بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » گردشگری کوله‌ پشتی چیست
Travel with backpack 2
گوناگون

گردشگری کوله‌ پشتی چیست

۱۹ آبان ۱۳۹۷ 8۰1,720

سفر همه‌روزه در انواع و شکل‌های گوناگونی انجام‌شده و همواره گردشگران و مسافران مختلفی به روش‌های گوناگون بار سفر بسته و راهی جاده و مقاصد مختلف می‌شوند، برخی گردشگری هیجانی را انتخاب می‌کنند، برخی برای کار راهی جاده شده و برخی نیز به دل تاریخ و باستان سفر می‌کنند، اما یکی از متنوع‌ترین نوع گردشگری، گردشگری کوله‌ پشتی بوده و به دلایل گوناگون از تنوع و لذت خاصی برخوردار است.

اگر می‌خواهید با گردشگری کوله‌ پشتی آشنا شوید، با وبلاگ اقامت ۲۴ در معرفی این نوع از گردشگری همراه باشید.

 

مقاله مرتبط: ” چگونه سفر با قطار را برای خود لذت بخش کنید

مقاله مرتبط: ” باید ها و نباید های سفر با دوچرخه

 

گردشگری با کوله
گردشگری کوله‌ پشتی چیست؟

 

گردشگری کوله‌ پشتی چیست؟

گردشگری کوله‌پشتی نوعی از گردشگری  بوده که در آن گردشگر تمام مایحتاج سفر خود را در یک کوله‌پشتی جای‌داده و بدون هیچ برنامه و مقصدی راهی جاده‌ها و مقاصد ناشناخته می‌شود.

در گردشگری کوله‌ پشتی تنها وابستگی شما به کوله‌پشتی خود بوده و آن تنها وابستگی و نیاز شما به شمار می‌آید.

این نوع از گردشگری علاوه بر اینکه بسیار مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی بوده سبب می شود تا گردشگر فرهنگ ها و مردمان مختلف بسیاری را در طول مسیر خود تجربه کرده و از نزدیک با نوع زندگی آنها آشنا شود.

گردشگری کوله پشتی سختی ها و زحمات بسیاری را به همراه داشته و البته این مشکلات در کنار لذت ها و تجربه های کسب شده در طول سفر اصلا به چشم گردشگر نمی آید.

 

سفر با کوله پشتی
آغاز سفر با یک کوله پشتی

 

آغاز سفر با یک کوله پشتی

در گردشگری کوله پشتی همه چیز از یک کوله پشتی آغاز شده و در این نوع از آنچیز که برای گردشگری اهمیت دارد، کوله پشتی و لوازم درون آن است.

گردشگری کوله پشتی که به آن بک پک نیز گفته می شود، مجموعه ای از سختی ها، لذت ها، تجربیات و خاطرات بیاد ماندنی بسیاری بوده و در آن گردشگر هیچ برنامه و تعهدی ندارد.

 

سفر با کوله پشتی
دلایل اقتصادی بودن گردشگری کوله پشتی

 

دلایل اقتصادی بودن گردشگری کوله پشتی

گردشگری کوله پشتی ممکن است به صورت انفرادی و یا گروهی انجام شده و هرگونه اقدامی در آن در کاملا در جهت اقتصادی بودن سفر شکل می گیرد.

در این نوع گردشگری مسافران معمولا برای وعده های غذایی خود از غذاهای سبک و اقتصادی بهره برده و در آن خبری از غذا خوردن در رستوران های لوکس با امکانات رفاهی و پذیرایی کامل نیست.

این نوع از گردشگران همواره یک مقدار مواد غذایی به همراه داشته و هرکجا که احساس گرسنگی کرده، سفره خود را پهن می کنند.

همچنین افرادی که این نوع از سفر را برای خود انتخاب می کنند، برای استراحت و اقامت خود هیچ دغدغه ای نداشته و برای این کار یا در دل طبیعت چادر زده، یا در خانه های محلی اقامت داشته و در برخی موارد از اقامتگاه های بین راهی ارزان قیمت استفاده می کنند.

 

سفر اب کوله پشتی
مدت زمان سفر کوله پشتی

 

مدت زمان سفر کوله پشتی

زمان در سفر های کوله پشتی معنایی نداشته و گردشگران در اینگونه از گردشگری از یک روز تا چند ماه را بسته به مسیر و شرایط خارج از خانه و در سفر سپری می کنند.

معمولا افرادی که این نوع از گردشگری را برای خود انتخاب کرده، مقصد و زمان مشخصی در سر نداشته و تنها یک مسیر جاده را برای حرکت انتخاب کرده و راهی جاده می شوند.

وسیله نقلیه در گردشگری کوله پشتی

گردشگران برای اینگونه سفر معمولا از وسیله نقلیه خاصی بهره نبرده و گاهی مسیری را پیاده طی کرده، گاهی سوار بر ماشین های رهگذران می شوند و گاهی نیز از وسایل نقلیه عمومی ارزان قیمت برای سپری کردن مسیر کوتاهی از  سفر بهره می گیرند.

 

سفر با کوله پشتی
لوازم مورد نیاز برای سفر با کوله پشتی

 

لوازم مورد نیاز برای کوله پشتی گردی

در گردشگری کوله پشتی اولین چیزهایی که نیاز است و از مهمترین آنها بمشا رمی آید، روحیه بالا ، حس کنجکاوی ، صبر و استقامت بالاست.

اگر موارد ذکر شده فوق را در اختیار داشته و قصد رفتن به سفر کوله پشتی را دارید، بهتر است یک کوله پشتی مقاوم و سبک، کفش پیدا روی مناسب، کیسه خواب و تجهیزات طبیعتگردی مناسب تهیه کرده، آنها را در کوله پشتی خود قرار داده و راهی جاده هایی ناشناخته شوید.

 

منبع : وبلاگ اقامت۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×