بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
آبشار آب سفید
جاذبه های گردشگری الیگودرز

الیگودرز لرستان

۱۴ خرداد ۱۳۹۷ 14۳1,848

تا به حال این اتفاق برایتان افتاده است که با دیدن تصویری از منظره یک شهر، دلتان بخواهد در اولین فرصت، بلیط سفرتان را بخرید، هتلی مناسب برای ماندن رزرو کنید، چمدانتان را ببندید و از نزدیک منظره دلخواهتان را تماشا کنید؟

جالب است بدانید که شهرستان الیگودرز یکی از این شهرهای خوش منظره است که هر گردشگری با تماشای مناظرش، برای سفر به این شهر وسوسه می شود. در این مطلب از وبلاگ اقامت ۲۴ تصمیم داریم راهنمای شما در سفر به شهر زیبای الیگودرز باشیم.

 

الیگودرز کجاست؟

الیگودرز که یکی از شهرستان های زیبای بخش شرقی لرستان است، در دامنه کوهستان قرار گرفته و به همین دلیل در پاییز و زمستان، آب و هوایی سرد و در بهار و تابستان هوایی معتدل و مطبوع دارد. این شهر از سمت شمال به خمین و از جنوب به دزفول منتهی می شود و از زمان های قدیم به خاطر متصل کردن نواحی بختیاری به فلات مرکزی ایران، اهمیت ویژه ای داشته است.

 

جاذبه های گردشگری الیگودرز

وجود دشت ها و آبشارهای خیره کننده، طبیعت منحصر به فرد و منظره های بی نظیر الیگودرز، هر ساله گردشگران و مسافران زیادی را به این شهر سرسبز و خوش آب و هوا می کشاند. در ادامه با معرفی برخی از جاذبه های این شهر، شما را به تماشای معجزه طبیعت دعوت می کنیم.

آبشار آب سفید

در ۷۵ کیلومتری الیگودرز، می توانید منظره ای بی نظیر از سقوط آبشاری عظیم در کنار «عالی کوه» در دامنه غربی اشترانکوه را ببینید که بدون شک یکی از زیباترین مناظری است که در دل طبیعتی سرسبز با تمام زیبایی اش در مقابل چشمانتان قرار می گیرد. بهترین  زمان برای تماشای این آبشار فصل بهار و تابستان است. مسیر رسیدن به آبشار نیاز به ۱۵ دقیقه پیاده روی بر روی مسیری سنگ فرش در منطقه ای خوش آب و هوا و سرسبز دارد.

آبشار آب سفید
آدرس: ایران، لرستان، شهر الگودرز، جاده امامزاده مومد حسن

 

لاله های واژگون الیگودرز

اگر فصل بهار را برای سفر به شهر زیبای الیگودرز انتخاب می کنید، به شما توصیه می کنیم که حتما به دیدن لاله های واژگون الیگودرز، که در فصل بهار، چهره ی بی نظیری به دامنه های زاگرس می بخشند بروید و بازدید از این دشت تماشایی را از دست ندهید. این دشت که به دشت دالانی شهرت دارد، در ۴۰ کیلومتری الیگودرز قرار گرفته و مسیر رسیدن به دشت نیز بسیار زیباست.

لاله های واژگون الیگودرز
آدرس:استان لرستان، ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی مرکزالیگودرز، دشت دالائی

مقاله مرتبط : “دشت های لاله ایران”

آبشار برنجه (تاف) الیگودرز

آبشار برنجه که در فاصله ۹۷ کیلومتری الیگودرز و در ۲ کیلومتری روستای پیر امام قرار گرفته، آبشاری سه طبقه ای است که به عنوان یکی از بلندترین آبشارهای ایران محسوب می شود. این آبشار که در منطقه شول آباد قرار گرفته، محیطی خوش آب و هوا و سرسبز دارد که برای پیک نیک و کوهنوردی بسیار ایده آل است. به همین دلیل توصیه می کنیم در سفر به الیگودرز، یک روز از سفرتان را به تفریح و خوش گذرانی در کنار آبشار برنجه اختصاص دهید.

