بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» ایرانگردی » ۲۰+ جاهای دیدنی بابلسر و اطراف آن در بهار، تابستان، پاییز و زمستان
جاهای دیدنی بابلسر
ایرانگردی

۲۰+ جاهای دیدنی بابلسر و اطراف آن در بهار، تابستان، پاییز و زمستان

۱۹ فروردین ۱۴۰۲ 37۲2,104

وقتی روی نقشه ایران می روید تا مقصدی را برای سفر انتخاب کنید مناطق شمالی کشور، یکی از بهترین گزینه ها برای مقصد سفر شما هستند. آیا همه جاهای دیدنی بابلسر را می‌شناسید یا آیا می توان همه این شهر ها و استان ها را دید؟ بدون شک خیر. اما بابلسر یکی از شهر های خوش آب و هوا استان مازندران بوده که جاذبه های دیدنی فراوانی دارد. اطلاع از جاهای دیدنی بابلسر باعث می شود سفر بهتری را تجربه کنید. پس در این مطلب از اقامت ۲۴ همراه ما باشید تا علاوه بر توضیح درباره سفر به بابلسر در فصل های مختلف، جاهای دیدنی بابلسر با عکس را بررسی کنیم.

فهرست این مطلب

مهم ترین جاذبه های گردشگری بابلسر

بابلسر یکی از آن شهر های شمال کشور بوده که هر گردشگری علاقه دارد چند روزی را در آن بگذارند. احتمالا تمامی گردشگران تصور می کنند که جاهای دیدنی این شهر فقط از نوع طبیعی هستند. اما وقتی در مورد جاهای دیدنی بابلسر صحبت می کنیم متوجه خواهید شد که انواع جاذبه های فرهنگی، تاریخی و تفریحی نیز در این شهر دیده می شود. جاهای دیدنی بابلسر کجاست. سوالی که قصد داریم در این بخش به طور کامل آن را بررسی کنیم.

رودخانه زیبای بابلرود

یکی از مهم ترین رودخانه های ایران که از کوه های البرز واقع در ناحیه جنوبی بابل سرچشمه می گیرد؛ رودخانه بابلرود است. این رود از شهر های مختلف عبور کرده و در نهایت به شهرستان بابلسر و دریای خزر می ریزد. بابلسر به وسیله این رودخانه به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شده و در حاشیه آن، مکان های تفریحی متعددی وجود دارد. یکی از دیدنی های بابلسر که جذابیت ویژه ای در این شهر دارد؛ از بهترین امکانات تفریحی و آب و هوایی مطبوع برخوردار است. رستوران ها و اقامتگاه های زیادی در نظر گرفته شده که جزء امکانات خاص این رودخانه هستند و شما می توانید با قایق ها روی آب این رودخانه به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی بابلسر تفریح کنید.

آدرس: بابلسر، انتهای خیابان طالقانی، بابلرود

ساعت کاری: شبانه روزی

قیمت بلیط: رایگان

رودخانه بابلرود از جاهای دیدنی بابلسر

اسکله ساحلی

اگر بخواهیم یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی بابلسر و اطراف آن را معرفی کنیم، قطعا اسکله ساحلی بهترین پیشنهاد است. زیرا با امکانات تفریحی بی نظیر خود همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

آدرس: بابلسر، انتهای خیابان طالقانی، اسکله ساحلی

ساعت کاری: شبانه روزی

قیمت بلیط: رایگان

اسکله ساحلی از جاهای دیدنی بابلسر

پارک وحش

در خیابان می توانید سری به پارک وحش بزنید و یکی دیگر از دیدنی های بابلسر را ببینید. گردشگران می توانند از گونه های متفاوت گرگ، میمون، خرس، شیر، گوش سیاه و شتر در این پارک به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی بابلسر بازدید کنند.

آدرس: خیابان دریا، مجاورت مرکز سرطان‌شناسی بابلسر

ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

قیمت بلیط: (نامعلوم)

باغ وحش از جاهای دیدنی بابلسر

امامزاده ابراهیم

احتمالا با شنیدن نام بابلسر فقط به یاد جاذبه های طبیعی می افتید. ولی اماکن مذهبی یکی از دسته های مناطق دیدنی بابلسر به حساب می آیند که امامزاده ابراهیم توانسته توجه بیش ترین گردشگران را به خود جلب کند. بنای مبقعه مبارک آرامگاه امامزاده ابراهیم که از فرزندان اما موسی کاظم (ع) بوده به شکلی خاص و ۸ ضلعی طراحی شده است. همچنین از کتیبه های سر در این آرامگاه به عنوان یکی از قدیمی ترین جاهای دیدنی بابلسر متوجه می شوید که به قرن نهم تعلق دارد.

