بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » ۸ مکان دیدنی که نباید در سفر به سنندج از دست داد
عمارت خسرو آباد سنندج
گوناگون

۸ مکان دیدنی که نباید در سفر به سنندج از دست داد

۲ خرداد ۱۳۹۷ 24۱۷19,464

کردستان دیار پهلوانان و دشت‌های شقایق، سالانه گردشگران بسیاری را می‌پذیرد. به هر گوشه از این استان زیبا که سر بزنید طبیعت شگفت انگیز آن با معصومیت در انتظار شما است. مرکز استان یعنی شهر سنندج یکی از مهم‌ترین شهرهای ایران می‌باشد که آثار تاریخی بسیاری را در خود جای داده و فرهنگ غنی و کهن کردستان را زنده نگاه داشته است. در جای جای شهر می‌توانید زنان و مردان را با لباس‌های سنتی مشاهده کنید که میراث هزاران ساله خود را زنده نگاه داشته‌اند.

شهر کردنشین سنندج، به دلیل وجود دو ویژگی مهم، به عنوان یکی از مقاصد گردشگری جذاب برای مسافران غرب کشور محسوب می شود؛ اولین ویژگی قدمت بالای این شهر است که دلیلی برای وجود آثار ارزشمند تاریخی است و دومین ویژگی آب و هوای عالی به دلیل قرار گرفتن در دامنه کوه.

اگر شما هم مسافر این شهر زیبا هستید و برای آشنایی با مکان های دیدنی و رزرو هتل در سنندج نیاز به راهنمایی دارید، در ادامه این مطلب با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

۸ مکان دیدنی که نباید در سفر به سنندج از دست داد:

عمارت خسرو آباد سنندج

عمارت باشکوهی که قدمت ساخت آن به دوران حکومت خسروخان اول اردلان می رسد، یکی از مشهور آثار تاریخی سنندج در بین گردشگران است. جالب است بدانید که عمارت خسرو آباد، با توجه به شواهد موجود، در دوره قاجار، قصر سلطنتی حاکمان شهر بوده است. تزئینات و معماری قسمت های مختلف عمارت، مانند آجرکاری اروسی ها و حوض صلیبی این قصر چشمان هر بیننده ای را خیره می کند.بهترین زمان برای بازدید از این بنا فصل بهار است. به این ترتیب می‌توانید شکوفه‌ها و گل‌های زیبا را در حیاط عمارت مشاهده کنید. این منظره برای سوژه عکاسی زیبا است و معرف گوشه‌ای تاریخ شهر سنندج می‌باشد.

می توانید برای رزرو هتل در نزدیکی این عمارت، هتل شادی با ۶ کیلومتر فاصله از این بنا را انتخاب کنید.

عمارت خسرو آباد سنندج

حمام خان سنندج

در قسمت بافت قدیمی شهر، می توانید یکی از بی نظیرترین بناهای تاریخی سنندج و به عبارتی «حمام خان» را ببینید. آنچه در کتیبه این حمام تاریخی آمده تاریخ ساخت این بنا را به زمان حکومت امان الله خان اردکان در دوره قاجار نسبت داده است. بخش های مختلف این حمام مانند سایر حمام های قدیمی ایرانی شامل: حمام سرد، حمام گرم ، خلوتی، هشتی، آب انبار، خزینه و.. است که دیدن کاشی کاری های هفت رنگ و تزئینات متنوع بخش های مختلف آن می تواند حسابی حیرت زده اتان کند. مانند بسیاری حمام‌های دوران قاجار، برای تزیینات داخلی این بنا از آهک بری استفاده شده است.

عمارت آصف سنندج

عمارت آصف سنندج

خانه ای تاریخی که امروزه به موزه ای تماشایی تبدیل شده و در بین مردم به «خانه کرد» شهرت دارد. قدمت این بنای با شکوه به دوره صفویان باز می گردد که از قرار معلوم، در دوره قاجار و دوره اول پهلوی نیز بخش هایی به این عمارت اضافه شده است. فاصله ی این خانه تاریخی از هتل شادی و مهمانسرا جهانگردی سنندج حدود ۷ کیلومتر است.

