بازار تاریخی سنندج
جاذبه های گردشگری سنندج

بهترین بازار سنندج

۱۸ تیر ۱۳۹۷ 17۰2,171

یکی از اصلی ترین و خاطره انگیزترین بخش های سفر، حضور در بازارهای شهر مقصد سفر، گشت و گذار در آنها و خرید سوغاتی است. اگر قصد دارید به شهر سنندج سفر کنید، با وبلاگ اقامت ۲۴ در معرفی بازارهای این شهر همراه باشید.

شهر کردنشین سنندج، به دلیل وجود دو ویژگی مهم، به عنوان یکی از مقاصد گردشگری جذاب برای مسافران غرب کشور محسوب می شود؛ اولین ویژگی قدمت بالای این شهر است که دلیلی برای وجود آثار ارزشمند تاریخی است و دومین ویژگی آب و هوای عالی به دلیل قرار گرفتن در دامنه کوه.

همچنین در این شهر بازارهای تاریخی و جالبی وجود دارد که در ادامه با آنها آشنا می شویم.

 

بیشتر بخوانید : “۸ مکان دیدنی که در سفر به سنندج نباید از دست داد

 

بازار تاریخی سنندج

در مرکز شهر سنندج بازاری وجود دارد که از قدمت و تاریخ کهنی برخوردار است. این بازار که با نام بازار سنندج شناخته می شود، در سال ۱۰۴۶ هجری قمری و در زمان حکومت سلیمان خان اردلان افتتاح شده است.

بازار تاریخی سنندج

 

معماری بازار سنندج برخلاف تمام بازارهای ایران که بصورت خطی ساخته شده اند، با الهام از بازار نقش جهان اصفهان به شکل مستطیلی ساخته شده است.

 

بیشتر بخوانید : “جاهای دیدنی اصفهان

 

در وسط این مستطیل، سراهای مختلفی قرار گرفته که امروزه به دلیل احداث خیابانی به دو بخش مجزا تقسیم شده و از آنها با نام های آصف و سنندجی یاد می شود.

سقف بازار به صورت طاق و گنبد ساخته شده و در ساخت آن مصالحی چون سنگ، خشت و آجر به کار رفته است.

امروزه از بازار سنندج، تنها سه دروازه قدیمی باقی مانده، اما هنوز هم با وجود مراکز خرید جدید، این بازار همچنان موقعیت و ارزش خود را از لحاظ تجاری حفظ کرده است.

 

بازار تاناکورا سنندج

یکی از بازارهای بزرگ و شناخته شده سنندج، بازار تاناکورا این شهر بوده که در نوع خود کم نظیر و دیدنی است. در این بازار تنها اجناس متنوع و گوناگون نیستند که جلب توجه می کنند بلکه معماری، دیوارها و سقف آهنی بازار نیز، توجه همگان را به خود جلب می کند.

بازار تاناکورا از وسعت نسبتا بزرگی برخوردار بوده و می توان اقلام متنوعی نظیر کیف، کفش، لباس و وسایل عروس را در آن یافت.

بازار تاناکورا سنندج
بازار تاناکورا، یکی از بازارهای بزرگ و شناخته شده سنندج

 

مرکز تجاری کردستان

در سفر به سنندج اگر به دنبال خرید کالاهایی به روز و متنوع هستید، بهتر است راه مجتمع تجاری کردستان را در پیش بگیرید.

این مرکز تجاری که بزرگترین مجتمع تجاری سنندج نیز بشمار می آید، فروشگاه های متنوعی را در خود جای داده و به راحتی می توان اقلامی مانند لباس‌های مردانه، زنانه، بچه‌گانه، کیف و کفش و زیورآلات را در آن یافت.

در این مجموعه برای رفاه حال افرادی که برای خرید به آن سر می زنند، غیر از فروشگاه، کافی شاپ و رستوران نیز وجود داشته که در آنها می‌توان استراحت کرد.

 

بیشتر بخوانید : “لیست بهترین رستوران های سنندج

 

مرکز تجاری کردستان

 

رستوران غروب در این مرکز یکی از مشهورترین رستوران‌های سنندج است که غذای ایرانی با کیفیت در محیطی دلپذیر برای مهمانان سرو می‌کند.

همچنین در سنندج پاساژها و مراکز خرید بسیاری مانند مجتمع تجاری صدف، پاساژ آشنا، هورام و راسته بازار نازک کاران تخته نرد نیز وجود دارد که در سفر به سنندج بهتر است بازدید آنها را از دست ندهید.

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×