سنگ، آجر و ملات ساروج به عنوان مواد اولیه این بنا مورد استفاده قرار گرفته و می توانید ببینید که چگونه از کاشی های برای تزئینات این آرامگاه استفاده شده است. اگر بگوییم آثار ارزشمندی در جاهای گردشی و دیدنی بابلسر وجود دارد، اشتباه نکرده‌ایم. زیرا انواع کتیبه ها، صندوق های چوبی و درب های نفیس در این آرامگاه یافت شده که بسیار با ارزش هستند.

آدرس: بابلسر، مرکز شهر

ساعت کاری: شبانه روزی

قیمت بلیط: رایگان

امامزاده ابراهیم از جاهای دیدنی بابلسر

کرفون

منطقه توریستی و زیبای کرفون جزء جاذبه های گردشگری بابلسر بوده که در فاصله ای ۱۳ کیلومتری از این شهر قرار دارد. سواحل ماسه ای، زیبا و خاصی را در کنار دریا می بینید که چشم انداز بسیار زیبایی دارد. اگر شما هم جزء علاقه مندان به تفریحات آبی هستید، پیشنهاد می کنیم منطقه کرفون را به عنوان جاهای دیدنی جاده بابلسر ببینید. شما می توانید بهترین ماهی دریای خزر را از ساحل همین جاذبه دیدنی بابلسر تهیه کنید. کرفون یکی از جاهای دیدنی بابلسر بوده که نباید آن را از دست بدهید!

آدرس: ۱۳کیلومتری مسیر جاده ساحلی بابلسر به ساری، منطقه گردشگری کرفون

ساعت کاری: شبانه روزی

قیمت بلیط: رایگان (محاسبه جداگانه هزینه های اقامت و تفریحات)

کرفون از جاهای دیدنی بابلسر

سد لاستیکی

از بهترین جاهای دیدنی بابلسر می توانیم به سد مهمی که در ایران راه اندازی شده اشاره کنیم. در سد لاستیکی بابلسر از تکنولوژی های نوین استفاده شده که با دستاورد های مهمی برای اراضی کشاورزی همراه است. نام جاهای دیدنی بابلسر بسیار متنوع بوده و بعضی از آن ها به چند نام شناخته می شود. به گونه ای که سد لاستیکی عرب خیل همان سد لاستیکی بابلسر است.

آدرس: بابلسر، بهنمیر

ساعت کاری: شبانه روزی

قیمت بلیط: رایگان

سد لاستیکی از جاهای دیدنی بابلسر

پل معلق

یکی از جاهای دیدنی بابلسر که متعلق به دوران پهلوی بوده و جزء آثار ملی به ثبت رسیده در ایران است؛ پل معلق نام دارد. طی دوران قبل از جنگ جهانی دوم، مهندسان و طراحانی آلمانی و سوئدی این پل معلق را احداث کردند. این پل در سال ۱۳۱۳ ساخته شده و به عنوان مشخصه ای برای بابلسر شناخته شده است. پل معلق، طولی حدود ۸۰ متر، عرضی به اندازه ۸ و ارتفاعی به اندازه ۱۶ متر دارد. همچنین این پل را به عنوان اولین پل ماشین رو در ایران می شناسند که بخش های شرقی و غربی بابلسر را به یکدیگر متصل می کند.

آدرس: بابلسر، خیابان پاسداران

ساعت کاری: شبانه روزی

قیمت بلیط: رایگان

پل معلق از جاهای دیدنی بابلسر در شب

تپه های باستانی

تپه های باستانی به عنوان بخشی از جاهای دیدنی بابلسر استان مازندران به حساب می آیند که قدمتی دیرینه دارند و آثار تاریخی با ارزشی از جمله سفالینه و ظرف های گلی را از آن جا استخراج کرده اند.

آدرس: بابلسر، بهمنیر

ساعت کاری: شبانه روزی

قیمت بلیط: رایگان

تپه های باستانی از جاهای دیدنی بابلسر

منطقه ساحلی میرود

بهنمیر از توابع بابلسر محسوب می شود که یکی از جاهای تفریحی و دیدنی بابلسر در فاصله دو کیلومتری از آن قرار گرفته و به منطقه گردشگری میرود مشهور شده است. در حقیقت جاذبه دیدنی بابلسر با فضایی جنگلی و بکر می باشد. البته در کنار دریای این منطقه، پارک کودک وجود دارد و ساخت مجتمع های اقامتی متعدد باعث شده گردشگران اقامت راحت تری داشته باشند.

