بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » همه چیز درباره استخدام در گردشگری
استخدام در گردشگری
گوناگون

همه چیز درباره استخدام در گردشگری

۲۶ بهمن ۱۳۹۷ 7۰1,855

استخدام در گردشگری یکی از رایج ترین آگهی های استخدام می باشد که در سایت های مختلف با آنها مواجه شده اید و چه بسا شما یکی از آن افرادی هستید که به این حوزه علاقه مندید. برای استخدام در گردشگری باید در مرحله اول خودتان را بدرستی بشناسید و مشخص کنید که دقیقا به کدام گروه کاری در این حوزه علاقه دارید و استعدادهای لازم برای موفقیت را در وجودتان می بینید. پس از آن به دنبال کسب مدارک و شرایط مورد نیاز برای استخدام باشید.


برای آشنایی با شرایط استخدام در گردشگری در ادامه با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

 

مقاله مرتبط : “تحصیل در رشته گردشگری

مقاله مرتبط : “انواع گردشگری

 

 

استخدام در گردشگری

استخدام در گردشگری؛ کارمند فروش بلیط هواپیما

اصلی ترین گروه شغلی در اغلب آژانس های مسافرتی، کارمند فروش برای بلیط هواپیمای داخلی و خارجی می باشد و به همین منظور در لیست آگهی های استخدامی به میزان بسیار زیاد با آن برخورد خواهید داشت. برخلاف تصوری که اغلب افراد برای این شغل دارند، یک کارمند فروش باید از مهارت های زیادی برخوردار باشد تا بتوان نام کارمند موفق را برای آن انتخاب کرد. از جمله ویژگی های اخلاقی این دسته افراد می توان به موارد زیر اشاره نمود:
شاد و مشتاق به برقراری ارتباط با دیگران
صبور و با پشتکار
خونگرم و مهربان
توانایی انجام چند کار در یک زمان
توانایی جذب و متقاعدسازی مسافر
برون گرا و آرمان گرا
قدرت تمرکز بالا
داشتن ویژگی های ظاهری و تُن صدای مطلوب
به عبارت دیگر می توان گفت افرادی می توانند به عنوان کارمند فروش در آژانس های مسافرتی موفق باشند که به یکی از گروه های شخصیتی ESFJ، ISFP، ESFP و ENFJ تعلق داشته باشند.

 

استخدام در گردشگری

مدارک مورد نیاز برای کارمند فروش بلیط هواپیما داخلی

علاوه بر داشتن ویژگی های اخلاقی، لازم است تا مهارت های کافی برای استفاده از سیستم های نرم افزاری ایرلاین ها و توانایی کار کردن با نرم افزارهای کاربردی از قبیل word و Excel را کسب کرده و از قوانین کنسل شدن و یا تغییر برنامه پرواز اطلاع کافی داشته باشد. بدون شک داشتن مدارک معتبری که هر یک از شرکت های هواپیمایی ارائه می دهند، در کنار مدارک تحصیلی معتبر و مرتبط می تواند به عنوان یک نقطه ی مثبت در استخدام در نظر گرفته شود.

 

مدارک مورد نیاز برای کارمند فروش پرواز خارجی

استخدام در زمینه ی فروش بلیط هواپیمای خارجی نسبت به داخلی کمی سخت تر بوده و به مدارک و تخصص بیشتری نیاز خواهید داشت. اگر توانایی ها و مدارک زیر را کسب کرده اید، بدون شک می توانید به راحتی در گردشگری استخدام شوید و به موفقیت های زیادی در این زمینه دست پیدا کنید:

اطلاع از قوانین پاسپورت و ویزای کشورهای مختلف
توانایی کار با وب سرویس های گابریل و آمادئوس
داشتن مدارک تحصیلی مرتبط با گردشگری
داشتن تسلط کافی به زبان انگلیسی
شناخت کافی مقاصد و فرودگاه ها

 

استخدام در گردشگری

استخدام در گردشگری، کارمند فروش قطار

استخدام در گردشگری به عنوان کارمند فروش قطار با سایر بخش ها کمی تفاوت دارد و داشتن مدارک شرکت رجا یک امر ضروری می باشد و فقط یک نقطه ی مثبت برای جذب نیرو نیست. در نتیجه، اگر تمایل به فعالیت در این گروه شغلی را دارید، حتما باید در دوره های آموزشی رجا شرکت نمایید و مدارک مورد نیاز را دریافت کنید. علاوه بر توانایی برقراری ارتباط با مسافر و تسلط به سیستم های فروش بلیط، لازم است تا از شرایط و امکانات هر یک از قطارها اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید مسافران را راهنمایی نمایید و به سوالات و سردرگمی های آنها به درستی پاسخ دهید.

