بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جاذبه های گردشگری اردبیل » پل معلق پیرتقی ؛ عکس و آدرس
Suspended bridge 2
جاذبه های گردشگری اردبیل

پل معلق پیرتقی ؛ عکس و آدرس

۱۴ آبان ۱۳۹۷ 15۰2,019

گاهی برای داشتن سفرهای هیجان انگیز به سفرهای خارجی می اندیشیم وتصور میکنیم که فقط بارفتن به خارج از کشور میتوانیم هیجان و لذت را تجربه کرد، اما در ایران مکان های وجود داشته که می توان با سفر به آن مقاصد، هیجان و اوج لذت را تجربه کرده و خاطرات فراموش نشدنی را خلق کرد، یکی از مکان های دیدنی که میتواند شما را به وجد و هیجان بیاورد پل معلق پیرتقی اردبیل است که وبلاگ اقامت ۲۴ قصد دارد شما را در این مطلب به سفری هیجان انگیز به آن دعوت کند .

با وبلاگ اقامت ۲۴ با معرفی و آشنایی با پل معلق پیر تقی همراه باشید.

 

مقاله مرتبط : ” دریاچه نئور اردبیل ، زیبای خفته بر بلندای کوه باغرو

بنر دسکتاپ رزرو هتل های اردبیل از اقامت24

مقاله مرتبط : ”  اردبیل، بهشت گردشگری طبیعی

 

پل معلق پیرتقی
آدرس : استان اردبیل و در شهر هشتجین از توابع  شهرستان خلخال

 

پل معلق پیر تقی کجاست؟

پل معلق پیرتقی در استان اردبیل و در شهر هشتجین از توابع  شهرستان خلخال واقع شده و به عنوان یکی از مهیج ترین جاذبه های گردشگری استان اردبیل و نیز حتی کشور بشمار می آید.

این پل معلق که در محل اتصال دو رودخانه گیوی چای و قزل اوزن با یکدیگر قرار گرفته، دو سوی دره ای عمیق و رودخانه ای خورشان را به یکدیگر اتصال داده و باعبور از روی آن که با تکان های شدید همراه است، بدون شک لحظات هیجان انگیزی را برای شما به وجود می آورد.

علت اصلی احداث پل معلق پیرتقی انجام مطالعات و آزمایشات خاک جهت اجرای سد قزل اوزون بوده و چون رودخانه قزل اوزون در بیشتر فصول سال پرآب است تردد در آن دشوار بوده و این پل برای تسهیل کار پژوهشگران و مهندسین و تکنیسین های این سد نیز احداث شد.

جالب است بدانید در نزدیکی این پل روستایی به نام پیرتقی قرار دارد که تنها یک خانوار در آن ساکن بوده و نام این پل نیز برگرفته از این مکان است.

 

پل معلق پیرتقی
پل معلق پیر تقی در میان سخره ها

 

جاذبه ها و تفریحات پل معلق پیر تقی

پل معلق پیرتقی از جمله پل های خطرناک و هیجان انگیز دنیا به شمار آمده که امروز افراد بسیاری برای تجربه حس هیجان و ترسی تکرار نشدنی به آن سفر می کنند.

همانطور که گفته شد این پل از روی دره های عمیق گذشته و به وسیله طناب های بلند و چوب های لرزان درکنار هم نگه داشته شده است.

همچنین شما دراین سفر علاوه بر هیجان و ترس میتوانید از مناظر و مکانهای دیدنی اطراف نیز لذت ببرید.

یکی از این دیدنی ها رودخانه قزل اوزون بوده که رودخانه ای پرآب است که ازکوه های کردستان سرچشمه گرفته و در مسیر خود زمین های کردستان، زنجان و خلخال را سیراب می کند.

این رودخانه در انتهای راه خود در پشت سد سفید رود  آرام میگیرد.

یکی از تفریحات و لذت هایی که با سفر به این منطقه می توان تجربه کرد ماهیگیری و قایق رانی و آب بازی بوده و همه روزه بویژه در روزهای گرم سال افراد بسیاری برای بهره مندی از زیبایی ها و تفریحات فراوان به این منطقه سفر می کنند.

اگر تجربه قدم زدن بر روی پل شما را زیاد به وجد و هیجان نیاورد میتوانید از زیپ لاین های اطراف پل استفاده و هیجان زیپ لاین بر روی رودخانه خروشان را تجربه کرده و ترس و هیجان و زیبایی را لمس کنید.

بی تردید برای عبور از این پل  باید شهامت وجرات زیاد به علاوه کفش کوهپیمایی، کاپشن بارانی و لباس فصل به همراه داشته باشید.

 

پل معلق پیرتقی
مسیر دستیابی به پل پیرتقی

 

مسیر دستیابی به پل پیرتقی

برای رسیدن به پل معلق پیر تقی ساده ترین مسیر از راه خلخال به سمت سه راه سرچم بوده و بعد از عبور از شهر کیوی و سه راه فیروز آباد ۱۲تونل در مسیر شما قرار داشته که بین تونل ۹ و ۱۰ در سمت راست یک قهوه خانه قرار دارد که جاده ای خاکی در کنارش واقع شده است.

بعد از طی مسافتی حدود ۳۰۰ متر از این جاده خاکی درختی در کنار چشمه ای میبینید که درآنجا میتوانید وسیله نقلیه خود را پارک کرده و باقی مسیر را پیاده بروید .

 

منبع : وبلاگ اقامت۲۴

۳.۸/۵ - (۲۰ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×