آدرس: بابلسر، ۱۵کیلومتری شرق بابلرود

ساعت کاری: شبانه روزی

قیمت بلیط: رایگان (محاسبه جداگانه هزینه های اقامت و تفریحات)

منطقه ساحلی میرود از جاهای دیدنی بابلسر

آبشار شی الیم

از جاهای دیدنی نزدیک بابلسر می توان به آبشار شی الیم اشاره کرد که در استان مازندران واقع شده است. شما می توانید این آبشار را در ناحیه جنوب شرقی از روستای گاوزن محله و در دره ای که انبوه از درختان جنگلی بوده، ببینید. گاوزن محله از روستا های بخش بندپی شرقی بابل بوه و با قرارگیری در قسمت غربی سجادرود در همسایگی روستاهای دیگر از جمله سرجیکلا قرار دارد. ابتدا از جاده بابل به گلوگاه، خودتان را به جاده سیرباغ و گاوزن محله می رسانید و در نهایت می توانید دره آبشار را در سمت شرقی روستا ببینید. این روستا به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی بابلسر و منطقه ای ییلاقی است که آب و هوای دلپذیری دارد.

آدرس: بابلسر، ۲ کیلومتری ناحیه جنوب شرقی روستای گاوزن محله

ساعت کاری: شبانه روزی

قیمت بلیط: رایگان

آبشار شی الیم

روستای گالشکلا

یکی از جاهای دیدنی بابلسر مازندران که جزء روستا های توابع آن بوده، روستای گالشکلا است. این روستا طبیعتی بکر و زیبا دارد که آن را به عنوان یکی از جاهای دیدنی بابلسر و حومه می شناسند. آب و هوای مطبوع و مراتع سرسبز این روستا باعث شده به بهترین جاذبه طبیعی برای گردشگران در این شهر تبدیل شود. اگر از اهالی بابلسر بپرسید که بهشت دامداران کجاست؟ روستای گالشکلا را معرفی می کنند که یکی از جاهای قشنگ بابلسر است.

آدرس: جنوب منطقه ساحلی بهنمیر

ساعت کاری: شبانه روزی

قیمت بلیط: رایگان

روستای گالشکلا

تالاب عزیزک

در جنوب بابلسر می توانید یکی از جاهای دیدنی بابلسر استان مازندران را ببینید. تالاب عزیزک که از به هم متصل شدن چهار آب بندان بزرگ و کوچک به وجود آمده است. با ایجاد این تالاب، آب کشاورزی این منطقه تامین شده، آبزیان قابلیت پرورش دارند و ماهیگیران می توانند ماهی های پرورش یافته را شکار کنند. علاوه بر این، تالاب عزیزک یکی از بهترین جاهای دیدنی و تفریحی بابلسر به حساب می آید که گردشگران زیادی آن را در لیست جاهای دیدنی جاده بابلسر قرار می دهند. پس از بابلسر به سمت روستای عزیزک حرکت کنید و با دیدن نیلوفر های آبی به یکی از اماکن دیدنی بابلسر مازندران به نام تالاب عزیزک رسیده اید.

آدرس: بابلسر، دهستان عزیزک

ساعت کاری: شبانه روزی

قیمت بلیط: رایگان

تالاب عزیزک

کوهی خیل

با حرکت از ساری به بابلسر، یکی از جاهای دیدنی جاده بابلسر را می بینید که شهری با نام کوهی خیل است. این شهر علاوه بر تفریحی بودن و جاذبه های طبیعی خود، روایتی تاریخی دارد. به گونه ای که در جریان جنگ های صلیبی، امیرعباس سامانی که از دست رومیان فرار کرده بود از همین آبادی سر درآورد. در کنار این طبیعت بکر و زیبا، مسیر های صعب العبوری وجود دارد که کوهی خیل را به یکی از جاهای زیبا و دیدنی بابلسر تبدیل کرده است.

