» جاذبه های گردشگری مازندران » هفت آبشار سوادکوه تابلو هزار رنگ طبیعت مازندران
savadkoh 4
جاذبه های گردشگری مازندران - جاهای دیدنی مازندران

هفت آبشار سوادکوه تابلو هزار رنگ طبیعت مازندران

۲ مهر ۱۳۹۷ 23۱2,503

دست هنرمند طبیعت در جای جای کشور، تابلوهای زیبای طبیعی بسیاری خلق کرده و افراد می توانند با حضور در این مکان ها خود را خالی دغدغه های روزمره کرده و از آرامش حاکم بر محیط بهره ببرند، یکی از این مناطق زیبا که به عبارتی اوج هنر طبیعت را به تصویر کشیده، هفت آبشار سوادکوه بوده که در دل جنگل های زیبا و سرسبز استان مازندارن واقع شده است.

اگر می خواهید با هفت آبشار سوادکوه بیشتر آشنا شوید، با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

مقاله مرتبط : “ آبشار دودوزن خرم کش ، معجزه کمتر شناخته شده گیلان

بنر دسکتاپ رزرو هتل های ساری از اقامت24
آبشار سوادکوه
آدرس : روستای تیرکن (در دهستان درازکلا) و مرز میانی شهرستان سوادکوه و بابل

هفت آبشار کجاست؟

در نزدیکی روستای تیرکن از توابع دهستان درازکلا شهرستان سوادکوه و در دل جنگل سرسبز لفور، هفت آبشار زیبا وجود داشته که با نام هفت آبشار سوادکوه شناخته می شوند.

این آبشارها که با نام هفت آبشار تیرکن نیز شناخته می شوند، از زیبا ترین مناظر طبیعی استان مازندران بوده و از منظره و چشم انداز های بی نظیری برخوردار هستند.

سرسبزی محیط پیرامون آبشار ها در کنار آواز پرندگان و صدای جاری شدن و سقوط آب، سنفونی زیبایی را خلق کرده و تمام گردشگران و مسافرانی را که به این منطقه سفر می کنند را مبهوت تماشای خود می کند.

آبشار سوادکوه
هفت آبشار سوادکوه در پاییز

 

منطقه پیرامون هفت آبشار پوشش گیاهی متنوعی نیز داشته و می توان درختانی نظیز توسکا، کهلو، افرا، ممرز، انجیلی، ازگل، شیردار و کراد را در این منطقه مشاهده کرد.

این منطقه به دلیل واقع شدن در دل جنگل های سرسبز و همچنین دارا بودن ارتفاع مناسب، دارای آب و هوایی خنک و دلچسب بوده و برای سپری کردن روزهای گرم سال بهترین انتخاب بشمار می آید.

ارتفاع آبشار اصلی هفت آبشار به ۹ متر رسیده و آب پس از جاری شدن از سطح آبشار به درون حوضچه ای در پایین آبشار ریخته و محل مناسبی را برای آب تنی و شنا فراهم ساخته است. جنگل لفور و منطقه هفت آبشار یکی از بکر ترین مناطق طبیعی استان مازندران بشمار آمده و برای سپری کردن روزی خاطره انگیز و داشتن پیک نیکی فراموش نشدنی بهترین انتخاب بشمار می آید.

همچنین به دلیل وجود امکان آبتنی در حوضچه ای که در پایین دست آبشار وجود دارد، این مکان  بهترین محل برای آبتی و گذراندن روزهای گرم سال شناخته می شود.

آبشار سوادکوه
سواده کوه مکانی زیبا و گردشگر پذیر

در فصل بهار به دلیل بارندگی های فراوان منطقه، سطح آب هفت آبشار بسیار افزایش یافته و ریزش آب با حجم زیاد از ارتفاع بالا منظره منحصر به فردی را در این فصل به این آبشار می بخشد.

اما زیبایی این منطقه و هفت آبشار در فصل پاییز وصف ناپذیر بوده و چهره هزار رنگ درختان آن تابلو بی نظیری را خلق می کند. مسیر دسترسی به جنگا لفور و هفت آبشار از شهر بابل آغاز شده و پس از عبور از بابلکنار باید مسیر دهستان درازکلا و روستای تیرکن را درپیش گرفت.

پس از رسیدن به روستای تیرکن برای رسیدن به این آبشار و به نظاره نشستن زیبایی های آن باید حدود ۲ ساعت در دل جنگل های سرسبز پیاده روی کرده و پس از پشت سر گذاشتن حدود ۳ کیلومتر هفت آبشار زیبا خود را نمایان می کنند.

اقامت در سفر به هفت آبشار سوادکوه

اگر از علاقه‌مندان به اقامت در دل طبیعت هستید می‌توانید در نزدیکی آبشار و در جنگل زیبای منطقه کمپ برپا کنید و لذت شب مانی در طبیعت را تجربه نمایید. البته قبل از کمپ زدن بهتر است با راهنمایان محلی مشورت نمایید تا بهترین محل را به شما نشان دهند. همچنین از وضعیت آب و هوا نیز باید اطلاع داشته باشید.

به جز برپایی چادر و کمپ می‌توانید از خانه‌های روستایی تیرکن نیز استفاده کنید. کلبه‌های جنگلی و اقامتگاه‌های محلی و بومگردی می‌توانند اقامتی راحت به همراه آشنایی با سنت‌ها و روش زندگی مردم محلی منطقه را برای شما به ارمغان آورند. اگر به دنبال اقامت در هتل و یا مهمان پذیر هستید می‌توانید با توجه به برنامه سفر و سلیقه خود یکی از شهرهای نزدیک مانند بابل، قائمشهر و یا سوادکوه را انتخاب نمایید.

دسترسی به هفت آبشار سوادکوه

این منطقه بسیار زیبا در ۴۲ کیلومتری جنوب بابل، ۵۱ کیلومتری جنوب غرب قائمشهر و ۳۵ کیلومتری سوادکوه قرار گرفته و دسترسی بسیار مناسبی دارد. از روستای تیرکن که نزدیکترین روستا به این آبشار محسوب می‌شود باید ۳ کیلومتر را در دل جنگل‌های بکر پیاده روی کنید تا به ابتدای آبشارها برسید و برای مشاهده همه آنها باید در حدود دو ساعت پیاده روی را ادامه دهید.

اگر از تهران قصد راهی شدن به سمت هفت آبشار سوادکوه را دارید باید از جاده فیروزکوه استفاده کنید. پس از عبور از پل سفید و شیرگاه به دو راهی قئم شهر و بابل می‌رسید که باید به سمت بابل ادامه مسیر دهید. پس از طی ۱ کیلومتر با دیدن مسیر فرعی روستای درازکلا وارد آن شده و بعد از ۲۰ کیلومتر به روستای تیرکن خواهید رسید. ماشین را باید در این روستا پارک نموده و با استفاده از تابلوهای راهنما به سمت آبشارها پیاده روی نمایید.

 

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. جاهای دیدنی سوادکوه

    سوادکوه این همه جاهای دیدنی داره من نمیدونم چرا مسئولین رسیدگی نمیکنن نمونش همین هفت آبشار، به خدا اگه این تو آمریکا بود تا الان کُل دنیا میشناختنش و کلی شغل و پول در میاوردن ازش، ولی ما فقط خراب میکنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×