آبشار چکان

آبشار چکان، آبشاری زیبا در جنوب غربی الیگودرز است که از درون غاری حیرت انگیز سرچشمه می گیرد و به دامان سرسبز طبیعت، زیبایی خیره کننده ای می بخشد. می توانید ساعت ها در میان درختان بلند بلوط و گردو به تماشای آبشار چکان بنشینید و از دیدن مناظر بی نظیر اطرافتان لذت ببرید. برای رسیدن به این آبشار باید از جنوب غربی الیگودرز به سمت جاده شوسه مورزرین به سمت منطقه ی شول آباد حرکت کنید.

آبشار چکان
آدرس: ایران – لرستان – الیگودرز جنوب غربی شهرستان الیگودرز، در فاصله ۱۴۱ کیلومتری شهرستان خرم آباد

 

کوه تمندر

اگر اهل کوهنوردی و یا صخره نوردی هستید، در سفر به الیگودرز، به رشته کوه تمندر سری بزنید. شیب مناسب کوه ها و پیوستگی زنجیره وار رشته کوه تمندر، این منطقه را به یکی از مناسب ترین مکان های کوهنوردی تبدیل کرده است.

کوه تمندر
اگر اهل کوهنوردی و یا صخره نوردی هستید، در سفر به الیگودرز، به رشته کوه تمندر سری بزنید.

 

سوغات الیگودرز

برای خرید سوغات الیگودرز، بهترین گزینه می تواند صنایع دستی مرغوب این منطقه باشد. تنوع در صنایع دستی این شهر به قدری زیاد است که شما می توانید انواع صنایع دستی مانند جاجیم ها، آثار هنری سرامیکی و شیشه گری، سنگ تراشی های بی نظیر و … را به عنوان یادگاری از سفر برای عزیزانتان ببرید. گرچه محصولات محلی این منطقه، مانند کشک و عسل نیز طرفدارهای خودشان را دارند.

سوغات الیگودرز

 

در سفر به الیگودرز کجا بمانیم؟

گرچه برای طبیعت گردی و لذت بردن از مناطق طبیعی الیگودرز، باید به خارج از شهر و روستاهای اطراف بروید، می توانید برای محل اقامت تان با رزرو هتل در الیگودرز ، اقامتی دلنشین در داخل شهر را تجربه کنید و برای گردش و تفریح به دل طبیعت بروید. هتل جهانگردی الیگودرز که در ضلع شرقی شهر قرار گرفته  و یا مجتمع اقامتی آسمان که در مرکز شهر قرار دارد، گزینه های مناسبی برای رزرو هتل در الیگودرز هستند. کافیست برای رزرو آنلاین هتل، به سامانه اقامت ۲۴، به عنوان اولین مرکز ملی رزرواسیون هتل ها و مکان های اقامتی کشور مراجعه کنید و با مقایسه قیمت و خدمات هتل های مقصدتان، به راحتی رزرو هتل تان را با ارزان ترین قیمت و در سریع ترین زمان ممکن انجام دهید و سفری بدون دغدغه را آغاز کنید.

الیگودرز

 

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

تعداد دیدگاهها: ۳

  1. مهسا

    لاله های واژگون؟ خیلی قشنگه اینم یک نوع لاله است چه فرقی داره؟

    • معصومه نوروزی

      درخصوص آشنایی با لاله واژگون،لاله هایی که سر به طرف زمین خم کرده اند، باید گفت که رویش این گل از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شده و در ابتدای فصل بارش به پایان می رسد و عمر بسیار کوتاهی دارد. لاله واژگون از خانواده گیاهان علفی پیاز دار بوده که تاکنون ۱۵ گونه از آن در ایران یافت شده است.
      این گل که با نام اشک مریم نیز شناخته می شود از گذشته تا کنون در فرهنگ و تمدن ایران جای داشته، تا جایی که بر روی سرستون های بجای مانده از دوره ساسانی می توان به وضوح نقوش حکاکی شده از گل لاله واژگون را یافت.

  2. سبی

    عاااااااالیه اصلا باورم نمیشه ایران باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×