بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » لیست پیست های اسکی ایران
پیست اسکی های ایران
گوناگون

لیست پیست های اسکی ایران

۲۶ خرداد ۱۳۹۷ 14۱3,012

جالب است بدانید که اسکی کلمه ای ایسلندی به معنای کفش بزرگ است که برخی تاریخ شناسان با توجه به نقاشی های به جا مانده از دوران سنگی که در آنها بشر در حال اسکی کردن به تصویر کشیده شده است، بر این باورند که تاریخ پیدایش اسکی به همان دوران سنگی باز می گردد.

اگر شما هم عاشق هیجان اسکی کردن روی قله های بلند پوشیده از برف هستید و با نزدیک شدن تابستان تصمیم دارید در این فصل گرم، سردی زمستان را تجربه کنید، می توانید برای آشنایی بیشتر با پیست های اسکی ایران و رزرو هتل در این مجموعه ها با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه شوید.

پیست اسکی های ایران

 

تاریخچه اسکی

اسکی به عنوان یک ورزش جذاب، برای اولین بار در کشور نروژ انجام گرفت. در واقع شهر برفگیر مورگدال نروژ را می توان مهد ورزش اسکی در کل جهان دانست. به طور کلی اسکی به دو دسته «آلپاین» و «اسنوبرد» تقسیم می شود. در روش آلپاین، اسکی روی تپه ها و شیب های پر برف انجام می شود و به این صورت که پاشنه پای  اسکی باز، بر روی اسکی ثابت است و در روش اسنوبرد، از اسکیت تخته ای پهنی برای اسکی کردن استفاده می شود. ایران نیز پیست های اسکی مختلفی در دامنه کوه های البرز، زاگرس و همچنین کوه های مرتفع سبلان و سهند دارد که طرفداران این ورزش پر هیجان را از سراسر کشور به این مناطق می کشاند.

تاریخچه اسکی
اسکی به عنوان یک ورزش جذاب، برای اولین بار در کشور نروژ انجام گرفت

 

پیست اسکی دیزین

دیزین معتبرترین پیست اسکی خاورمیانه است که با رعایت تمامی استانداردها توانسته است تاییدیه فدراسیون جهانی اسکی برای برگزاری مسابقات را دریافت کند. این پیست در شهرستان کرج دراستان البرز واقع شده است و اولین بار در سال ۱۳۴۱ توسط یک تیم خارجی به عنوان یک منطقه عالی برای اسکی شناسایی شد و در سال ۱۳۵۱ این مجموعه به صورت کامل برای اسکی آماده شد. پیست دیزین مهمترین پیست اسکی ایران بوده که یکی از برجسته ترین تفاوت های آن  نسبت به سایر پیست ها، این است که فعالیت آن محدود به زمستان نمی شود و در تابستان، اسکی روی چمن را هم برای طرفداران امکان پذیر می کند.

پیست اسکی دیزین
دیزین معتبرترین پیست اسکی خاورمیانه است

 

مقاله مرتبط : ” آشنایی با کوه توچال “

 

در سایر قسمت های این مجموعه، ورزش های دیگری مثل تنیس، دوچرخه سواری کوهستانی، تیراندازی با کمان و  کایت سواری نیز انجام می شود. همچنین در مجموعه ی زیبای دیزین علاوه بر لذت بردن از برف زمستانی می توان از باغ گل و گونه های کمیاب گیاهان کوهستانی نیز بازدید کنید. جالب است بدانید که در مجموعه پیست دیزین برای مبتدی ها و حرفه ای ها ،پیست های جداگانه ای ایجاد شده است و به شما حق انتخاب می دهد که از اوایل آذر تا پایان اردیبهشت ماه برای یک اسکی هیجان انگیز به دیزین بروید. این پیست فوق العاده سه تله کابین، دو تله سیژ و هفت تله اسکی چکشی را شامل می شود. همچنین فضای مجموعه دارای دو هتل و ۱۹ کلبه زیبا و ۵ رستوران و کافی شاپ است که می توانید برای تجربه یک سفر سرد و خاطره انگیز با رزرو هتل در مجموعه دیزین راهی کوه های شمالی تهران و منطقه گاجره شوید.

پیست اسکی دیزین
آدرس: ایران – البرز – کرج منطقه گاجره، به فاصله ۱۲۳ کیلومتر از مسیر جاده چالوس و ۷۱ کیلومتر از مسیر شمشک

 

مقاله مرتبط : ” آشنایی با روستای گچسر، ارتفاعات البرز “

 

پیست اسکی پولادکف

یکی دیگر از بزرگترین پیست های اسکی ایران در استان فارس و در ۵ کیلومتری سپیدان است که در سال ۱۳۸۱ افتتاح شد. این پیست دارای تله کابین، تله اسکی و موتورهای برفی است و علاوه بر تجربه این ورزش های هیجان انگیز می توانید در پیست اسکی پولادکف از اسب سواری نیز لذت ببرید. بهترین زمان برای ورزش های زمستانی در این پیست از نیمه های پاییز تا اوایل بهار است. وجودآبشار زیبای مارگون در مجاورت پیست اسکی پولادکف، حس هیجان و زیبایی بیشتری را به اسکی بازان می دهد.

پیست اسکی پولادکف
بهترین زمان برای ورزش های زمستانی در پیست اسکی پولادکف از نیمه های پاییز تا اوایل بهار است.

 

با وجود امکانات اقامتی و تفریحی در چهار فصل سال، دیگر نیازی نیست که برای سفر و رزرو هتل در نزدیکی این منطقه نگران پیدا کردن هتل و اقامتگاه باشید. پیست پولادکف دارای هتل بزرگ ۴ ستاره ای است که می توان در آن، هم از آب و هوای دلنواز کوهستانی و هم از تماشای رقص زیبای آبشار مارگون لذت برد. همچنین این پیست دارای رستوران ، فست فود و کافی شاپ است که بعد از داشتن یک روز سرد و برفی، خوردن یک غذای گرم و خوشمزه را به شما هدیه می کنند.

پیست اسکی پولادکف
شهرستان سپیدان(۸۵ کیلومتری شمال غرب شیراز) و ۱۵ کیلومتری شهر اردکان (فارس)

 

کشور ما دارای سیزده پیست اسکی بین المللی از جمله پیست اسکی دیزین، پیست آبعلی، پیست توچال، پیست شمشک، پیست پولادکف، پیست دربندسر، پیست خوشاکو، پیست کاکن، پیست بیجار، پیست چلگرد , سهند است که در قسمت دوم آشنایی با پیست های اسکی ایران ، شما را با آنها بیشتر آشنا می کنیم.

کجا بمانیم؟

برای رزرو هتل و اقامتگاه در نزدیکی و یا شهرهای اطراف پیست اسکی دلخواهتان، کافیست از طریق سامانه اقامت ۲۴، به عنوان اولین مرکز ملی رزرواسیون هتل ها و اماکن اقامتی کل کشور، هتل های مقصد مورد نظرتان را جستجو کنید و بهترین گزینه را برای رزرو هتل انتخاب کنید.

 

مقاله مرتبط : ” معرفی هتل های ارزان شیراز “

 

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. سبحان

    ممنون بابت اطلاعات مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×