بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » همه چیز درباره حمل و نقل در کیش
حمل و نقل در کیش
گوناگون

همه چیز درباره حمل و نقل در کیش

۱۶ خرداد ۱۳۹۸ 11۳2,287

حمل و نقل در کیش با سایر مقاصد گردشگری ایران تفاوت زیادی دارد و گاهی اوقات عدم توجه به آن در نهایت ممکن است منجر به بالا رفتن هزینه سفر گردد. تاکسی، خودروهای شخصی و مینی بوس از جمله وسایل نقلیه هستند که در طول سفر به جزیره می توانید استفاده نمایید. هر یک از وسایل حمل و نقل در کیش دارای شرایط استفاده خاصی هستند که لازم است درباره آنها اطلاعات کافی داشته باشید.


برای اطلاع از شرایط حمل و نقل در کیش در ادامه با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

 

مقاله مرتبط : “لیست تفریحات آبی جزیره کیش

مقاله مرتبط : “غذاهای محلی که در سفر به کیش نباید از دست داد

 

حمل و نقل در کیش

حمل و نقل در کیش با تاکسی

همیشه وقتی صحبت از حمل و نقل عمومی میشود و به دنبال راحت ترین شیوه هستیم، استفاده از تاکسی اولین انتخاب خواهد بود. تاکسی ها یکی از اصلی ترین وسایل حمل و نقل در کیش هستند که با توجه به رنگ آنها شرایط ویژه ای دارند. به عنوان مثال تاکسی های سفید رنگ برای زمانی کاربرد دارند که بخواهید خودرو را به صورت دربست بگیرید. این گزینه برای سفرهای خانوادگی می تواند مناسب باشد.
با تردد در سطح جزیره با تاکسی هایی به رنگ زرد نیز برخورد خواهید کرد که به تاکسی های خطی مشهور هستند. در خیابان های مختلف، این تاکسی ها را می توانید مشاهده کنید و حتما دقت داشته باشید که برای محاسبه کرایه، تاکسیمتر استفاده کنند.
با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن تاکسی های اینترنتی، این خودروها نیز به وسایل حمل و نقل در کیش اضافه شده اند. با نصب اپلیکیشن های مخصوص هر تاکسی می توانید براحتی و با قیمت مناسب در هر نقطه از جزیره در کمترین زمان تاکسی بگیرید و از سفرتان لذت ببرید. استفاده از این تاکسی ها نسبت به سایر گزینه ها قیمت ارزان تری دارند و همین دلیل اصلی تقاضای زیاد آنها شده است.

تاکسی لندن

تاکسی لندن نیز به تازگی مورد استفاده در جزیره کیش واقع شده است که تقریبا همان تاکسی‌های کلاسیک لندنی هستند که برای تردد به مناطق مختلف جزیره می‌توان از این تاکسی‌ها نیز استفاده کرد که رانندگانی مجرب و آموزش دیده‌ای داشته و امکان سوار شدن کودکان، سالمندان و معلولین با ویلچر هم در آنها وجود دارد و چهره‌ای زیباتر به این جزیره بخشیده اند و لذت سفر شمارا چند برابر می‌کنند

 

حمل و نقل در کیش

حمل و نقل در کیش با مینی بوس

در بین وسایل حمل و نقل عمومی مختلف در سطح کیش، ارزان ترین وسیله مینی بوس هایی می باشند که در مسیرهای مختلف در تردد هستند. یکی از خوبی های استفاده از مینی بوس برای تردد در کیش، ارزان بودن در کنار پوشش خیابان های اصلی در مسیرهای آنها می باشد. به طوریکه در مقابل اکثر جاذبه های تفریحی و دیدنی کیش، دارای ایستگاه هستند و برخلاف سایر شهرهای کشورمان، این مینی بوس ها کاملا خلوت می باشند.
به عنوان مثال، با مینی بوس های مسیر شماره یک می توانید از ایستگاه میرمهنا سفرتان را شروع کنید و بعد از پشت سر گذاشتن ایستگاه های مختلفی مانند ایستگاه گلدیس، بازار ونوس، میدان ساحل، بازار مروارید، بازار پردیس و غیره در نهایت به ایستگاه پارک دلفین ها بروید. در خط شماره ۲ که از مقابل پارک دلفین ها حرکت می کند، می توانید از ایستگاه های بازار مرجان، میدان داریوش، میدان ساحل، بازار مروارید، میدان امیرکبیر و غیره عبور کنید و در نهایت دوباره به ایستگاه دولفین ها خواهید رسید. مینی بوس های این مسیر براحتی و با هزینه بسیار کمتر نسبت به سایر وسایل تردد، از مقابل تمام جاهای دیدنی و مهم کیش عبور می کند.