عمارت آصف سنندج

عمارت وکیل سنندج

همانطور که از نام این عمارت پیداست، «عمارت وکیل» خانه ای موروثی از خانواده وکیل است که در دوران حکومت زندیه، جزو امیران زند بوده اند. این بنای تاریخی که از تماشای آجر کاری های زیبا و معماری منحصر به فردش خسته نخواهید شد، در دوره های مختلف مورد بازسازی قرار گرفته و حتی بخشهایی نیز به آن اضافه شده است. این اثر تاریخی در ۴ کیلومتری مهمانسرا مجتمع جهانگردی سنندج قرار گرفته است.

عمارت وکیل سنندج

بازار سنندج

بازدید از بازار سنندج به شما این امکان را میدهد که با یک تیر دو نشان بزنید. هم یک اثر تاریخی بی نظیر را از نزدیک می بینید و هم می توانید سوغاتی های سفرتان را از حجره های این بازار بخرید. معماری و طرح این بازار تاریخی که متعلق به دوره حکومت سلیمان خان اردلان است، از میدان نقش جهان الهام گرفته شده و هنوز هم یکی از پر رونق ترین مناطق تجاری شهر است. صنایع دستی که از سنندج به خانه می‌برید معرف ذوق و هنر زنان و مردان کرد می‌باشد که بر اساس پوشش ایرانیان دوران باستان طراحی شده است.

با رزرو هتل شادی و یا مجتمع جهانگردی سنندج، در فاصله ۵ کیلومتری از این بازار اقامت خواهید داشت.

بازار سنندج

مجموعه تفریحی پارک آبیدر سنندج

اگر از مردم محلی راجع به تفریح گاه های خوش آب و هوای شهر بپرسید، بدون شک، مجموعه تفریحی پارک آبیدر را به شما پیشنهاد می کنند. یک تفریح گاه کوهستانی که چشم اندازه فوق العاده ای به شهر دارد و نامش را از چشمه های پر آب و زیبایش گرفته است. فاصله دو هتل شادی و مهمانسرا مجتمع جهانگردی از این مجموعه کوهستانی، به ترتیب ۱۰ و ۱۱ کیلومتر است و هر دو هتل گزینه های خوبی برای رزرو هتل در سنندج هستند.

پارک آبیدر سنندج

مسجد جامع سنندج

مسجد تاریخی «دارالاحسان»، که به مسجد جامع سنندج شهرت دارد، در سال ۱۲۲۸ هجری قمری و در دوران قاجار ساخته شده است. در نمای مسجد کاشی های هفت رنگ روی در و دیوار ها، شکوه معماری اسلامی را در ایران به تصویر می کشند. این مسجد دو ایوانه، از شبستانی بزرگ با ۲۴ ستون و سرستون های مزین به آیات قرآن یکی از برجسته ترین مساجد از نظر معماری محسوب می شود. این مسجد از هتل شادی سنندج حدود ۶ کیلومتر و از مهمانسرا مجتمع جهانگردی سنندج ۳ کیلومتر فاصله دارد.

مسجد جامع سنندج

دریاچه سد قشلاق سنندج

اگر در فصل تابستان به سنندج سفر می کنید، تجربه ی تفریحات آبی در دریاچه سد قشلاق را از دست ندهید، این دریاچه که یکی از محبوب ترین جاذبه های طبیعی سنندج به شمار می رود، در مسیر جاده سقز ، در ۲۰ کیلومتری شمال سنندج قرار گرفته است. این دریاچه از هتل شادی و مهمانسرا مجتمع جهانگردی سنندج حدود ۳۱ کیلومتر فاصله دارد.