 

استخدام در گردشگری

استخدام در گردشگری؛ کارمند رزرو هتل

یکی از مسائل بسیار مهم که در شروع سفر باید به آن توجه داشت، رزرو هتل و همچنین کاهش هزینه های سفر می باشد. در نتیجه، اگر قصد دارید در واحد رزرو هتل استخدام شوید، لازم است چند نکته ی مهم را مد نظر داشته باشید. شما به عنوان شخصی که کارمند رزرو هتل در یک آژانس مسافرتی هستید، در واقع نماینده ای از هتل ها هستید که باید بتوانید مسافر را ترغیب به رزرو کنید. در نتیجه باید برخورد و رفتار شما به شیوه ی کاملا مودبانه باشد و با مسافر صادق باشید و اطلاعات درستی را در اختیار آنها قرار دهید. برای مثال، برای رزرو هتل های مشهد باید بدانید که آیا این هتل به حرم نزدیک است یا خیر، ساعت چک این و چک اوت هتل را بدانید و با توجه به برنامه ی سفر مسافر بهترین گزینه را پیشنهاد دهید. در نتیجه، یک کارمند هتل باید از نظم و دقت کافی برای پیشنهاد گزینه های مناسب بر اساس شرایط مسافر برخوردار باشد.

 

استخدام در گردشگری

استخدام در گردشگری؛ تور

یکی از جذاب ترین و البته سخت ترین گروه های شغلی در حوزه ی گردشگری، کارمند فروش تور می باشد که تمام توانایی های کارمندان فروش بلیط قطار و هواپیما و رزرو هتل را باید در کنار هم داشته باشد. به عبارت دیگر، باید از شرایط ویزا و پاسپورت، قوانین خرید بلیط هواپیما و قطار و همچنین رزرو هتل اطلاعات کافی داشته باشد تا بر همین اساس پیشنهاداتی را برای مسافران ارائه دهد.
یکی از اصلی ترین ویژگی های مورد نیاز برای استخدام در بخش تور، داشتن صبر و مسئولیت پذیری بالا می باشد. همیشه باید خودتان را بجای طرف مقابل بگذارید و سعی کنید بهترین چیدمان و برنامه ریزی را در ارائه ی تور در نظر داشته باشید تا بتوانید علاوه بر فراهم نمودن مقدمات لازم برای جلب رضایت مسافر، در بالا بردن اعتبار آژانس نیز موثر باشید.

استخدام در گردشگری؛ بازاریابی و تبلیغات

رقابت، بخش جدایی ناپذیر در تجارت و فعالیت در هر کسب و کار می باشد و به همین منظور، تبلیغات در دنیای امروز به شدت مورد توجه قرار گرفته و باید به آن نگاه جدی و کارشناسانه داشت. اگر قصد دارید در واحد بازاریابی و تبلیغات حوزه ی گردشگری استخدام شوید، در مرحله ی اول باید بدانید که قدم به عرصه ی مهم و پرچالشی خواهید گذاشت. در نتیجه باید عاشقانه و با تمام عشق و علاقه به کارتان بپردازید و فردی فعال و مشتاق باشید.
کارمند بازاریابی و تبلیغات گردشگری باید فعالیت زیادی در شبکه های اجتماعی داشته باشد و با عکاسی و فیلم برداری و برگزاری کمپین های هدفمند آشنا باشد. به عنوان مثال، اگر قصد دارید به عنوان نیروی تولید محتوا و در بخش مجله گردشگری فعالیت کنید، باید بدانید که عشق به نوشتن را باید بتوانید با تحصیلات و دانشتان تلفیق کنید.

 

استخدام در گردشگری

درآمد استخدام در گردشگری

با توجه به بخش های مختلفی که در آژانس ها وجود داشته و در آن استخدام میشوید و همچنین میزان اعتبار آن، حقوق های متنوعی را دریافت خواهید کرد و برای اغلب آنها حقوق ثابت در نظر گرفته میشود. البته برخی از آژانس های مسافرتی به صورت پورسانت و با توجه به میزان فعالیت و موثر بودن کارمند حقوق را محاسبه می کنند و قانون خاصی در این زمینه وجود ندارد. کلام آخر اینکه؛ اگر عاشق طبیعت و سفر و مسافرت هستید یا علاقه مند به برقراری ارتباط با مردمی از گوشه و کنار دنیا با فرهنگ های مختلف هستید، استخدام در گردشگری می تواند برایتان یک پیشنهاد خوب باشد و قطعا هر اندازه تلاش تان بیشتر و موثرتر باشد، به همان اندازه درآمد بیشتری بدست خواهید آورد.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×