 

حمل و نقل در کیش با خودرو شخصی

افراد زیادی هستند که برای تردد در سطح جزیره ترجیح می دهند خودروی شخصی را با خودشان به کیش ببرند. شرایط ورود خودرو شخصی به کیش با توجه به بازه زمانی سفر ممکن است کمی تغییر کند. لازم است بدانید که تمام خودروهای شخصی امکان ورود به داخل جزیره را ندارند و از عمر تولید آنها نباید زمان زیادی گذشته باشد.
در برخی از روزهای سال مانند تعطیلات نوروز که جمعیت گردشگران در کیش به شدت افزایش پیدا میکند، ورود برخی از خودروها مانند کامیون، کامیونت، اتوبوس، ون، تاکسی و همچنین وانت های تک کابین ممنون می باشد. از آنجا که این قوانین در شرایط مختلف تغییر میکند، لازم است با توجه به بازه زمانی سفر از شرایط و قوانین ورود خودرو به کیش مطلع شوید.
البته ورود خودرو شخصی به سیستم حمل و نقل در کیش نیاز به پرداخت هزینه ورودی و همچنین شناورها را دارد که در بسیاری از مواقع خیلی گران می باشد. اگر بالا بودن هزینه ها برایتان مهم نیست، می توانید با خیال آسوده خودروی خود را به کیش ببرید و و در کمترین زمان از بخش های مختلف آن بازدید کنید.

 

حمل و نقل در کیش

حمل و نقل در کیش با اجاره خودرو

یکی از وسایل حمل و نقل در کیش که در چند سال اخیر با استقبال خوبی مواجه شده است، اجاره خودرو بدون راننده می باشد. شرکت های زیادی در سطح کیش خودروهای بسیار لوکس را با شرایط مختلف و قیمت تقریبا بالا به مسافران اجاره می دهند. استفاده از این روش حمل و نقل باعث میشود تا دردسرهای ورود خودرو شخصی به داخلی کیش را نداشته باشید و در مقابل براحتی با ماشین های بسیار لوکس و گران قیمت از جاذبه های گردشگری و تفریحی بازدید کنید.
نحوه اجاره خودرو بدون راننده در کیش با توجه به شرکت مربوطه ممکن است متغییر باشد. به عنوان مثال در برخی از شرکت ها امکان رزرو آنلاین وجود دارد و در نتیجه قبل از سفر می توانید براحتی مراحل مربوط به انتخاب و کرایه را انجام دهید. علاوه براین، برخی از هتل های کیش نیز این امکان را در اختیار مسافران قرار می دهند. در نتیجه پیشنهاد می کنیم در زمان رزرو هتل های کیش به این مساله توجه داشته باشید.
از دیگر وسایلی که می توان برای طی مسیرهای ویژه در کیش از آنها استفاده نمود، دوچرخه و موتور می باشند. البته این دو وسیله بیشتر جنبه تفریح دارند و مسیرهای مشخصی برای تردد آنها در نظر گرفته شده است.

شرایط اجاره این خودروها پیچیدگی خاصی ندارد و کافی است مدارک شناسایی معتبر، گواهینامه و یک فقره چک بسته به قیمت ماشین، برای ضمانت سالم برگرداندن خودرو، به شرکت اجاره‌دهنده خودرو تحویل دهید. مبلغ چک ضمانت که برای اجاره خودروهای لوکس دریافت می‌شود، بسته به نوع ماشین متغیر می‌باشد. مبلغ چک ضمانت خودروهایی مانند اسپورتیج، اپتیما و سورنتو به مبلغ ۵-۱ میلیون می‌باشد که ۳۰۰ هزار تومان از این مبلغ بابت جریمه اختصاص داده شده است و در صورت عدم تخلف به شما بازگردانده می‌شود.

همچنین تمام ماشین‌ها بیمه هستند؛ اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در صورت واردکردن خسارت به خودرو، تا سقف ۱۲ میلیون تومان از شخصی که خودرو را اجاره کرده، گرفته می‌شود و بالاتر از ۱۲ میلیون تومان را بیمه پرداخت می‌کند.

حمل و نقل در کیش

نکات مهم در حمل و نقل در کیش

یکی از مهم ترین نکاتی که در تردد و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی یا خصوصی در کیش باید به آن توجه داشته باشید، کرایه و قیمت سرویس های آنها می باشد. از آنجا که کیش جزیره ی گران و لوکسی می باشد، در نتیجه ممکن است با کرایه تاکسی به صورت دربست برخی از راننده ها نرخ و کرایه های بسیار زیادی را از شما درخواست کنند. پیشنهاد می کنیم حتما از تعیین کرایه بر اساس تاکسیمتر مطمئن شوید تا با مشکل خاصی مواجه نشوید.
کیش جزیره ای کاملا امن است، اما پیشنهاد می کنیم به هیچ عنوان از خودروهای شخصی و بدون آرم و نشان برای تردد استفاده نکنید. علاوه بر هزینه زیاد کرایه این خودروها، ممکن است مشکلات زیادی برایتان بوجود آید.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۲/۵ - (۱ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۳

  1. کاربرد محافظ گوزنی

    ماشین ها اون جا خیلی خوبن

  2. پله گرد

    متشکرم ازتون

  3. علوی

    ون های کیش رو دوستان بیشتر استفاده کنید
    ما سوار شدیم خیلی لذت بخشه
    بخصوص لوکس هاش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×