» راهنمای سفر به ایران » استان یزد » یزد » بازارهای یزد | لیست بازارهای قدیمی و مراکز خرید یزد
آشنایی با بازار های یزد
یزد

بازارهای یزد | لیست بازارهای قدیمی و مراکز خرید یزد

۲۷ آبان ۱۳۹۷ 11۰1,987

یزد یکی از شهر های تاریخی ایران بوده و به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری کشور شناخته شده و همه روزه گردشگران بسیاری برای بازدید از این شهر زیبای خشتی به آن سفر می کنند. اما از آنجایی که بدون خرید کردن در شهر مقصد، سفر کامل نشده و به نوعی چیزی را کم دارد، در زمان سفر و پس از بازدید جاهای دیدنی یزد بهتر بوده تا با بازارهای یزد و مراکز خرید آن آشنا شوید تا سفر خود را با بازار یزد تکمیل کنید.

با وبلاگ اقامت ۲۴ در معرفی و آشنایی با برخی از بازار ها و مراکز خرید یزد همراه باشید.

بنر هتل داد یزد

مقاله مرتبط : “معرفی بهترین هتل های یزد”

آشنایی با بازار های یزد

مرکز خرید الماس یزد

مرکز خرید الماس یزد یکی از پاساژهای نوساز و مدرن در میان بازارهای یزد است و اقلامی نظیر پوشاک مردانه، زنانه، بچگانه، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب بازی و زیورآلات در آن عرضه می شود. در این مرکز برای رفاه حال افرادی که برای خرید آن را انتخاب می کنند، امکاناتی نظیر پارکینگ، کافی شاپ، سرویس بهداشتی و نمازخانه وجود داشته و می توان خریدی خاطره انگیزی را در مرکز خرید الماس تجربه کرد.

مجتمع تجاری ستاره یزد

یکی از بهترین، مدرن ترین و شناخته شده ترین مراکز تجاری و بازارهای یزد ، مجتمع تجاری ستاره یزد بوده که در میدان آزادی این شهر واقع شده است. این مجتمع تجاری علاوه برخورداری از فروشگاه هایی که انواع پوشاک، اسباب بازی و غیره را ارائه کرده، از شهر بازی سرپوشیده، رستوران و کافی شاپ نیز برخوردار بوده و به عنوان یکی از مکان های تفریحی یزد نیز بشمار می آید.

آشنایی با بازار های یزد

بازار قدیمی خان

بازار قدیمی خان بازاری قدیمی بوده که در بافت قدیمی شهر و در مجموعه تاریخی خان واقع شده است. مجموعه خان یزد شامل حمام خان، مدرسه خان و بازار خان بوده و در میدان خان شهر یزد ساخته شده است. بازار خان یکی از قدیمی ترین و زیبا ترین بازارهای تاریخی شهر یزد بوده و قدمت آن به دوران قاجار و زمان حکومت ناصرالدین شاه باز می گردد.

ارتفاع سقف بازار خان بین ۴ تا ۶ متر متغیر است و طول آن به ۲۵۸ متر می رسد.

بازار های یزد

مرکز خرید آریا یزد

مرکز خرید آریا از دسته مجتمع های تجاری نوساز در بین بازارهای یزد بوده و در سال ۱۳۸۷ به بهره برداری رسیده است. این مجتمع تجاری از ۵ طبقه برخوردار بوده که ۳ طبقه آن به مرکز خرید اختصاص داشته و طبقه بالایی آن رستوران و یک طبقه نیز پارکینگ است.  انواع پوشاک زنانه، مردانه، بچه گانه، عنوام محصولات چرمی، کیف و کفش، زیورآلات، شال و روسری، اسباب بازی، عطر، محصولات آرایشی و بهداشتی از برخی کالاهایی بوده که می توان در مرکز خرید آریا با بهترین کیفیت یافت کرد.

این مرکز خرید در میدان اطلسی،بلوار شهید قندی،روبه روی مجتمع مسکونی نگین واقع شده است.

مراکز خرید یزد

بازار قدیمی یزد

بازار تاریخی یزد، جزو قدیمی ترین بازارهای یزد است که پیشینه ای به قدمت شهر یزد داشته و تاریخ احداث آن به قرن نهم هجری باز می گردد. در این بازار سوغاتی های اصیل شهر یزد ارائه شده و همچنین کسب و کارهای سنتی این شهر نیز در آن در حال فعالیت هستند.

در این راسته بازارها می‌توانید کالاهایی چون پارچه، طلا، فرش و شیرینی‌های سنتی تهیه کنید. در این مجموعه بازارها کارگاه‌ مازاری (محل ساییدن حنا)، کارگاه حلوایی (محل تبدیل کنجد به حلوا ارده) و کارگاه رنگرزی وجود دارد. بازار قیصریه با معماری‌ای بسیار زیبا و دو در چوبی بسیار ارزشمند محل خرید و فروش پارچه های یزدی است. بازار دروازه مهریز با سی و هشت متر طول، در زمان گورکانیان به دست علی آقا تاسیس شد. بازار تبریزیان متعلق به دوران قاجار است که در انتهای بازار پنجه علی قرار دارد. معماری این بخش از بازار بسیار دیدنی و زیبا است. بازار زرگری که قدمتی آن به سده‌های دووازدهم و سیزدهم بازمی‌گردد، امروزه با طول ۹۴ متر در بخش شمالی خیابان قیام قرار گرفته است. معماری این بخش نیست بسیار زیبا است.

از دیگر بازارها این مجموعه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بازار مسگری (قرن نهم)، بازار محمدعلی خان زندیه، بازار صدری یا شاهزاده فاضل (دوران قاجار)، بازار افشار (دوران قاجار)، بازار خان (دوران قاجار)، بازار کاشیکاری، بازار چیت سای، بازار مسجد ملا اسماعیل، بازار حاجی قنبر، بازار جعفر خان و بازار نخود بریزی.

پاساژ کویتی ها یزد

یکی دیگر از مشهورترین مراکز خرید یزد بازار کویتی‌ ها است. در این پاساژ انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، لباس و پوشاک، عطر و ادکلن، کیف و کفش و … به فروش می‌رسند. قیمت اجناس در این بازار مناسب بوده و به همین دلیل افراد زیادی برای خرید پاساژ کویتی ها را انتخاب می‌کنند.

در این بازار بورس طلا و جواهر نیز موجود است و می‌توانید انواع جواهرات، انگشتر، گردنبند و دیگر کالاهای از جنس طلا و نقره را تهیه کنید. پاساژ کویتی ها در خیابان فتوحی یزد قرار دارد. ساعت کار این مرکز خرید از ۸ صبح الی ۱۰ شب می‌باشد.

مرکز خرید شقایق یزد

پاساژ ۴ طبقه شقایق در خیابان صدوقی یزد قرار دارد و یکی دیگر از مراکز خرید این شهر به شمار می‌رود که از موقعیت مکانی مناسب و دسترسی راحتی برخوردار است. در این مرکز خرید بخش‌های تجاری انواع محصولات و کالاها مانند پوشاک زنانه، بچگانه و مردانه، کیف و کفش، لوازم خانه، دکوریجات، لوازم بهداشتی و آرایشی، اسباب بازی و … را به فروش می‌رسانند.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×