دریاچه سد قشلاق سنندج

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۴.۳/۵ - (۷۲ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۱۷

  1. حمه

    پسرم چقدر عقده داری

    • باشاسین سینان داش

      یاشاسین سینان داش آذربایجان 😍

  2. سنندج دلی آذربایجان ❤

    سنندج دلی آذربایجان ❤یاشاسین سینان داش قلب آذربایجان ❤

  3. سنندج‌ قلب آذربایجان 😍😍

    سنندج سینان داش قلب ابدی آذربایجان 😍
    یاشاسین سینان داش آذربایجان 😍

  4. سنندج‌ قلب آذربایجان❤

    سنندج‌ قلب آذربایجان ❤
    سنندج خاک آذربایجان ❤
    سنندج‌ شهر تاریخی آذربایجان ❤

    یاشاسین سینان داش 😍
    یاشاسین آذربایجان 😍

  5. یاشاسین سنندج‌ یاشاسین آذربایجان 🌹🌹🌹

    یاشاسین آذربایجان 🌹یاشاسین سنندج آذربایجان 🌹
    سنندج قلب آذربایجان 🌹

  6. سنندج قلب آذربایجان ❤💙💚

    سنندج قلب آذربایجان ❤💙💚خاک ابدی آذربایجان ❤💙💚 اکراد مهاجر عراقی حمال و ساعت فروش جایی در اینجا ندارن !!!!! ریشه شما اکراد مهاجر عراقی صدام زاده ایی همون کوههای قندیل هست !!!!!

  7. سنندج قلب آذربایجان 💚💙❤

    بالای ۷۰ درصد استان سنندج رو ترک ها تشکیل میدن‌ و به علاوه ترک های شهر بیجار ؛ دیواندره سریش آباد سقز و کامیاران که جمعیت بالای ترک رو در خود جای داده هست 😍
    چوردستان پریشانه 😍😍

  8. سنندج‌ قلب آذربایجان 💓💓💓💓

    سنندج قلب آذربایجان 💓💓💓💓
    یاشاسین سنندج‌💓یاشاسین آذربایجان
    بزی کردهای مهاجر عراقی قندیلی 😍
    بزی چوردستان پریشانه 😍

  9. سنندج‌ قلب آذربایجان 💓💓💓💓

    سنندج قلب آذربایجان 💓💓💓💓
    یاشاسین سنندج‌💓یاشاسین آذربایجان
    بزی کردهای مهاجر عراقی قندیلی 😍
    بزی چوردستان پریشانه 😍

  10. سنندج‌ قلب آذربایجان 💓💓💓💓

    همه جای آذربایجان بخصوص سنندج و گمرگ‌ باشماق سنندج خیلی زیباست ترک‌ زبان های استان‌ سنندج‌ واقعا خونگرم و مهمان نواز هستند!!!!
    یاشاسین سنندج ❤ یاشاسین آذربایجان

  11. ترک‌ سنندج 💓

    من به عنوان ترک زبان سنندجی از هموطنامون خواهش میکنم به شهر زیبای ما هم تشریف بیارند 💓
    یاشاسین آذربایجان 💓یاشاسین سنندج💓
    پرچم ترک های استان سنندج بالاست ( شهرهای ترک نشین‌ استان سنندج‌، بیجار قروه دیواندره سریش آباد، سقز و کامیاران )

  12. سنندج قلب آذربایجان

    سنندج قلب آذربایجان
    یاشاسین آذربایجان 😍یاشاسین سنندج سینان داش

  13. سنندج قلب آذربایجان

    سنندج‌ قلب آذربایجان 💪
    خواهشا از جمعیت بالای ترک های شهر سنندج هم مطلب بذارین ترک های بیشماری در شهرهای سنندج، بیجار، قروه دیواندره ، سریش آباد و روستاهای اطراف استان سنندج زندگی میکنن اگر ماه محرم به شهرهای سنندج، بیجار ، سریش آباد تشریف بیارین ترک های اینجا هم مثله شهرهای ترک نشین تبریز، ارومیه ، زنجان‌ و اردبیل مراسم ماه محرم رو با شکوه هر چه بیشتر برگزار میکنن ناگفته نماند استان سنندج رنگین کمان اقوام است!!

    یاشاسین آذربایجان 💪
    یاشاسین‌ سنندج 💪

  14. حسن شفیق

    سلام
    سنندجی ها واقعا مردمان با فرهنگ و اصیل و مهربان و خونگرم هستند.

  15. omid

    سنندج ، بدون شک پایتخت دموکراسی ایران است .

  16. کیانا فدایی

    سنندج واقعا یکی از زیبا ترین شهر هایی است که تا به حال رفتم خیلی خیلی خوش و اب هواست و مردمان خیلی خوبی داره پیشنهاد می کنم حتما یک سر برید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×