آدرس:  شهرستان جویبار، گیل خوران، کوهی خیل

ساعت کاری: شبانه روزی

قیمت بلیط: رایگان

کوهی خیل

بقعه بی بی رقیه

بی بی رقیه یکی از شخصیت های مهم بابلسر بوده که بنای زیارتی آن در نزدیکی امامزاده ابراهیم قرار گرفته و به عنوان یکی از محبوب ترین و شلوغ ترین جاهای دیدنی بابلسر شمال مورد استقبال بازدیدکنندگان زیادی قرار گرفته و نزدم مردم، احترام زیادی دارد. به دستور بی بی رقیه در زمان فوت ابراهیم (ع)، امامزاده با بنایی با بهترین مواد و ظاهر ساخته شد و در نهایت بقعه بی بی رقیه در نزدیکی همان امامزاده قرار گرفت.

آدرس: بابلسر، مرکز شهر

ساعت کاری: شبانه روزی

قیمت بلیط: رایگان

بقعه بی بی رقیه

سقانفار ها

یکی از جاهای دیدنی سمت بابلسر که در دوران محرم برای برگزاری مراسم های سوگواری مورد استفاده قرار می گیرند؛ سقانفار ها، سقانپار یا سقاتالار ها هستند. آلونک هایی چوبی و کوچک که در دو طبقه ساخته شده اند و طبقه اول برای خانم ها و طبقه دوم آن برای آقایان اختصاص یافته است. تعداد زیادی از این سقانفار ها در روستا های مختلف بابلسر قرار دارند که قدمت آن ها به دوران قاجار بر می گردد و می توانید در روستا ها و به ویژه در ماه های عزاداری، آن ها را ببینید. سقانفار های بابلسر در بخش های زیر قرار دارند:

  • آرمیچ کلا، بخش رودبست، دهستان پازوار
  • اسپی کریم کلا، فریدونکنار، دهستان امامزاده عبدا، روستای اسپی کلای کریم کلا
  • شرمه کلا، بخش رودبست، دهستان خشکرود
  • بخش مرکزی بابلسر، دهستان بابلرود، روستای علی آباد
  • بخش رود بست، دهستان خشکرود، روستای ولیک رود پشت

آدرس: چند سقانفار وجود داشته که هر یک در بخش متفاوتی از بابلسر وجود دارد. (در قسمت بالای همین متن ذکر شده)

ساعت کاری: شبانه روزی

قیمت بلیط: رایگان

سقانفار بابلسر

مدرسه تاریخی نرجس

مدارس تاریخی که سال ساخت آن ها متعلق به چندان سال پیش بوده، یکی از جاهای دیدنی گردشگری بابلسر به حساب می آید. به گونه ای که قدمت مدارس تاریخی این شهر متعلق به سال های اول دوران پهلوی است. نور دانش، شاهد و عفاف جزء این مدرسه ها هستند که مدرسه نرجس قدمت بیش تری نسبت به سایر آن ها دارد. مدرسه نرجس به نام احمدیه نیز شناخته شده که در مرکز شهر قرار دارد. در تاریخ هفتم مرداد ماه سال ۱۳۸۲ بود که به عنوان یکی از آثار ملی ایران زمین به ثبت رسید. تزیینات معماری این مدرسه به خوبی نشان می دهد که قدمت آن به دوران پهلوی تعلق دارد. اتاق مدیریت این مدرسه در مرکز آن قرار گرفته و دو طرف آن با درب ها و پنجره ها احاطه شده اند که یکی از ویژگی های معماری در دوران پهلوی است و برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به بنا، ساختمان آن را روی نیم طبقه ساخته اند.

آدرس: مرکز شهر بابلسر

ساعت کاری: نامعلوم

قیمت بلیط: نامعلوم

مدرسه تاریخی نرجس بابلسر

برج قدیمی ساعت

اگر به دنبال جای دیدنی شهرستان بابلسر در خیابان فلسطین یا کاخ این شهر هستید. برج قدیمی ساعت را معرفی می کنیم که در سال ۱۳۶۸ به ثبت ملی رسید. ساخت این برج قدیمی در دوران پهلوی صورت گرفت و بنای آن را به بزرگ خاندان صالحی در بابلسر نسبت می دهند. این سازه باشکوه به عنوان نماد بابلسر شناخته شده و می توانید آن را در محوطه هتلی با همین نام ببینید. در اصل این برج به عنوان منبعی برای ذخیره آب کاربرد داشته و به همین دلیل شاخص های فنی و هنری بی نظیری در آن در نظر گرفته شده اند.

