بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » گرینویچ کجاست؟
گرینویچ کجاست؟
گوناگون

گرینویچ کجاست؟

۵ اسفند ۱۳۹۷ 19۰9,858

همیشه وقتی صحبت از ساعت و زمان رسمی و مشترک کشورها می شود، ناخودآگاه به یاد گرینویچ خواهیم افتاد. این نام را از دوران مدرسه تا امروز بارها شنیده ایم. حال سوال این است که گرینویچ دقیقا به کدام منطقه گفته میشود و چرا از آن به عنوان مرکز ساعت دنیا استفاده میشود و سوال مهم تر اینکه، آیا می توان به گرینویچ سفر کرد و روزهای خوبی را در آن تجربه نمود؟


برای شناخت کامل گرینویچ در ادامه با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

گرینویچ کجاست؟

مقاله مرتبط : “انواع گردشگری

مقاله مرتبط : “مشاغل گردشگری دنیا

گرینویچ کجاست؟

قبل از معرفی دلیل انتخاب ساعت رسمی و مشترک در تمام دنیا، بهتر است کمی در مورد گرینویچ و موقعیت جغرافیایی آن بدانیم. گرینویچ یکی از محله های لندن می باشد که از نظر سطح کیفی زندگی در جایگاه بسیار مطلوبی قرار داشته و جاذبه های گردشگری بسیار منحصر به فرد و باشکوهی در آن قرار دارد. علاوه بر داشتن شرایط ایده آل برای زندگی، این منطقه بخاطر داشتن شرایط جغرافیایی و همچنین توافقات صورت گرفته بین کشورهای مختلف، در حال حاضر به عنوان مبدا ساعت مشترک و رسمی دنیا یا GMT در نظر گرفته شده است. بدون شک این عبارت را بارها در زمان نصب برنامه های مختلف که نیاز به تنظیم زمان دارند مشاهده کرده اید. البته لازم به ذکر است که برخی از کشورها از UTC نیز به عنوان ساعت مبدا استفاده می کنند.

تعیین گرینویچ به عنوان مبدا زمان

درک داشتن زمان مشترک و هماهنگ در سطح بین المللی زمانی می تواند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد که پای حمل و نقل و جا به جایی افراد با وسایل مختلفی مانند هواپیما و قطار به میان آید. به عبارت دیگر، تا قبل از رشد و توسعه ی حمل و نقل بین المللی نیاز به داشتن ساعت هماهنگ در بین کشورهای مختلف زیاد احساس نمیشد و هر کشور و شهر، ساعت مخصوص به خودش را استفاده می کرد. زمزمه های تنظیم ساعت مشترک و هماهنگ در تمام دنیا، تقریبا در سال ۱۸۴۰ به گوش رسید و برای اولین بار، انگلیس و لندن دارای ساعت هماهنگ با هم شدند و این روند و مزایای موجود در آن سایر کشورها را ترغیب کرد تا به این توافق بپیوندند و همگی ساعت موجود در رصد خانه ی سلطنتی گرینویچ را به عنوان ساعت مبدا انتخاب و بر همین اساس حرکت قطارها را تنظیم نمودند.

گرینویچ کجاست؟

تفاوت ساعت گرینویچ با ساعت محلی

نصف النهار مبدا یا خط طولی زمین بر اساس توافقات صورت گرفته از وسط ساختمان رصدخانه ی موجود در کاخ سلطنتی لندن در منطقه ی گرینویچ میگذرد و بر همین اساس می توان تفاوت ساعت محلی و جهانی را تعیین نمود. برای این منظور باید نقشه جهان همراه با خطوط طولی را تهیه و موقعیت محل فعلی خود را بر روی نقشه تعیین کنید. تعداد خطوط بین موقعیت فعلی شما و نصف النهار مبدا مشخص کننده ی فاصله و تفاوت زمانی با زمان مبدا جهانی می باشد. اگر در شرق نصف النهار قرار دارید این عدد مثبت بوده و به معنای جلو بودن زمانتان از مبدا و در غیر این صورت منفی می باشد. اعداد منفی یعنی از زمان مبدا عقب تر هستید.

گرینویچ کجاست؟

جاذبه های گرینویچ

گرینویچ به خودی خود جذاب است. مهمترین دلیل این ادعا هم موقعیت مکانی آن خواهد بود. در نظر بگیرید، با سفر به گرینویچ لندن در نقطه‌ای از کره ی زمین خواهید بود که مبدأ زمان در سراسر آن محسوب می شود. بدون شک مهمترین و تماشایی ترین جاذبه های گرینویچ جذاب و هیجان بر انگیز باید به زمان ربط داشته باشد. حتی شاید بتوانیم ادعا کنیم گردشگرانی که به علم و به زمان علاقه ی زیادی دارند و در مورد دانستن بیشتر درباره ی این موارد کنجکاو هستند این مقصد پر هیجان را برای سفر انتخاب می کنند.

