و قلعه بابک از جاذبه های این جنگل است.

جنگل ارسباران دارای پوشش گیاهی بسیار انبوه و متنوع است به شکلی که جزو ذخایر زیست کره در یونسکو ثبت شده است. از جمله درختانی که در این جنگل رشد کرده‌اند می‌توان به ممرز، داغداغان، راش، بلوط جنگلی، انجیر جنگلی، چنار، صنوبر، تبریزی، تمشک وحشی، زالزالک وحشی، کاج واشاره کرد. گونه‌های جانوری مختلفی نیز در این جنگل زیبا زندگی می‌کنند که بسیاری از آن‌ها منحصر به این محیط بوده و در هیچ جای دیگری در کره زمین یافت نمی‌شوند. از جمله جانوران جنگل ارسباران می‌توانیم به گراز وحشی، پلنگ، روباه، خروس سیاه، خرگوش وحشی، عقاب، خرس واشاره کنیم. جنگل ارسباران یک منطقه حفاظت شده است و شکار در آن ممنوع می‌باشد.

مجموعه تفریحی عینالی

این مجموعه از مناطق کوهستانی تبریز است. تله کابین عینالی، مجموعه چهره مشاهیر مانند شهریار بر روی دامنه کوه، آبشار مصنوعی و دریاچه مصنوعی داغ گلی بخشی از جذابیت های این مجموعه است.

آبشار آسیاب خرابه جلفا

علت شهرت آبشار آسیاب خرابه به این نام، قرار داشتن آسیابی باستانی در کنار این آبشار است. آسیاب خرابه حدودا ۱۵۰ کیلومتر با تبریز فاصله دارد. در امتداد رود ارس و در سمت جلفا، به این آبشار می رسید.

جاهای دیدنی آذربایجان غربی
جاهای دیدنی آذربایجان غربی

استان آذربایجان غربی

از دیگر جاهای دیدنی غرب ایران، استان زیبای آذربایجان غربی است. استان آذربایجان غربی، با سابقه تمدن ۸۰۰۰ ساله و طبیعتی زیبا میزبان مسافران فراوانی در فصل تابستان است. از میان جاهای دیدنی آذربایجان غربی می‌توان به مواردی که در شهرهای ارومیه، تکاب، ماکو و خوی است، اشاره کرد.

مطلب مرتبط: “لیست جاهای دیدنی ارومیه

دریاچه ارومیه

هر چند که این دریاچه امروزه بسیار کوچک شده است اما هنوز هم گردشگران بسیاری برای دیدن این دریاچه به استان آذربایجان غربی سفر می کنند. دریاچه ارومیه بر خلاف رنگ آبی یا نیلگون سایر دریاچه ها، رنگی سرخ و نارنجی دارد. این رنگ به علت وجود موجوداتی میکروسکوپی در آب دریاچه است. این موجودات با کم شدن آب دریاچه و افزایش غلظت نمک آن، افزایش پیدا می کنند.

تخت سلیمان

تخت سلیمان نام دریاچه ای است در نزدیکی شهر تکاب. در رابطه با این مکان، افسانه های گوناگونی وجود دارد. یکی از معروف ترین آن ها افسانه “انگشتر حضرت سلیمان” است که گفته می شود زمانی انگشتر حضرت سلیمان توسط شیطان در این دریاچه افتاده است.

آبشار شلماش

آبشار شلماش از خروشان ترین آبشارهای ایران است. این آبشار که در جنوب سردشت قرار دارد، آبشاری سه طبقه است که به موازات هم و پشت سر یکدیگر قرار گرفته اند.

سهولان

دومین غار بزرگ آبی ایران، سهولان است که در نزدیکی شهر بوکان قرار دارد. این غار بسیار شبیه به غار علیصدر همدان است. میانگین عمق آن، ۲۰ متر است و در عمیق ترین قسمت، به ۵۲ متر هم می رسد.

دریاچه مارمیشو

این دریاچه در غرب ارومیه واقع شده است. گونه های مختلف جانوری مانند، قزل آلا، ماهی سفید، خرس، روباه، خرگوش و… در اطراف این مکان زندگی می کنند. آب این دریاچه از چشمه های طبیعی اطراف آن تامین می شود.

جاهای دیدنی کردستان
جاهای دیدنی کردستان

استان کردستان

استان کردستان، با فرهنگی غنی و تاریخی طولانی و همچنین طبیعت بکر و سرسبزش، می تواند مقصدی حیرت آور برای مسافران تابستانی باشد. جاهای دیدنی کردستان در مقایسه با خیلی از استان های دیگر بکرتر و آرام‌تر هستند. آب و هوای ییلاقی و چشم اندازی کوهستانی و سبز، گردشگران را وسوسه می کند تا حتما سری به این استان بزنند.

مجموعه تفریحی آبیدر

آبیدر، مهم ترین تفریحگاه مردم سنندج است. این مجموعه در دامنه کوهی به همین نام قرار دارد. در این مکان می توانید از چندین چشمه، باغ، باغ وحش و پارک بازدید کنید. بر فراز این پارک هم چشم اندازی زیبا از شهر سنندج قابل مشاهده است.

توصیف دشت شقایق وحشی اطراف آبیدر در بسیاری تصنیف‌ها و آواز‌های کردی آمده است. طبیعت آبیدر در فصل بهار بسیاری دیدنی می‌باشد. توصیه می‌کنیم در این فصل زیبا حتما دشت آبیدر را بازدید کنید و از این خطه زیبای کشورما لذت ببرید.

دریاچه زریوار

بدون تردید از زیباترین دریاچه های کشور، دریاچه زریوار در نزدیکی شهر مریوان است. این دریاچه منبع تغذیه خاصی ندارد و از آب باران و چشمه ها پر آب می شود. به همین دلیل مردم بر این باورند که این دریاچه اسرارآمیز است. در فصل زمستان که سطح آن یخ می زند، می توان چشم اندازی دیدنی تر از این دریاچه مشاهده کرد.

روستای پلکانی پالنگان

روستا پالنگان بافتی سنتی و پلکانی دارد. این روستا در دل سنگ ها قرار دارد و دارای چندین آبشار و چشمه است. این منطقه در نزدیکی شهرستان کامیاران قرار دارد.

غار کرفتو

در فاصله ۷۰ کیلومتری از شهر دیواندره، غاری قرار دارد که زمانی سکونت گاه انسان ها بوده است. این غار به عنوان طولانی ترین غار ایران شناخته می شود و از اصلی ترین جاذبه های گردشگری استان کردستان است.

برای رزرو هتل در این شهرها هرچه زودتر اقدام کنید! 🙂

منبع: وبلاگ اقامت۲۴

۴.۴/۵ - (۳۱ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. هیوا مهابادی

    به نظرم مطلب شما ناقص است، زیرا اولا که غار سهولان در مهاباد هستش نه نزدیکی بوکان دوما از مهمترین جاذبه های گردشگری طبیعی آذربایجان غربی میتوان به دریاچه سد مهاباد نزدیکترین سد جهان به منطقه ی شهری و دخمه ی فقرقاه با قدمت ۳۵۰۰ ساله اشاره کرد که شما هیچکدامشان رو نام نبردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×