آدرس: بابلسر، خیابان فلسطین

ساعت کاری: شبانه روزی

قیمت بلیط: رایگان

برج قدیمی ساعت

میدان مجسمه

میدان مجسمه، یکی دیگر از مکانهای دیدنی و گردشگری بابلسر بوده که به عنوان میدان اصلی و قدیمی در این شهر ساخته و جزء آثار ملی به ثبت رسید. از طرفی نام این میدان به عاشورا تغییر پیدا کرد. برای علاقه مندان به جاذبه های تاریخی، پیشنهاد می شود که حتما بازدید از این میدان را از دست ندهند. قدمت این میدان به دوران پهلوی باز می گردد.

آدرس: بابلسر، مرکز شهر

ساعت کاری: شبانه روزی

قیمت بلیط: رایگان

روستای سر حمام

در این مطلب جاهای دیدنی بابلسر و اطرافش را معرفی کردیم. پس به اندازه ۱۰ کیلومتر از بابلسر دور می شویم و روستای سر حمام که در ۳ کیلومتری از مرکز رودبست قرار دارد را معرفی می کنیم. روستایی که یکی از جاهای تفریحی و دیدنی بابلسر بوده و در گذشته روستای آهنگر کلا نام داشت. اما با تاسیس اولین حمام عمومی در این منطقه به روستای سر حمام تغییر نام پیدا کرد. روستایی سنتی با بهترین آب و هوا که یک بنایی با قدمت ۱۰۰ ساله به نام فاطمیه را در خود جای داده است و یکی از جاهای دیدنی جاده بابلسر محسوب می شود.

آدرس: ۱۰ کیلومتری بابلسر

ساعت کاری: شبانه روزی

قیمت بلیط: رایگان

روستای سرحمام

ساختمان مرکزی دانشگاه مازندران

یکی از بنا های باقی مانده از دوران پهلوی، دانشگاه دولتی مازندران بوده که متعلق به دوران رضا شاه کبیر است. عمارت سازمان مرکزی دانشگاه دولتی در مازندران نزدیکی پل معلق قرار داشته و در سال ۱۳۷۸، دانشکده ادبیات آن را جزء آثار ملی ایران ثبت کرده اند.

ساختمان اداره هواشناسی

یکی دیگر از ابنیه تاریخی بابلسر که متعلق به دوران پهلوی است؛ ساختمان اداره هواشناسی بوده که در نزدیکی پل معلق در این شهر قرار دارد.

ساختمان اداره برق

ساختمان اداره برق نیز جزء ابنیه تاریخی این شهر شناخته شده که با تغییر کاربری، این روز ها به عنوان اداره برق مورد استفاده قرار گرفته است. بنایی متعلق به دوران پهلوی که در کنار ساختمان شورای شهر قرار دارد.

ساختمان بهداری

در دوره های اولیه پهلوی طی خرداد ماه سال ۱۳۵۹ نیز ساختمانی در مرکز بابلسر بنا شد که این روز ها به عنوان بنای شبکه بهداشت و درمان شهر استفاده می شود.

کازینوی دیروز، بیمارستان شهید رجایی امروز

در سال ۱۳۲۹ بود که شاه تصمیم گرفت با کمک بهترین مهندسان و مواد اولیه، هتلی لوکس و شیک را در بابلسر احداث کند. بعد از انقلاب اسلامی، این مراکز خوشگذرانی به محلی برای خدمات رسانی به مردم تبدیل شدند. در شمال بابلسر، این ساختمان به بیمارستان شهید رجایی تبدیل شد. همچنین در سال ۱۳۹۳ با تصمیم جمعی از خیرین، برای همراهان بیمارانی که شرایط مالی مناسبی نداشتند؛ ۱۱ سوییت راه اندازی شد

جاهای دیدنی بابلسر در بهار

با آغاز فصل بهار، دمای هوا کم کم بیشتر شده و درجه رطوبت بابلسر بالا می رود. همین موضوع باعث می شود هر چه به پایان بهار نزدیک می شویم، بازدید از جاهای دیدنی بابلسر نیز سخت تر شود. از طرفی با سبز شدن برگ درختان و شکوفه گل های رنگارنگ می توانید از حس خوب بازدید از جاهای دیدنی بابلسر در عید بهره مند شوید. پس اگر می خواهید تصویر زیبایی از خطه سرسبز شمال ببینید و رطوبت هوا کم تر باشد، فصل بهار را برای سفر انتخاب کنید.