در واقع همان طور که قبلا اشاره کردیم، گرینویچ نام منطقه ی بسیار عالی در لندن می باشد که جاذبه های زیادی در آن برای داشتن سفری منحصر به فرد وجود دارد. از معروف ترین جاذبه های موجود در این منطقه که البته ارتباط مستقیم به زمان دارند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

رصدخانه سلطنتی گرینویچ

همیشه در کتاب جغرافیا و علوم بارها نصف النهار مبدا را شنیده ایم و جالب است بدانید که این خط دقیقا از داخل رصد خانه ی سلطنتی و سه تلسکوپ موجود در گرینویچ عبور میکند. این رصدخانه در حال حاضر به عنوان بخشی از موزه دریایی در نظر گرفته شده و می تواند انتخابی عالی برای داشتن سفری متفاوت محسوب گردد.

خانه ملکه

خانه ملکه یکی از زیباترین عمارت های تاریخی با معماری باشکوه در لندن میباشد که قدمت آن به سال ۱۶۱۶ میلادی میرسد. این خانه و عمارت زیبا که پلکان مارپیچ آن شهرت جهانی دارد، در واقع محل سکونت همسر جیمز اول بوده و در حال حاضر یکی از بهترین مکان ها برای تماشای آثار هنری محسوب میگردد.

گرینویچ کجاست؟

کالج نیروی دریایی سلطنتی

کالج قدیمی و بسیار باشکوه نیروی دریایی یکی از زیباترین و بی بدیل ترین عمارت هنری و قدیمی در دنیا می باشد که با ورود به آن جلوه ی بی نظیری از آثار نقاشی را بر روی در و دیوار و سقف ها مشاهده خواهید کرد. خوردن غذاهای انگلیسی و نوشیدن یک فنجان قهوه در مکانی که چیزی فراتر از زیبایی می باشد، چیزی نیست که بتوان براحتی از آن چشم پوشید.

کشتی تندرو کاتی سارک

می‌دانید که در قرن‌های گذشته نیروی دریایی بریتانیا جزو قدرتمند‌ترین ناوگان جهان بود. یکی از مشهور‌ترین کشتی‌های بریتانیا در قرن ۱۹ کشتی تندرو کاتی سارک بود که آوازه سرعت آن به کشور‌های مختلف رسیده بود. یکی از ماموریت‌های کشتی تندرو کاتی سارک، حمل چای از چین به انگلستان بود. اگر به کشتی‌های بادبانی قدیمی علاقه دارید در دهکده گرینویچ از کاتی سارک دیدن کنید. این کشتی تاریخی به بهترین شکل حفظ شده و در معرض دیدن عموم قرار دارد.

بازار گرینویچ

یکی دیگر از جاهای دیدنی در دهکده گرینویچ یک بازار خیابانی است. در این بازار انواع کالا‌های دست دوم و آنتیک به فروش می‌رسند. حتی اگر قصد خرید نداشته باشید از تماشای کالاهای آنتیک لذت خواهید برد. همچنین در بازار گرینویچ غذاهای خیابانی مانند کورن داگ، هات داگ وبه فروش می‌رسند. در گوشه و کنار بازار صندلی‌های کوچک چوبی قرار داده‌اند تا بتوانید از غذای خود حسابی لذت ببرید.

مجموعه ی o2

بر خلاف سایر جاذبه های موجود در گرینویچ، مرکز تفریحی o2 چهره ای مدرن و لوکس داشته و بخاطر داشتن امکانات مناسب تفریحی و ورزشی و همچنین شرایط ایده آل، یکی از بهترین مکان ها برای تماشای مسابقات ورزشی و تجربه ی شور و هیجان می باشد.
رسیدن به اوج هیجان با قایق های MBNA، عبور از اسکله سلطنتی با تله کابین شرکت هواپیمایی امارات، تجربه ی خرید عالی از بازار قدیمی و قدم زدن در پارک گرینویچ از جمله تفریحات و جاذبه هایی می باشند که می توانند سفر به این شهر را متفاوت و به یادماندنی کنند.

پ.ن: گرینویچ لندن یکی از جذاب ترین و محبوب ترین مقاصد گردشگری به شمار می رود. البته این مقصد تماشایی جذابیت های بسیار بیشتری در دل خود پنهان کرده است. لندن و گرینویچ آن در تمام دوران بلند تاریخ زیست انسان؛ هموار از مهمترین و باشکوه ترین مناطق شهری و متمدن محسوب می شده اند. در حال حاضر نیز بهترین خیابان ها و ساختمان ها و مراکز مختلف تجاری و مسکونی در همین منطق پیدا خواهد شد. بنابر این هر زمان مهمان گرینویچ لندن بودید حتماً سعی کنید با توجه و دقت بیشتری به محیط اطراف خودتان نگاه کنید. معماری به کار گرفته شده در ساختمان های این منطقه بسیار متفاوت و منحصر به فرد هستند، همچنین شکل خیابان ها و فضاهای سبز درون شهری. همه و همه از دورانی پر ماجرا صحبت خواهند کرد. شاید حتی بتوان گفت علاوه بر مبدأ زمان در گرینویچ زیبا می توانید تاریخچه ی علم را نیز از نزدیک ببینید. اقامت ۲۴ پیشنهاد می کند در هنگاه قدم برداشتن در کوچه های متفاوت گرینویچ لندن به افراد بزرگ و به نام علم فکر کنید. افراد بزرگی از قبیل نیوتون، فروید، یونگ و دیگر بزرگانی که در طول سالیان مختلف شاید حتی باری از همین راه ها عبور کرده باشند و اتفاق بزرگی را برای بشر رقم زده اند.

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۳.۵/۵ - (۱۷ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×