  • رودخانه زیبای بابلرود
  • منطقه ساحلی میرود
  • روستای گالشکلا
  • تالاب عزیزک
  • روستای سر حمام

جاهای دیدنی بابلسر در تابستان

هر چه بیش تر به تابستان نزدیک می شویم. علاوه بر افزایش دمای هوا، رطوبت نیز بیش تر می شود. پس شاید خیلی از افراد بگویند که در تابستان به بابلسر سفر نکنید. اما اینطور نیست! این فصل بهترین زمان سفر برای علاقه مندان به تفریحات آبی محسوب می شود. پس تا فرصت را از دست نداده اید، جاهای دیدنی بابلسر با آدرس را در این مطلب به خوبی بخوانید و با سفر در تابستان، بهترین مکان ها را برای بازدید انتخاب کنید.

جاهای دیدنی بابلسر

  • آبشار شی الیم
  • اسکله ساحلی
  • کوهی خیل
  • کرفون

جاهای دیدنی بابلسر در پاییز

فصل های بهار و پاییز یکی از بهترین زمان های بازدید از این شهر هستند. در ماه های پاییز، رطوبت هوا کمتر شده و هوا چندان سرد نیست. از طرفی مثل ماه های دیگر، شلوغی خیابان ها خیلی زیاد نیست و می توانید در محیطی خلوت تر از جاهای دیدنی بابلسر بازدید کنید.

  • پل معلق
  • میدان مجسمه
  • برج قدیمی ساعت

جاهای دیدنی بابلسر در زمستان

شاید خیلی از افراد، سفر به بابلسر و بازدید از جاذبه های آن را در زمستان توصیه نکنند. زیرا سرمای هوا شدید می شود و شاید افراد زیادی تجربه خوشایندی از سفر نداشته باشند. اما در این فصل از رطوبت هوای شهر های شمالی راحت می شوید و مکان های دیدنی بابلسر در زمستان را می بینید. پس اگر از علاقه مندان به ماه های سرد سال هستید، لباس گرم با خود بردارید و به سمت بازدید از جاهای دیدنی بابلسر به راه بیفتید.

  • امامزاده ابراهیم
  • بقعه بی بی رقیه
  • مدرسه تاریخی نرجس

جاهای دیدنی بابلسر در شب

همانقدر که تماشای طبیعت در روز زیبا بوده، قطعا در شب هم زیبایی های خاص خود را دارد. به همین دلیل بعد از سفر به بابلسر توصیه می کنیم حتما بعضی از جاهای دیدنی بابلسر را در شب ببینید. قطعا راه افتادن به سمت روستا های اطراف یا کوهی خیل در شب بسیار خطرناک است. مگر اینکه از صبح راه افتاده باشید و در آنجا کمپ بزنید یا جایی اقامت داشته باشید. ولی باز هم تماشای جنگل در شب، ترسناک به نظر می رسد. پس با تاریک شدن هوا و هنگام شب در شهر بمانید و از اسکله ساحلی بابلسر، پل معلق و برج قدیمی ساعت یا دیگر جاهای دیدنی بابلسر که در شهر قرار دارد لذت ببرید.

سؤالات متداول

بهترین جاهای دیدنی جاده بابلسر کدامند؟

در مسیر جاده بابلسر علاوه بر زیبایی های طبیعی جاذبه های گردشگری مثل منطقه توریستی کرفون، تالاب عزیزک و روستای سر حمام نیز قابل دیدن هستند.

بهترین جاذبه های تفریحی بابلسر چیست؟

بهترین جاهای تفریحی بابلسر شامل اسکله تفریحی، پارک وحش، منطقه توریستی کرفون، منطقه ساحلی میرود، تالاب عزیزک و روستای سر حمام هستند.

بهترین جاذبه های گردشگری بابلسر کدام را پیشنهاد می کنید؟

بهترین مکان های تاریخی بابلسر که می توانیم پیشنهاد کنیم پل معلق، تپه های باستانی، کوهی خیل، برج قدیمی ساعت و مدرسه تاریخی نرجس هستند.

جاذبه های گردشگری رایگان بابلسر کدام هستند؟

بجز منطقه میرود، کرفون، پارک وحش و اسکله ساحلی که بابت تفریحات باید هزینه کنید مابقی جاذبه های گردشگری بابلسر رایگان هستند و نیاز به تهیه بلیط نیست.

۴.۲/۵ - (۴۶ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۲

  1. آرمان

    باید جالب و دیدنی باشه در اولین فرصت میرم همه جای ایران سرای من است

    • علیرضا قانع

      جاهای دیدنی ایران بسیار زیاده و کاش فرصت داشتیم همشون و ببینیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×